Något måste göras...

Hade det varit min dotter hade jag dödat honom.

Något måste göras? Tja, vi kan ju göra det i September.

Last edited:
Matulda skrev:
2137810 http://www.expressen.se/index.jsp?a=578796

Detta ska ju INTE få ske/hända..Jag anser att detta är lika med mord och ska låsas in direkt och aldrig mera komma ut!!! :huvet :4skrika

Helt sinnesjukt hur dom kan släppa ut en sån snubbe :confused:
Vad ska krävas för att han ska bli inlåst egentligen??? I såna här fall hoppas man nästan att folk tar lagen i sina egna händer... :kulspruta

peteR1000 skrev:
2137834 Helt sinnesjukt hur dom kan släppa ut en sån snubbe :confused:
Vad ska krävas för att han ska bli inlåst egentligen??? I såna här fall hoppas man nästan att folk tar lagen i sina egna händer... :kulspruta
Känns som det blir värre och värre med allt.. Våldtäktsmän..Pedofiler..Mördare.. osv får traska omkring hursomhelst... Att vara polis och ta folk för sådana saker och veta att dom är ute igen inom en snar framtid måste vara grymt frustrerande, många har egna barn och familjer.

Det är ju helt sjukt! Det är precis som att pissa på deras anhöriga när man låter en sådan person gå dagen efter!! Och när dom väl tar in honom så är d inte för "mordet" utan för ett inbrott, helt ofattbart!!

Ska det verkligen vara så svårt att låsa in någon som misstänks för ett brott? :va

En gång = Kännbart straff.

Andra gången = Medvetet mordförsök/dråp & straff därefter.
(Plus aldrig mer körkort tillbaka, eller äga ett fordon.)

Varför ska det vara så omöjligt att genomföra ?

Höj straffet på rattfylla sammt alla andra brott i Sverige! Och dom jävlarna ska inte trivas i fängelse över huvud taget.

Men herre jävlar, vilken stark lust jag fick till att skjuta snubben :mad:

Antar att samma behandlig bör gälla för dom som slangar i city och någon dag också kan köra på Matilda, med dödlig utgång.

Eller ? :rolleyes:

hörde på nyheterna igår att dom först hade släppt puckot p.g.a att det inte verkade vara någon risk för återfall...nähä och han hade ju visst åkt dit ett par ggr tidigare för rattfylla...shit vilket jävla rättsystem...

Vad ger det för signaler då, att han bli släppt?
Att det inte är så farligt att köra full?
Inte ens om man kör ihjäl någon?

Hur i helvete kan man släppa en sådan?
En sån ska låsas in av TVÅ anledningar.
En anledning är straffet men egentligen den största är att vi
aldrig vill ha den där människan i samhället när han kan göra
samma sak igen.

!#¤%!#¤"%!#"¤@£$@"#¤ :huvet

lorkan skrev:
2139557 Antar att samma behandlig bör gälla för dom som slangar i city och någon dag också kan köra på Matilda, med dödlig utgång.

Eller ? :rolleyes:
Det ska vara ett mycket kännbart straff direkt..sitta inlåst och med ett liv på sitt samvete får nog dom flesta att sluta slanga i city... vilket för övrigt jag tar helt avstånd från...här pratar vi om en idiot som torskat för rattfylla ett flertal gånger.. och som inte har något samvete och respekt alls mot sina medmänniskor!!

expressen skrev:
Brottet ansågs inte vara tillräckligt grovt för att han skulle låsas in.
men piratkopiering kan man få fängelse för?? :huvet
vart är sverige påväg? :4skrika
livstids fängelse ligger väl på ca 12-15år :fatta!

Eftersom fortkörning och fyllekörning bägge är riskhöjande trafikbeteenden så ska givetvis samma hårda straff gälla också alla motorcyklister som orsakar olyckor?

Jag var i Sunne och jobbade i veckan. hörde av en där att han åkt dit för massa grejer typ i 10 års tid. klippkort hos polisen. såna jävlar är bara att göra slut på i gryningen. :kulspruta

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år