Någon som vet nåt om "betal-tv fast gratis"?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nån som vet vad detta är för något? Jag tänker inte förnedra mig själv och bli medlem i AB's Plusklubb.

Jag har ansökt till Joost.com men det händer ju aldrig nåt där verkar det som, det är för övrigt gamla venice-project som är skapat av skype-grundaren.

Gratis är gott och inte minst är det mångfaldet jag vill åt. För att få ta del av det annars krävs ju en jävla massa prylar på taket.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1022133,00.html

Det är inget nytt men fortfarande finns där ingen som streamar i tillräcklig kvalite utan att ta ordentligt betalt och även då är kvaliten sådär.
Telia har börjat med TV via deras ADSL för lägre peng än Viasat/Comhem men kvaliten är sådär..

Vad kollar du på när du ser på TV?

Filmer / serier?

Tanka hem allt från TPB och kolla på det när du vill, utan reklam.
De sämsta serierna finns inte, inte heller alla makeover-program, men det är det ingen som gråter över.

Vädret kan du läsa om på smhi.se och nyheter hittar du på webben.

TV-utbudet har VERKLIGEN blivit dåligt de sista åren. En sliskig mainstreamsoppa med syfte att tillfredsställa pöbels behov (=lättsmält).

Kolla bara på Discovery. Vad har hände med den kanal som länge ljusår före alla andra kanaler innehållsmässigt? Jo, man sänder American Choppers om och om igen, på bästa sändningstid dessutom. Varje dag. Flera gånger. AC måste vara det mest IQ-befriade programmet någonsin. Vi gapar lite på varandra, garvar lite HÖHÖ, och tar fram en ny unik cykel (samma ram och allt skit, men annan färg på tanken och lite veckad plåt därbak).

Numera finns Discovery även på svenska för de som tycker det är för svårt med engelska.:huvet

Nej fy faaaaan. Det här kommer sluta illa. White trash i husvagnar precis som i USA. Det kan säkert bli ännu värre.

Jaha.. Om det är fler som inte kan hålla sig längre och måste släppa loss en svada om samhällets förfall så kanske vi kan ta alltihop på samma ställe, så blir det lättare för oss andra? Tack på förhand.

Vad kollar du på när du ser på TV?

Filmer / serier?

Tanka hem allt från TPB och kolla på det när du vill, utan reklam.
De sämsta serierna finns inte, inte heller alla makeover-program, men det är det ingen som gråter över.

För det första så tankar man inte hem saker från TPB då det är en skitsida :fakta
Sedan så följer jag de flesta nya serier i mån av tid. Lost, Heroes Prison Break mfl är ju det som finns på min dator men det är inte det saken gäller, utan jag vill ha mer utländsk television tex.
När jag kommer hem så slänger jag upp katten på axeln och sen slår jag på tv'n, även om jag ska läsa en bok. Den står alltid på i stort sett, därav vill jag ha lite större urval av kanaler utan att för den delen montera paraboler högt och lågt.

Nån som vet vad detta är för något?

vet inte vad AB snackar om men det finns gratis streamade betalkanaler från hela världen, via ex. slingboxar, en del har funderat på att sätta upp server parker med streaming, betal-tv nissarna är inte så glada.

finns sidor som delar ut kanalerna men har inte letat upp dom

http://www.slingmedia.com

andra delar på betalkanalerna via bredbandet, 5-6 st delar på ett abonnemang

ladda hem tv ants! då kan du kolla på massvis med kanaler gratis

Har du sett Idiocracy? Om inte: gör det... I alla fall de första minutrarna.

Yepp. TV främjar knappast landets genomsnittliga IQ-nivår. Inte dagens programutbud iaf.

Jaha.. Om det är fler som inte kan hålla sig längre och måste släppa loss en svada om samhällets förfall så kanske vi kan ta alltihop på samma ställe, så blir det lättare för oss andra? Tack på förhand.

Varsågod och fyll på om det är något du är upprörd över:tummenupp

Last edited:
Min kära sambo är aftonbladetplussare...

Om du ber snällt så kan jag be henne snällt.................

man sänder American Choppers om och om igen, på bästa sändningstid dessutom. Varje dag. Flera gånger. AC måste vara det mest IQ-befriade programmet någonsin. Vi gapar lite på varandra, garvar lite HÖHÖ, och tar fram en ny unik cykel (samma ram och allt skit, men annan färg på tanken och lite veckad plåt därbak).

Haha, jag förstår faktiskt verkligen inte hur American choppers fortfarande kan sändas. Måste ju gått rätt många säsonger nu va? Vartenda avsnitt av skiten är ju jävlat exakt likadant. Kanske om man kunde gilla karaktärerna men jag anser att alla som är med i skiten är riktiga as också. Tur att discovery då varierat sig och börjat med american hotrods också som är exakt samma program som american choppers fast dom har dubbelt så många hjul. Riktigt riktigt iqbefriat uselt.

Tack för alla användbara tips! Nu har jag klickat mig runt i snart en timme och fortfarande inte fått igång nåt :( Nåja, det kommer väl förhoppningsvis.

Dominator, tack för erbjudandet men jag sprang (nej, körde bil) den korta biten till macken för att köpa pappersutgåvan och där stod det litegrann. Men det är ju här, på SH, som man får de användbara tipsen!

BlackburnXT, vad är det där Ants du snackar om och vart hittar man det?

KGK, slingbox verkar ju krångligt eller? Måste man inte ha hårdvara även där? I dagsläget har jag tv-kort och extern antenn till laptopen men har inte fått det att fungera men det kvittar då jag har digitalboxar både högt och lågt och jag får bara in marksänd signal till pc'n.

Slingbox är bara en variant, du behöver ingen slingbox, folk delar ut sina slingboxar(kanaler) på nätet så man kan kolla på dom, någon annan gav några länkar, de innehåller förmodligen liknande lösningar.

Ahh, får kika igen!

Sir:C, det där var en grym sida! Taskig upplösning som redan avkunnats men ändå! Backyard-wrestling liksom, bara en sån grej :gnissla
Här ska kollas på extreme-sports hela natten! *Jahopp, hemma från jobb imorrn med då*

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back