Något bilfolk här??

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Vacker sak det där, kul att se att ni behållt ventilationsrutorna. One-piece windows blev lite uttjatat.

Tackar, jo jag tycker ventilationsrutorna e coola. Är ju ingen callooker så det där rensade stuket på bubblor lämnar jag åt någon annan...
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
1 och 2 är det jag haft problem med. Men det är ventilstyrningen som är det riktigt äckliga med den där wastegaten. Den är gjord av universums hårdaste matrerial tror jag. 4-5 ggr har den skurit och efter varje gång har vi brotchat upp och putsat och grejat efter konstens alla regler men fanskapet skar ändå. Till saken hör att det är ett helvete att skruva bort den på min bil så det är åtskilliga timmar den har kostat mig.

Tillslut borrade vi upp styrningen och satte i en ventilstyrning från en Volvomotor sen har det funkat. Men det är jävligt risig passform på allting, tätningen vid V-bandsklamman osv. Jag är helt på din sida att man inte ska köpa dyra märkesgrejer om det finns billigare varianter. Men det här är min andra wastegate, den första brann membranet upp på vid första mappningen. Med all tid och jobb och förstörda mappningar det har kostat mig så hade jag lätt kunna köpt en Tial.

Okej, jo du är nog tyvärr inte ensam om de problem du råkat ut för. Min är mycket lättåtkomlig dock, och blir den för jäklig att hålla på med så köper jag en Tial eller PPF.

Blir det några uppdateringar i vinter eller är det huset som kommer få uppmärksamhet?
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Okej, jo du är nog tyvärr inte ensam om de problem du råkat ut för. Min är mycket lättåtkomlig dock, och blir den för jäklig att hålla på med så köper jag en Tial eller PPF.

Blir det några uppdateringar i vinter eller är det huset som kommer få uppmärksamhet?

Jag tror nog den får stå minst ett år... kanske att jag skickar iväg veven på slipning och beställer lager om jag får några tusenlappar över så kan jag börja sätta ihop den igen, men det blir nog inge mer trim. Ska byta oljepump och skaffa värre topplockspackning och koppling annars blir den nog likadan. Nyhonad med nya kolvringar borde den kunna ge lite till.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hade inte bilen rasat hade jag inte hamnat här.
Nissan 200 -98 som jag misstänker har tuggade lite vevlager i slutet av förra sommaren, sen dess har den stått på pallbockar i väntan på garageplats
http://www.garaget.org/fossberg

...verkar vara standard på just 200:an...kanske inte den mest driftsäkra rovan att skruva ur mer pulver ur. :(
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag provkörde en Audi S4 idag som har nya V6T motorn med 333hk. Hade även S-tronic-lådan. SJUKT skönt drag. Jag har som sagt även kört Audi R8 V10an o jag vet inte riktigt vilken av bilarna som kändes kraftigast... iaf speciellt från låga varv. Men troligen S4an. Skönt och hårt drag!

Därtill en enkel chiptrimning från tyska MTM, så har du 430 hk... !!!

Får hoppas denna motor kommer till andra bilar än A4-karossen.

Ingen mer som kör någon rolig Nissan Z då?
Jag har haft en sådan, kul o sladda med o går bra i kurvigt. Inte så briljant kraft rakt fram dock.
 
Last edited:

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
jag har haft lite roliga bilar som jag byggt själv.

det började med en helt orginal corvette stingray -74..
img458fda1da3ea1.jpg


nästa blev en högerstyrd :död:död supra mkiv som fick singelsnurra
img459d55c594629.jpg


och sen hittade jag tillbaka till mina rötter, i fredags gjorde jag sfro´s slutbesiktning på mitt nya åk! :yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty
img4aa3f5fae7e4f.jpg



edit: såg nu att bilden på supran är photoshoppad, fälgarna var inte svarta.. :D
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Kul att ni delar med er! För mig går det åt helvete.
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
z32 är 300zx va? En kompis har en sån som han hållt på ett par år med och den blir aldrig klar.

Japp en 300zx.. :) hahah ne den bilen är känd att blandannat vara en relations förstörare.... ;) Min ska iallefall vara klar tills japmeet 2010.. :yoparty
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top