Någon som vet ngt? --> http://sporthoj.com/annonser/?id=15523

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Måste få en kommentar. Se mitt sista inlägg!

Jag och ägaren till denna hoj: http://sporthoj.com/annonser/?id=15523
har planerat att ses för köp nu idag. Egentligen vid 11-tiden. Men han ringer från arlandahållet och frågar om han ska fortsätta däråt. (han bor i karlskoga) Jag säger nej, då får du vända och ta av norrtäljeavfarten och sedan mot Åkersberga där jag bor.

Han ringer igen och frågar om han ska ta av avfarten mot täby, nej säger jag, du ska åka ca 10 min till förbi täby och svänga av sedan mot Åkersberga.
30 min senare ringer han och säger att han inte hittar alls och är på väg till sin bror i Södertälje för att han hittar bra i Stockholm :va Det blir ju bara sådär en 16 mil extra, när han redan var 15 min härifrån.

Någon som vet något om hojen?
Personligen tycker jag det är ett bra pris för en 05a med massa delar.
Kommentarer, köpa? (liten buckla på ram och tank, får däremot med en org extra tank) Han har endast ägt den i 1.5 månader och menade att han köpte hojen med bucklan.

Tacksam för kommentar!
Mvh
Jonathan

Last edited:
Är helt beroende av hur den ser ut, var den sitter osv..

Lite sent att börja spekulera i det det nu, han räknar väl med att du köper den om han pungat till Sthlm med den från Karlskoga?

Har skapat liknande tråd ja för bucklan. Men detta var allt i sin allo. Konstigt beteende osv.

Buckla i ram säger sig folk ha goda erfarenheter av och att det brukar va helt cool.

Tack för bra svar btw :huvet

Har skapat liknande tråd ja för bucklan. Men detta var allt i sin allo. Konstigt beteende osv.

Buckla i ram säger sig folk ha goda erfarenheter av och att det brukar va helt cool.

Tack för bra svar btw :huvet

Men inte klarar man en besiktning med en buckla i ramen?

Konstigt om man inte får ha en bula på ramen :va
Kanske om skiten är ramsne och besiktningsmannen anser detta farligt, eftersom den kanske "svänger" åt ett håll?

Men en buckla låter konstigt om man inte får ha, men jag vet inte...

Konstigt om man inte får ha en bula på ramen :va
Kanske om skiten är ramsne och besiktningsmannen anser detta farligt, eftersom den kanske "svänger" åt ett håll?

Men en buckla låter konstigt om man inte får ha, men jag vet inte...

I min andra tråd "köpa hoj med buckla i ram" så hade folk besiktigat med buckla i ramen. Alternativt täckt över med ngt. (anledningen till att jag skapade denna var att jag inte fick svar på förra då min nuvarande fråga var så långt ned i tråden..)

Är det någon som vet om det har någon vidare betydelse för besiktning? Börjar närma sig nu och jag tycker att jag kollat upp allt jag kan :rolleyes:

Är 54000 för mkt, med extra org tank, kraschkåpor, slipon, org avgas, alla gatprylar såsom lysen etc, extra fälgar med drev (ej däck), depåstöd etc??

Last edited:
Skulle ALDRIG köpa en hoj med en defekt ram lika lite som om motorn var defekt eller svingen. Vitala och dyra delar. Inte helt lätt att förutspå vad som kommer hända heller. Kanske funkar perfa i lågfart men börjar man pressa lite så kanske man får se på när skoj saker börjar hända. :skrämd

EDIT: Priset är billigt känns det som. Slå till om du kan leva med vetskapen att du åker runt på en trasig hoj.:D

Skulle ALDRIG köpa en hoj med en defekt ram lika lite som om motorn var defekt eller svingen. Vitala och dyra delar. Inte helt lätt att förutspå vad som kommer hända heller. Kanske funkar perfa i lågfart men börjar man pressa lite så kanske man får se på när skoj saker börjar hända. :skrämd

EDIT: Priset är billigt känns det som. Slå till om du kan leva med vetskapen att du åker runt på en trasig hoj.:D

Provkörd å köpt. 150 km/h broms, kändes bra :tummenupp 54 k

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard