Något bilfolk här??

Fast jag kan kanske komma över och skruva bil när abstinensen av att inte renoverat en motor i månaden blir som värst...

Vaddå, har du tänkt ställa av tvåtaktaren i vinter, annars blir det väl inga uppehåll i renoveringarna :hihi

Han tar körkortet till veckan sonen, så sen kan du få åka rallybil!
(när han har renoverat klart)

Vaddå, har du tänkt ställa av tvåtaktaren i vinter, annars blir det väl inga uppehåll i renoveringarna :hihi

Han tar körkortet till veckan sonen, så sen kan du få åka rallybil!
(när han har renoverat klart)

Vad byggs det för någon svinig rallybil i ditt garage GuW?

Vad byggs det för någon svinig rallybil i ditt garage GuW?

Nja, bilen är färdigbyggd, och det är sonen som bygger/kör...

En Kadett GSI för klass Ekonomi, men sedan har han ett gäng bilar till, en Golf GTI 16 som han inte riktigt vet vad han ska göra av men en godkänd båge har han satt i så att den ska gå att åka is med, sedan blir det antingen folkrace eller någon annan motorsport av den, Pega 205, Golf GTI 8V och Saab 99 folkracebilar, samt några reservbilar till varje, två Saab V4, En Pega Diesel, två Saab 900i och några till har han samlat på sig...

Just nu funderar han som bäst på att skaffa en partybuss, samt en dragbil till rallybilen....

Tur att han har bilarna hemma hos sin mamma.

En Kadett GSI för klass Ekonomi, men sedan har han ett gäng bilar till, en Golf GTI 16 som han inte riktigt vet vad han ska göra av men en godkänd båge har han satt i så att den ska gå att åka is med, sedan blir det antingen folkrace eller någon annan motorsport av den, Pega 205, Golf GTI 8V och Saab 99 folkracebilar, samt några reservbilar till varje, två Saab V4, En Pega Diesel, två Saab 900i och några till har han samlat på sig...

Just nu funderar han som bäst på att skaffa en partybuss, samt en dragbil till rallybilen....

Haha vilken djävulsk maskinpark killen har :yoparty

Is racing är nog jävligt kul, synd bara att vi knappt får nån is här nere på vintrarna...

Haha vilken djävulsk maskinpark killen har :yoparty

Is racing är nog jävligt kul, synd bara att vi knappt får nån is här nere på vintrarna...

Då har han ändå sålt av och skrotat bort en del redan...

Folkracebilarna delar han IOFS med sin syster, hon har inte hunnit köpa några egna än.

Har alltid grejat med bilar. Effekt har alltid lockat mera än utseende, och de får gärna vara småbilar :)

Just nu håller jag på och bygger en verkstad med polaren, där vi kan hållas med våra projekt. Håller på och bygger på en Amazon -67. Blir turbomotor och fullbur osv osv.

Hmm, det där bygget måste jag nästan se :kär Är tokigt förtjust i PV och Amazon, speciellt överladdade sådana. Hade en svart PV förut som var en riktig busbil, ångrar fortfarande att jag sålde den :(

Har varken garage eller tid numera dessvärre, så ingen rolig bil i min ägo för tillfället :(
Funderar däremot på att stoppa ner en turbomotor i en gammal R5:a och ha som isbil, alternativt halfbacka den och ställa den över ett 9000T-paket och svetsa dit :D Bakhjulsdriven R5:a med 250hk kan vara skoj :D
Lär väl återkomma isåfall...

Hmm, det där bygget måste jag nästan se :kär Är tokigt förtjust i PV och Amazon, speciellt överladdade sådana. Hade en svart PV förut som var en riktig busbil, ångrar fortfarande att jag sålde den :(

Har varken garage eller tid numera dessvärre, så ingen rolig bil i min ägo för tillfället :(
Funderar däremot på att stoppa ner en turbomotor i en gammal R5:a och ha som isbil, alternativt halfbacka den och ställa den över ett 9000T-paket och svetsa dit :D Bakhjulsdriven R5:a med 250hk kan vara skoj :D
Lär väl återkomma isåfall...

För att ha så tydliga åsikter om allt mellan himmel och jord är du förvånansvärt redneck när det gäller bilar. :hihi

Jag tycker att min moder är tolerant som står ut med att ha en RR cykel stående som rockhängare innanför dörren men det är ju piece av kaka jämfört med att ha hela gården fylld med bilar....

Hur många böter för överlass när han drar rallybilen med B kort hade du tänkt betala åt sonen?:gnissla

För att ha så tydliga åsikter om allt mellan himmel och jord är du förvånansvärt redneck när det gäller bilar. :hihi

Hmm, jag tycker förvisso personligen att en redneck-bil måste inneha en v-åtta...
Stor vagnspark har jag haft åtminstone, betydligt roligare och tuffare bilar än R5 har funnits men det finns ingen bil som slår den på fingrarna som bästa allround-bil :D Den ultimata bilen är ju en Turbo-2:a men det är jag för fattig för :(

Hmm, jag tycker förvisso personligen att en redneck-bil måste inneha en v-åtta...
Stor vagnspark har jag haft åtminstone, betydligt roligare och tuffare bilar än R5 har funnits men det finns ingen bil som slår den på fingrarna som bästa allround-bil :D Den ultimata bilen är ju en Turbo-2:a men det är jag för fattig för :(

Svenska rednecks åker trimmad volvo:fakta

Hur många böter för överlass när han drar rallybilen med B kort hade du tänkt betala åt sonen?:gnissla

Ingen fara, han tar BE och CE på skolan :hihi
Yrkesförarbevis på hjullastare och grävmaskin, samt ADR, säkra lyft samt lite andra småkurser...

Det är bara jag som flexar lite med behörigheterna.

Renoverar en charger -68 från grunden som kommer bli efter mitt tycke o smak :) ( o kanske lite efter ekonomin också :( )

Mjaa, jag behåller den nog faktiskt.
De tidiga versionerna var rätt kass, men de senare fungerar bra om man ser till att de fungerar som de ska innan man monterar dom.
Det som kan hända är;

1. Det är för tight spel mellan ventil och styrning = nyper. Så är det för tight spel brotschar man hålet eller slipar ventilen tills det är lagom och monterar.

2. Det läcker i ventilstyrningen. Man pressar upp den, smetar på Loctite och trycker tillbaka styrningen.

3. Det läcker mellan säte och ventil. Lösningen är att man slipar in ventilen med vanlig ventilslippasta.

Sen om membran är sprucket eller något annat beror nog på att det är ett måndagsexemplar snarare än att det är den generella kvalitén.

Vad har du för erfarenheter av dessa? Alltid bra med input!

Visst, hade jag 6k hade jag gärna köpt en Tial eller motsv. PPF. Men det känns inte riktigt värt det bara.

Allt annat är tillräckligt dyrt. :gnissla

Jag vill bestämt hävda motsatsen, men det kanske vi kan ta i någon annan tråd. :)

1 och 2 är det jag haft problem med. Men det är ventilstyrningen som är det riktigt äckliga med den där wastegaten. Den är gjord av universums hårdaste matrerial tror jag. 4-5 ggr har den skurit och efter varje gång har vi brotchat upp och putsat och grejat efter konstens alla regler men fanskapet skar ändå. Till saken hör att det är ett helvete att skruva bort den på min bil så det är åtskilliga timmar den har kostat mig.

Tillslut borrade vi upp styrningen och satte i en ventilstyrning från en Volvomotor sen har det funkat. Men det är jävligt risig passform på allting, tätningen vid V-bandsklamman osv. Jag är helt på din sida att man inte ska köpa dyra märkesgrejer om det finns billigare varianter. Men det här är min andra wastegate, den första brann membranet upp på vid första mappningen. Med all tid och jobb och förstörda mappningar det har kostat mig så hade jag lätt kunna köpt en Tial.

Ingen ny the fast and the furious bil direkt vilket är det första jag kommer att tänka på när du säger bilstyling... men men här är "min" bil iallafall (farsan som äger, jag kör).
Sitter redan större motor osv. i men det skulle kunna tas till en lite högre nivå så blir det ännu roligare.

Sänkt och tillsnyggad under vintern 2008, finns fler bilder i min garagetprofil...
67954-1354779.jpg

http://www1.garaget.org/archive/63/62959/67954/67954-910078.jpg
60a med ny framvagn och 1775cc motor om nån undrar.

Allt blir roligare med bilder ;)

Vacker sak det där, kul att se att ni behållt ventilationsrutorna. One-piece windows blev lite uttjatat.

Här finns lite med, dock är de bara BMWn som är min, resten tillhör familjen...
http://www.garaget.org/mypage/?user=25492

GT40 och McLaren, ja tack :D

Hade jag haft ett garage hade det funnits en kitcar där också. Har länge funderat på att bygga en Westfield med någon kul motor i, men man står inte gärna nere på gatan och skruvar ihop en bil :huvet

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla