Video Något för moralkärringarna att bita i!

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Haaa-hhaaannnn hhaaarr INGEN SKYYDS utjustning! Se-seenn TÄNK, TÄNK om något barn skulle flyjga fjån igenstans och ligga ivägen!!! TÄÄÄNKK!:mad:

:glömdet

Haaa-hhaaannnn hhaaarr INGEN SKYYDS utjustning! Se-seenn TÄNK, TÄNK om något barn skulle flyjga fjån igenstans och ligga ivägen!!! TÄÄÄNKK!:mad:

:glömdet

Härmed har du summerat tråden :)

Nu kan ni andra kommentera det cooooola i filmen istället :)

Adidasbraller och svart tisha.
Vilken högoddsare...
Varför så bråttom?
Hämta AmStaffen på hunddagiset..?

En öde parkering och en väg mitt i ingenstans utan trafik kan väl knappt den värsta moralkärringen gnälla på? :O lite musik o variation så blir det där tipp topp! :tummenupp
Skyddskläder på sig själv får man själv ansvara för :P

Last edited:
Hur kör man motard fort när det svänger egentligen, ska man hänga och dingla på sidan som på en sporthoj, eller ska man sitta rak i ryggen och vifta med bena?

Hur kör man motard fort när det svänger egentligen, ska man hänga och dingla på sidan som på en sporthoj, eller ska man sitta rak i ryggen och vifta med bena?

Funkar bevisligen med både och.

Vifta med bena funkar väl kanske bäst på en tight gocart bana tex. Burka kan man göra på landsväg.

Varför man sticker ut foten har jag alltid undrat över. Har själv aldrig kört motard, men de som kör säger att de gör det för viktfördelningens skull (mer tyngd på framhjulet) så inte framhjulet tappar grepp - men jag har alltid trott att benet finns där för att stötta hojen ifall man skulle få släpp med fram/bakhjul.

Ser inget fel med att sladda runt på en stor, tom parkering:va. Skyddsutr. är hans eget val om han vill ha eller inte. Riktigt duktig är han också.

Varför man sticker ut foten har jag alltid undrat över. Har själv aldrig kört motard, men de som kör säger att de gör det för viktfördelningens skull (mer tyngd på framhjulet) så inte framhjulet tappar grepp - men jag har alltid trott att benet finns där för att stötta hojen ifall man skulle få släpp med fram/bakhjul.

Om det är som i motorcross(vilket det troligtvis är), så är det precis som du säger för att fördela vikten framåt, man brukar också sätta sig längst fram på sadeln, nästan på tanken, vid kurvtagning i cross.

Det har absolut ingenting med att få tillbaks hojen, det inser man snabbt då man har absolut noll kraft med den vinkeln på benet. Sen har det säkert hänt att någon lyckats att rädda upp en lowside när de hade benet utanför, men det är hur som helst inte syftet.

I övrigt så låter man bakhjulet styra i motorcross, all vikt på bakhjulet, mer gas och blicken långt fram leder snabbt till en bättre förare.

Iskallt å köra slalom på slangen. :yoparty
Så j@vla säker!
Men va fan ska han med hjälm till? :va

De där hade aldrig skett i noll visionens Sverige, dra upp en youtube film med mobilpratande virrpannor i stockholmstrafiken så kommer hela sydeuropas buskörare att svimma av förskäckelse.
:smasha

Iskallt å köra slalom på slangen. :yoparty
Så j@vla säker!
Men va fan ska han med hjälm till? :va

Hjälm är säkert lag precis som i Sverige. Hur ofta stöter man inte på dom tuffa grabbarna när dom brassar förbi iklädda linne,shorts,flip flops och hjälm..

Alla gör vi våra egna val jag dömmer ingen. Men jag har heller ingen medömkan för såren dom drar på sig om dom lägger ner hojen!!!

Jag blir så förbannad när jag ser sådana här filmer, att de ens får visas! Då menar jag naturligtvis kameramannen som skulle fylla ett större syfte för mänskligheten om han användes som bojsänke :tummenupp

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026