Någon som vet vad detta är för hoj??

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Japp, har börjat gilla lite udda skapelser som inte finns så många av. Hojar som Bimota bb1 eller VDUE är riktiga typexempel. Det skall vara lätt smidigt och med bra komponenter. Bromsar, fjädring mm.

Hittade denna modellen på nätet och vet att jag har set den förrut med vet inte om det är en hoj som har tillverkats eller bara ett koncept?
Är det någon som vet mer?

Bifogat

• sup-mono.jpg
    sup-mono.jpg
    14.7 KB · Visningar: 1,166
  • honsm1.jpg
    honsm1.jpg
    27 KB · Visningar: 240
bebbe skrev:
2289328 Japp, har börjat gilla lite udda skapelser som inte finns så många av. Hojar som Bimota bb1 eller VDUE är riktiga typexempel. Det skall vara lätt smidigt och med bra komponenter. Bromsar, fjädring mm.

Hittade denna modellen på nätet och vet att jag har set den förrut med vet inte om det är en hoj som har tillverkats eller bara ett koncept?
Är det någon som vet mer?

Tjaa... den har ju ett honda emblem på tanken så där är ju en start till vilket märke du skall söka efter. Har dock aldrig sätt någon sådan i deras sortiment så skulle tro att det är en prototyp, eller kanske något som är kommande.

/Kim

Det ser ju ut som en Hondadekal på tanken iaf...

Misstänkt likt Yamaha trx 850 men med "lite" annorlunda detaljer samt Honda emblemet...

KimL skrev:
2289343 Tjaa... den har ju ett honda emblem på tanken så där är ju en start till vilket märke du skall söka efter. Har dock aldrig sätt någon sådan i deras sortiment så skulle tro att det är en prototyp, eller kanske något som är kommande.

/Kim

Den ser rätt så gammal ut i designen så någon kommande modell är det nog inte..

Gillar retro stuket! Lite som en Ducce 900SL eller liknande.

Ang det med Bimotas 500VDUE så blev de väl ingen riktigt hitt? Har för mig att de hade en hel del problem? Fick de fixat dessa?

bjorasen skrev:
2289365 Den ser rätt så gammal ut i designen så någon kommande modell är det nog inte..

Tjaa.. man vet ju aldrig är ju några märken som t.ex Triumph som gör retrohojar som ser ut som om dom kom från -70 talet ungefär. Inte omöjligt att honda gör något liknande men med modernare lösningar, för om du tittar på var fjädringen sitter till bakhjulet så är det ju lite av den lösningen som Yamaha har på sin MT-03 modell och Buell. Men visst kåpföringen ser väll inte ut att vara i det absolut modernaste laget.

bebbe skrev:
2289374 Gillar retro stuket! Lite som en Ducce 900SL eller liknande.

Ang det med Bimotas 500VDUE så blev de väl ingen riktigt hitt? Har för mig att de hade en hel del problem? Fick de fixat dessa?

Vad jag har hört så fick dom nog inte fixat barnsjukdomarna på den hojen. Men sen är det ju också väldigt länge sedan jag hörde eller läste något om den, så kan ju ha fel för mig. Men en väldigt fräck hoj är det :)

KimL skrev:
2289384 Vad jag har hört så fick dom nog inte fixat barnsjukdomarna på den hojen. Men sen är det ju också väldigt länge sedan jag hörde eller läste något om den, så kan ju ha fel för mig. Men en väldigt fräck hoj är det :)

Verkligen!! Står en i Tyskland som endast har gått 25 mil och är uttagen som ny nu iår. Hade varit kul att ha en! Inte som en hoj man brukar runt hur som hälst men som en hoj att äga och vårda. 500 kubik, tvåtakt, 110 hästar (i standard varianten, Evolutzione varianten hade 130!!) säger ju en hel del om motorn iaf :drool

Last edited:
bebbe skrev:
2289401 Verkligen!! Står en i Tyskland som endast har gått 25 mil och är uttagen som ny nu iår. Hade varit kul att ha en! Inte som en hoj man brukar runt hur som hälst men som en hoj att äga och vårda. 500 kubik, tvåtakt, 110 hästar (i standard varianten, Evolutzione varianten hade 130!!) säger ju en hel del om motorn iaf :drool

Ja det hade verkligen varit fräckt att ha en sådan och bränna runder på lite då o då. Den går ju nästan som hojarna på roadracing banan från den tiden då det inte var MotoGP utan 500 cc tvåtakt :) Om jag inte minns helt fel så vägde den väll inte något speciellt heller? Hade varit fräckt och kommit på en sådan o bränt om alla R1 förare, eller stinkt ner polisen lite med tvåtakts röken *hehe*

KimL skrev:
2289420 Ja det hade verkligen varit fräckt att ha en sådan och bränna runder på lite då o då. Den går ju nästan som hojarna på roadracing banan från den tiden då det inte var MotoGP utan 500 cc tvåtakt :) Om jag inte minns helt fel så vägde den väll inte något speciellt heller? Hade varit fräckt och kommit på en sådan o bränt om alla R1 förare, eller stinkt ner polisen lite med tvåtakts röken *hehe*

Japp! Hittade inte några vikt uppg men har för mig att det skulle ligga runt 150-160kg!!

bebbe skrev:
2289459 Japp! Hittade inte några vikt uppg men har för mig att det skulle ligga runt 150-160kg!!

Har också för mig att det var där omkring i de vikterna, och det på den tiden. Det är ju vad hojarna är nere på numera.

Goo!!! Bimota säger jag bara när det gäller design, vikt och effekt meckande :)

Det står Honda på kåpglaset, förutom emblemet på tanken. Dessutom ser det ut att stå 634 på kåpan?
Edit: Lyset ser för övrigt ut att komma från en Ski-Doo Elan -78...
Eller typ CBR600F av 80-talssnitt.
Not a fan ;)
Hojen i övrigt ser läcker ut!
Edit2: Eller står det 644?
Edit3: Ser ut som en stånka också! Typ Ducce Supermono?

Last edited:
Det är en Dominatormotor i rörram. Det är en koncepthoj från sent 90-tal. Förmodligen tänkt som Hondas SZR660-killer, men inget hände.

Då var jag ju inte ute och cyklade i fyllan iaf ;)

Mattias skrev:
2289880 Det är en Dominatormotor i rörram. Det är en koncepthoj från sent 90-tal. Förmodligen tänkt som Hondas SZR660-killer, men inget hände.

Jahapp, då vart det ingenting värt att leta efter då :tungan

Men en VDUE kanske ändå :kär

KimL skrev:
2289517 Har också för mig att det var där omkring i de vikterna, och det på den tiden. Det är ju vad hojarna är nere på numera.

Goo!!! Bimota säger jag bara när det gäller design, vikt och effekt meckande :)

Hittade en uppg på 145 kilo nu!!? Låter nästan lite för lätt. Men kul omdet stämmer! Ingen som set något test med denna hoj?

bebbe skrev:
2290139 Hittade en uppg på 145 kilo nu!!? Låter nästan lite för lätt. Men kul omdet stämmer! Ingen som set något test med denna hoj?

Det är race modellen som väger 145kg den vanliga väger 160kg.
Jag hade funderingar på att försöka få tag på en Vdue för ett tag sen, men dom jag hittade var den tidiga versionen med insprutning och dom ska tydligen inte funka så bra.

Du kan läsa lite mer på http://www.bimota500vdue.com/eng/intro.htm

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back