Någon som sysslar med hundar?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Jag är bara lite nyfiken om det är någon här inne som sysslar med hundar? Då menar jag mer än att bara ha det som husdjur? Om någon tävlar något (lydnad? Bruks? Agility? Vallning? eller ngt annat kanske?), ställer ni ut?

Jag är bara lite nyfiken .

Vi har en Flat i familjen som det tävlas lydnad och bruks med och en Aussie är på väg in också för att köra ungefär samma sak med...

MVH

Johan
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hund för tjänst som ligger här på golvet brevid...
 

Kia

Guest
Håller precis på att utbilda våran vovve till Terapi-hund.

Han har tidigare gått kurser i vardagslydnad, dressyr och rallylydnad.

Jag själv har hållt på med allt från agility, tävlingslydnad till utställning med tidigare hundar.
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Jag ställer ut min äldsta hund ibland, men tränar agility med hela högen med varierande resultat.
Två tävlar jag agility med, och den ena är uppflyttad till klass 2 agility, men har bara 1 "pinne" i hoppklass än.
Min Maya (klass 2 agility) mentalbeskrevs för ett år sen, jag har gått kurs me henne i bland annat rallylydnad, id-spår, tävlingslydnad, agility, hoppteknik, viltspår osv.
Vi tränar det vi känner för, men agilityn är ju det som är mest uppskattat hos både hund och matte!

Just nu är det paus med aktiviteter och full fart i valplådan istället.:)

/Anneli & 4 pommar
 

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Ort
Kumla
Hoj
-01 Honda 929rr
Tjejen kör agility med den lilla och nu spår/sök med den stora (alla varvas med klicker kurser hos nån halvkändis = dyrt, och "shaping"? hemma i vardagsrummet)

Jag följer med när mina polare sover eller när jag måste hålla mig vaken! =)
 

frillan

TSIO-550
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RGV 250- 97, Moto Guzzi 1200 Sport -10.
Hundkapplöpning med min whippet, avatar bilden e från en tävling då jag drar tillbaka haren med den så kallade "har moppen".

Moppe jäkeln har stått i en lada sen ny, nu har den gått 350 mil.

Försöker ställa ut han också med tanke på framtida avel, snabb och snygg e det ända han behöver vara.

En riktig hussehund, han vet vem som pröjsar mat:D
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Önskar att svärföräldrarna skulle göra det med sina byrackor. Är hundvakt åt två flämtande retrievers as we speak och den ena är så totalt jävla omöjlig så att man blir förbannad :mad: Gå fot kan den inte ens stava till, än mindre utöva det...
Kan man få pli på en hund över en helg? Skulle lämna tillbaka hunden helt hjärntvättad på söndag, vore skoj :D Åtminstone så att den kan bete sig bland folk och hämta tidningen...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Sambon har en aussie som hon hobby tränar med, har gjort en tävling blir säkert nån fler oxå.
 

spix

AnTi
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Hellofamess
Hoj
skramlaha mos -08
Önskar att svärföräldrarna skulle göra det med sina byrackor. Är hundvakt åt två flämtande retrievers as we speak och den ena är så totalt jävla omöjlig så att man blir förbannad :mad: Gå fot kan den inte ens stava till, än mindre utöva det...
Kan man få pli på en hund över en helg? Skulle lämna tillbaka hunden helt hjärntvättad på söndag, vore skoj :D Åtminstone så att den kan bete sig bland folk och hämta tidningen...



vad har du för huvudsäkring till kåken, allt går med el :)

jag har en rottis på 20 månader som jag har farit runt halva landet och ställt ut. Hade jag haft tid skulle jag köra ipo som hans far är väldigt bra på. ipo 3 klassad alldeles nyligen...
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
vad har du för huvudsäkring till kåken, allt går med el :)

Har iofs 3st elpistoler liggandes i en byrå, får leta reda på laddaren till dem :D
Fattar inte hur ni orkar med byrackor varje dag ni som bor i stan, har varit ut med kräken nu på morgonen och vilket jävla jobb jämfört med katter :död Skitigt blir det också...
Nu ska jag sluta spamma i er tråd...
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Vi har en Gordon Setter som är en riktigt pigg fågelhund. Kul filur som ska bli fena på ripa är det tänkt. Tyvärr var det otroligt tunt med fågel i år så premiären blev noll fågel på tre dagar nu i september, ingen fågeltagning.

Jag har aldrig varit med om ett så dåligt ripår. Veckan innan körde vi med tre hundar, växelvis såklart, och lyckades stöta en kull och en singelripa - också det på tre dagar. Nä, hoppas det blir bättre lycka nästa eller nästnästa år.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Utställare :näsblod

Ja jag säger då det, gör nåt vettigt med hunden!
 

Hornpelle

Ur spår
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Utan igen...
Fick tabort min rottis i augusti, efterträdaren blir 3 veckor imorgon.
Ska fortsätta med spår och lydnad som det garanterat ska tävlas i. Ev att det blir sök också med henne och lite måste man ju ställa för att iaf få en bedömning. Är mest intresserad av skogsarbetena så är även sugen på bevakningsutbildning men man kan inte hinna allt. . . .
 

Sandy

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Kungsbacka (i en liten röd stuga med vita knutar)
Hoj
Suzuki GSX 400E -84 (tills vidare)
jag har en hund på väg, en schäfer, valparna är för tillfället 2 veckor. Kommer (förhoppningsvis) att gå bruks, spår eller sök med henne. Letar just nu efter valpkurser med inriktning på bruks, vill ha ordentligt med tid på mig att hitta rätt eftersom jag vill satsa på att komma upp i högre klass. någon som har några tips?
 

Hornpelle

Ur spår
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Utan igen...
jag har en hund på väg, en schäfer, valparna är för tillfället 2 veckor. Kommer (förhoppningsvis) att gå bruks, spår eller sök med henne. Letar just nu efter valpkurser med inriktning på bruks, vill ha ordentligt med tid på mig att hitta rätt eftersom jag vill satsa på att komma upp i högre klass. någon som har några tips?

Skulle tippa på att dom flesta brukshundklubbar har liknande kursutbud som här. Valpkurs, almänlydnad, tävling grund, tävling fortsättning och apell/lägre kurser. Samtliga kurser hos oss innehåller även nosarbeten i form av spår eller sök. Förutom det så förekommer rena spårkurser samt träningsgrupper i spår, sök och skydd där man hjäper varandra med träningen.

Ps. Sikta mot elitklass sen får man se hur långt det räcker.
 

frillan

TSIO-550
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RGV 250- 97, Moto Guzzi 1200 Sport -10.
Utställare :näsblod

Ja jag säger då det, gör nåt vettigt med hunden!

Ska jag avla på min så är utställning en av många krav, minst ett championat.

Men jag håller med utställning är tråkigt, addera en mängd av konstigt folk.
Mitt recept, kom i sista minuten, visa hund fan, dra.
 

Sandy

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Kungsbacka (i en liten röd stuga med vita knutar)
Hoj
Suzuki GSX 400E -84 (tills vidare)
Skulle tippa på att dom flesta brukshundklubbar har liknande kursutbud som här. Valpkurs, almänlydnad, tävling grund, tävling fortsättning och apell/lägre kurser. Samtliga kurser hos oss innehåller även nosarbeten i form av spår eller sök. Förutom det så förekommer rena spårkurser samt träningsgrupper i spår, sök och skydd där man hjäper varandra med träningen.

Ps. Sikta mot elitklass sen får man se hur långt det räcker.

jag bor ju i kungsbacka, och på brukshundsklubben här verkar det som om de satsar mer på agility än på brukset, och jag misstänker att de riktar in sina valpkurser mer på förberedande agility än på skogsarbete. jag var och frågade runt på en öppen tisdagsträning och det var mest agility folk där då iallafall. jag är lite petig, men det är ju på en valpkurs man får hjälp att lägga grunden för hela hunden. råkar man lära in fel blir det jobbigt att träna bort sedan. Pappa började sin hundkarriär på GMBK, och på den tiden var dom bra så jag tänkte åka dit nån gång när det är öppen träning för att se vilka det är som tränar osv.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top