Haha, ja då är det inte så konstigt att man tappar ponnysar på vägen. Tur att det inte hände något värre bara (?).
Jodu, det går framåt. Men någon uppstart blir det inte i år tror jag. Inte på bar asfalt iaf. Håller på och filurar med vattnet nu, iom extern pump och kylare i bak så blir det lite pill för att få det bra.
Ska plocka ihop bottendelen nästa vecka är det planerat, så det går iaf.
Ser ut nåt sånt här nu.
Är det en KL racing wastegate så kasta den så långt du kan.
Mjaa, jag behåller den nog faktiskt.
De tidiga versionerna var rätt kass, men de senare fungerar bra om man ser till att de fungerar som de ska innan man monterar dom.
Det som kan hända är;
1. Det är för tight spel mellan ventil och styrning = nyper. Så är det för tight spel brotschar man hålet eller slipar ventilen tills det är lagom och monterar.
2. Det läcker i ventilstyrningen. Man pressar upp den, smetar på Loctite och trycker tillbaka styrningen.
3. Det läcker mellan säte och ventil. Lösningen är att man slipar in ventilen med vanlig ventilslippasta.
Sen om membran är sprucket eller något annat beror nog på att det är ett måndagsexemplar snarare än att det är den generella kvalitén.
Vad har du för erfarenheter av dessa? Alltid bra med input!
Visst, hade jag 6k hade jag gärna köpt en Tial eller motsv. PPF. Men det känns inte riktigt värt det bara.
Allt annat är tillräckligt dyrt.
Nä, alla bilar med ordentligt pulver i är rullande renoveringar, de flesta slutar som pallbocksräsers.
Hojar ÄR gratis.
Jag vill bestämt hävda motsatsen, men det kanske vi kan ta i någon annan tråd.