Någon som vet vad detta är för hoj??

Peter_K skrev:
2290217 Det är race modellen som väger 145kg den vanliga väger 160kg.
Jag hade funderingar på att försöka få tag på en Vdue för ett tag sen, men dom jag hittade var den tidiga versionen med insprutning och dom ska tydligen inte funka så bra.

Du kan läsa lite mer på http://www.bimota500vdue.com/eng/intro.htm

Ok, låter lite mer rimligt :)

Så det är så att de inte har insprutning på de senare varianterna eller är det så att de bara har fått det att funka?

Edit; läste lite om det nu och såg att det verkar som om man skall ha en 01-03 variant med förgasare om man skall ha en hoj som lirar bra :)

Last edited:
Mattias skrev:
2289880 Det är en Dominatormotor i rörram. Det är en koncepthoj från sent 90-tal. Förmodligen tänkt som Hondas SZR660-killer, men inget hände.

Det är riktigt att den var tänkt att konkurrera med SZR 660 som kom -96 samt Bimotas BB1 som kom nåt år före.
Hondan kom så långt i planeringen att jag mer eller mindre kommit överens med Ahlqvist MC i GBG att köpa en så fort den kom. Blev lovad årsskiftet 96-97. Den kom ju då aldrig dock. :huvet

GBG_ Bandit skrev:
2290289 Det är riktigt att den var tänkt att konkurrera med SZR 660 som kom -96 samt Bimotas BB1 som kom nåt år före.
Hondan kom så långt i planeringen att jag mer eller mindre kommit överens med Ahlqvist MC i GBG att köpa en så fort den kom. Blev lovad årsskiftet 96-97. Den kom ju då aldrig dock. :huvet

Lite tråkigt. Hade varit kul om det fanns lite fler modeller som SZR eller bb1 på marknaden.

Ducati har ju sin Supermono också men vad jag vet så kom den aldrig att säljas med gat utr.

bebbe skrev:
2289328 Japp, har börjat gilla lite udda skapelser som inte finns så många av. Hojar som Bimota bb1 eller VDUE är riktiga typexempel. Det skall vara lätt smidigt och med bra komponenter. Bromsar, fjädring mm.

Hittade denna modellen på nätet och vet att jag har set den förrut med vet inte om det är en hoj som har tillverkats eller bara ett koncept?
Är det någon som vet mer?

Fy fan så UGLY.......

///Micke

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back