Någon som vill ha ut regnummer eller liknande från TS?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag funderar på att plocka ut ägaruppgifter på alla manuella BMW 740 i Sverige. Det kostar dock 800 +moms, varav 700 är grundavgift. Någon annan som vill göra en sökning så vi kanske kan dela på avgiften om det nu går.

Någon som känner någon som jobbar där? Jag ska ju ha det till privat bruk, borde inte vara lika dyrt som för företag som ska göra reklam.

Hjälp mig.

Det finns 54 i Sverige. Jag vill köpa en av dem. Inte så konstigt.

En polare som skulle byta bil ville ha en en Toyota Landcruiser 90 Diesel Automat med Sollucka och AC och några fler grejor

Han sökte på bytbil och hittade en, dessutom till bra pris åkte och tittade på den och slog till, han var också nyfiken på hur många av just den modellen det fanns och frågade på Toyota när han servade den, det hade tagits in 3st till sverige med just den specen...

Det var dessutom bara en slump att den var till salu, dom som sålde den skulle bo utomlands ett år och la ut den precis innan dom skulle åka, annars skulle dom bara ha ställt av den.

Fråga någon som jobbar på BMW om inte dom kan fixa fram uppgifterna?

Okej då! En på blocket i varjefall!!

Tror du inte jag kollat blocket? Den har 15 ägare på några år, plus 2 år skatteskuld. Nej tack.

Som någon skrev tidigare så tror jag att en bmwhandlare kan söka efter regnr på bilar som uppfyller dina krav.
Sen om någon vill göra det är en annan femma...

Som någon skrev tidigare så tror jag att en bmwhandlare kan söka efter regnr på bilar som uppfyller dina krav.
Sen om någon vill göra det är en annan femma...

Sporthoj är ju full av BMW fanatiker, minst en av dom jobbar ju på BMW dessutom

Polaren är tjenis med gubbarna på BMW. Får försöka fråga genom han.

Men bmw 740 måste ju vara en av få bilar som det är ok med automatlåda i. :tungan Letar själv efter en 540i, också sällsynt med manuell men helt ok med automat. :glidarbil

Jag är inte helt säker på att BMW vill hjälpa till med den typen av förfrågningar. Men det kan ju alltid vara värt ett försök.

Man kan alltså få ut ägaruppgifter på samtliga fordon av en viss modell för 800 kr + moms? Går de att spåra den som gjort förfrågningar vid misstanke att det är så man letat reda på en viss typ av bilmodell och dess ägare?

Det är väl så företag får tag i en som vill sälja reservdelar och dyl till en misstänker jag.

Önskar verkligen att man skulle kunna skydda uppgifterna så att endast behöriga personer kan komma åt dem. Med behöriga menar jag myndigheter av olika slag, inte företag eller privatpersoner.

Det är väl så företag får tag i en som vill sälja reservdelar och dyl till en misstänker jag.

Det är så dom får tag på en och vill sälja exklusiva tröjor med sporthojstryck på...

Så exklusiva att man knappt kan skilja dom från dom som säljs på varje torg i varje stad varje sommar :huvet

Men bmw 740 måste ju vara en av få bilar som det är ok med automatlåda i. :tungan Letar själv efter en 540i, också sällsynt med manuell men helt ok med automat. :glidarbil

Nja det beror på om du menar lådan till M60 eller M62. Den senare är väl ok, den äldre är ok nyrenoverad. Men jag har åkt 540 IAT i två år och tröttnat.

Jag är inte helt säker på att BMW vill hjälpa till med den typen av förfrågningar. Men det kan ju alltid vara värt ett försök.

Man kan alltså få ut ägaruppgifter på samtliga fordon av en viss modell för 800 kr + moms? Går de att spåra den som gjort förfrågningar vid misstanke att det är så man letat reda på en viss typ av bilmodell och dess ägare?

Önskar verkligen att man skulle kunna skydda uppgifterna så att endast behöriga personer kan komma åt dem. Med behöriga menar jag myndigheter av olika slag, inte företag eller privatpersoner.

Nja 700 kr i grundavgift sen 2kr per bil. Ta alltså inte ut siffror på SAAB 95.

Ju mer som är offentligt desto bättre.

Nja 700 kr i grundavgift sen 2kr per bil. Ta alltså inte ut siffror på SAAB 95.

Ju mer som är offentligt desto bättre.

Jahha det är ca 800kr för alla 54 regnr.
Då är det väl bara å beställa - är ju en liten kostnad i sammanhanget.

Hur tänkte du göra sedan? Ringa till samtliga ägare och fråga om dom har lust att sälja? :tungan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg