Något bilfolk här??

S14 motor då med andra ord? Den är faktiskt trevlig. Skulle inte alls suttit fel..

Om det inte ryker vid fullt pådrag så är något fel eller hur dom säger :rolleyes:

blir det en s38 nästa gång kanske? Den är ju lite sådär.. "hårig" från grunden!

Nej nej, ingen "s" motor alls. Var ju fattig student, var ett 15kkr bygge jue! :)

Gammal M40 med snurra från en gammal supra, ic från en vw tuareg, 375cc honda spridare, och ett lite väl optimistiskt laddtryck.

Men vägde inte så mycket, bonnlättad (det mesta var bortrostat), och ruggigt mycket turbo-lagg gjorde att den var rätt kul ändå.

Blir nog 2.5l m20 nästa gång tror jag, e30:orna fäster fan inte med en välbyggd sådan ändå, och det finns ingen chans att jag får en s38 igenom besiktningen. Om det blir alls då, får vi se när det finns cash. :)

Låter som en kul pryl!

Lagerras.. Det låter väl inte så farligt? tänkte jag när jag hämtade min t5a. Men där var hela veven också kass. En dyr historia, som inte ens är klar..

Egentligen så är volvos "tidiga" 5a riktigt jävla kass. Men ljudet är ju så... porrigt får jag säga. Sen är den både lättmekad (förstår ju varför..) och lätt trimmad!

Sedär! Fasen det fanns ju ett par grabbar med vinterhobbys här :D

Jo veven brukar få sig en kyss med. Men nya lager och en ny vev i värsta fall. Kommer fortf. vara billigt när den sitter ihop allt som allt. Plus att jag lär mig skruva 5:a.

Men vi får se hur det blir :)

Just nu är det en 4a. Som vilar på kuddarna. Och kommer troligtvis reg.besiktigas så med. Om det sen blir 16V eller om en 5 smyger sig ner är för tidigt att säga. Har eventuellt en T5-r motor med lagerras på ingång för snuskigt få kronor. Så endast framtiden kan utvisa hur det blir :P

Gillar alla hästkrafter så bilar, hojar, hästar, hjo name it.:)
(se "blogg")

Jag är inte kräsen, jag vill ha en R8.

:D ser att du har "snott" ett citat.

rörisen är reggad och ska piffas till lite :D sen blir de förhoppningsvis isdäck oså :)

Bifogat

• DSCN1395_2.jpg
    DSCN1395_2.jpg
    79 KB · Visningar: 48
  • DSCN1378.jpg
    DSCN1378.jpg
    228 KB · Visningar: 42
  • DSCN1375.jpg
    DSCN1375.jpg
    223.1 KB · Visningar: 37
  • DSCN1376.jpg
    DSCN1376.jpg
    235.3 KB · Visningar: 32
Last edited:
Jag hoppas att jag har skruvat färdigt i bilar.

Jag har skruvat rally och folkrace bil hela mitt vuxna liv, men nu har ungarna tagit över.

Det blev en dyster helg för ungarna, dottern vann ett kvalheat innan hon körde sönder framvagnen på folkracebilen och sonen skjöt motorn i rallybilen efter att ha satt snabbaste tiden för klassen på sträcka ett...

Tur att jag har lagt av...

Med ens är jag väldigt glad att jag inte sysslar med bilracing.....

Fast jag kan kanske komma över och skruva bil när abstinensen av att inte renoverat en motor i månaden blir som värst...

Själv har man pillat lite amerikanska saker..
En -94:as Firebird och numera en 93:as Thunderbird med 302:a med lite
cobra godis i..
Den senare har dock stått still i två bast nu pga för lite tid..
Men det är ombyggd från bakhjulen och framåt..
Roligare utväxling, kardan som faktiskt håller, ombyggd AOD låda,
sänkt och fixad för att få väghållningen den borde ha haft från början..
Fipplat runt med insug, ny TB osv osv osv..
tror faen jag har lagt ner en 160k på den totalt...
Men som sagt var.. nu står den, har ju aldrig tid och inget garage så... :dåligtsamvete :(

Jag har en Nissan Skyline R32 GTR som är singelturbokonverterad med 500hk ungefär. Nu kör jag pallbocksracing med den eftersom ett vevlager rasat och jag precis köpt ett hus som jag lägger all tid och pengar på.

IMG_6115_6_4.jpg

IMG_6137_5_6.jpg

vad impad jag blir! Kul att folk vågar visa sig.

Jag får väl berätta vad jag gör.. Just nu håller jag på med en volvo, en 850 t5 från 95. Italien importerad = ingen rost, men liten motor. 2.0 liter närmare bestämt. Men strokad till 2.3 liter med vev från en svensksåld likadan bil.

450 hästar på ren e85 är målet.. Jag är dock glad om den ens startar när jag är klar. just nu lider jag dock av platsbrist.

Har även en jäkligt fin 740 som ska få smaka 5 cylindrigt en vacker dag..

Jag har en Nissan Skyline R32 GTR som är singelturbokonverterad med 500hk ungefär. Nu kör jag pallbocksracing med den eftersom ett vevlager rasat och jag precis köpt ett hus som jag lägger all tid och pengar på.

Pallbocksracing är väldigt inne just nu :D

Mumsig bil du har..

Last edited:
I like cars... :)

Kör en Nissan 300zx och en nissan 180zx (200sx s12) och en bmw e36.

Kolla mitt garage på länken i signaturen. :tummenupp

Bänkade du den igen efter det publicerade klippet här på SH?
Blev väl 300+ på bakhjulen då har jag för mig?

Jag hällde ned åt helvete för mycket tid och pengar i en Impreza för att få den rask...vilket den blev, men det gick sönder drivaxlar i parti och minut på slutet (först kopplingar, sedan ordnade man det och flyttade problemet :hihi ).

Innan man spårade ur helt och pratade fjäderstål med Sellholm så kom jag till sans, tog bågekort och krängde bilen, har inte saknat bilen en enda gång...

Bilar är fruktat meningslöst att trimma - får man fräs på dem så att de någorlunda hänger med en literhoj, så är det ett konstant skruvande och reparerande man har framför sig...tillslut ledsnar man, och vågar inte använda skiten för att man vet att man får bosätta sig i garaget igen...förr eller senare. :crash

Nä fy fan, mycket kul folk träffade man, lärorikt var det att pilla ihop lite motorer, lådor och mappa sprut - men jag kommer aldrig göra om det. :fakta

/J

Bänkade du den igen efter det publicerade klippet här på SH?
Blev väl 300+ på bakhjulen då har jag för mig?

Ja tändningen stog 15 grader fel :huvet

Nya siffrorna är 411hk på naven, sen med lite omräkning till vevaxeleffekt + skryttillägg kan man säga nästan 500. Hur går det för dig?

Jag hällde ned åt helvete för mycket tid och pengar i en Impreza för att få den rask...vilket den blev, men det gick sönder drivaxlar i parti och minut på slutet (först kopplingar, sedan ordnade man det och flyttade problemet :hihi ).

Innan man spårade ur helt och pratade fjäderstål med Sellholm så kom jag till sans, tog bågekort och krängde bilen, har inte saknat bilen en enda gång...

Bilar är fruktat meningslöst att trimma - får man fräs på dem så att de någorlunda hänger med en literhoj, så är det ett konstant skruvande och reparerande man har framför sig...tillslut ledsnar man, och vågar inte använda skiten för att man vet att man får bosätta sig i garaget igen...förr eller senare. :crash

Nä fy fan, mycket kul folk träffade man, lärorikt var det att pilla ihop lite motorer, lådor och mappa sprut - men jag kommer aldrig göra om det. :fakta

/J

Det är helt otroligt va snabbt pengarna försvinner och hur mycket huvudvärk man får. Det är gratis och problemfritt att åka båge.

Last edited:
Det är helt otroligt va snabbt pengarna försvinner och hur mycket huvudvärk man får. Det är gratis och problemfritt att åka båge.

Att sladda med en med båge är nog inte det lättaste dock :fakta

I slutändan handlar allt om prioriteringar..

Nog grejar man med bilar allt..:huvet

a4tq -95 (bruksbil)
urquattro -83 (20v, halvbur m.m)
90 quattro -85 (isbil med turbo)
90 quattro -86 (ska göras iordning)
Cheva cheyenne ("gårdspickis" i väntan på renov)
ascona b (troligtvis blir det bmw 6a i den i vinter)

+ ett par res dels bilar

har ju fritids sysselsättningen säkrad för x antal år framöver,
kör lite atv och enduro också..

/J

Det är bara för att du håller på med fel sorts bilar. :fakta

Men en viss poäng har du, helt klart. :broke

Ja tändningen stog 15 grader fel :huvet

Nya siffrorna är 411hk på naven, sen med lite omräkning till vevaxeleffekt + skryttillägg kan man säga nästan 500. Hur går det för dig?

Haha, ja då är det inte så konstigt att man tappar ponnysar på vägen. Tur att det inte hände något värre bara (?).

Jodu, det går framåt. Men någon uppstart blir det inte i år tror jag. Inte på bar asfalt iaf. Håller på och filurar med vattnet nu, iom extern pump och kylare i bak så blir det lite pill för att få det bra.

Ska plocka ihop bottendelen nästa vecka är det planerat, så det går iaf.

Ser ut nåt sånt här nu.

zmzwy.jpg

x3cz0k.jpg

Sen bilen.

hu3za1.jpg

Haha, ja då är det inte så konstigt att man tappar ponnysar på vägen. Tur att det inte hände något värre bara (?).

Jodu, det går framåt. Men någon uppstart blir det inte i år tror jag. Inte på bar asfalt iaf. Håller på och filurar med vattnet nu, iom extern pump och kylare i bak så blir det lite pill för att få det bra.

Ser ut nåt sånt här nu.

zmzwy.jpg

Är det en KL racing wastegate så kasta den så långt du kan.

Ser ut nåt sånt här nu.

zmzwy.jpg

Är det en KL racing wastegate så kasta den så långt du kan.

Mjaa, jag behåller den nog faktiskt.
De tidiga versionerna var rätt kass, men de senare fungerar bra om man ser till att de fungerar som de ska innan man monterar dom.
Det som kan hända är;

1. Det är för tight spel mellan ventil och styrning = nyper. Så är det för tight spel brotschar man hålet eller slipar ventilen tills det är lagom och monterar.

2. Det läcker i ventilstyrningen. Man pressar upp den, smetar på Loctite och trycker tillbaka styrningen.

3. Det läcker mellan säte och ventil. Lösningen är att man slipar in ventilen med vanlig ventilslippasta.

Sen om membran är sprucket eller något annat beror nog på att det är ett måndagsexemplar snarare än att det är den generella kvalitén.

Vad har du för erfarenheter av dessa? Alltid bra med input!

Visst, hade jag 6k hade jag gärna köpt en Tial eller motsv. PPF. Men det känns inte riktigt värt det bara.

Allt annat är tillräckligt dyrt. :gnissla

Nä, alla bilar med ordentligt pulver i är rullande renoveringar, de flesta slutar som pallbocksräsers. :fakta

Hojar ÄR gratis.

Jag vill bestämt hävda motsatsen, men det kanske vi kan ta i någon annan tråd. :)

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...