Någon som saknar en Honda CBR1000RR Fireblade?

TheMPG

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
Kawazaki GPZ550
Jag köpte en honda av polisen, hojen hade överspacklat chassinr, när jag slog bort chassinummer så var vissa bokstäver bortborrade men vissa går att utläsa. Om någon saknar en hoj av ovanstående modell, årsmodell runt 05 +/- 3 år så skicka ett PM med ditt chassinummer så jämför jag.

2 st stals i Skåne i våras. Titta under stulet/upphittat och ta kontakt med de som blev av med hojarna

bild ?

så går det att klargöra årsmodell

samt att man kan se speciella kännetecken

iofs. reggad på forumet idag & postar denna tråden :va

Varför skulle någon vilja veta om det är deras föredetta hoj?

Antingen är den ersatt av ett försäkringsbolag, eller så är den inte det om hojen inte var stöldförsäkrad, hursomhelst är det ju din hoj nu och du har papper från polisen på det.

bild ?

så går det att klargöra årsmodell

samt att man kan se speciella kännetecken

iofs. reggad på forumet idag & postar denna tråden :va

Kan det vara ett simpelt försök att komma över ett ramnummer för att legalisera en stulen hoj?

Får Polisen ens sälja en hoj som inte är i lagligt registrerbart skick?
Kalla mig paranoid men jag får dåliga vibbar av TS inlägg!

Brukar dom inte sälja av sitt lager med upphittat/stöldgods efter en viss tid.. Har både sett Bilar/MC och cyklar som sälj via auktion som folk inte velat kännas vid.

det skulle jag vilja se :)

letat på polisen.se/webauktioner/stulna_fordon/mc men hittar inget

Kan det vara ett simpelt försök att komma över ett ramnummer för att legalisera en stulen hoj?

om det vore sant och ifall jag vore trådskaparen skulle jag i första hand försöka komma över ett ramnummer som inte var stöldanmält.

Last edited:
Tack för era svar.
Jag fiskar inte chassinr, i så fall kan jag väl gå in på blocket och slå på regnr, sen gå in på transportstyrelsen för chassinr.

Ang hojarna i våras så är denna mc stulen under 2008 eller tidigare, då det är då den togs i beslag. Jag skickar gärna fragmenten av chassinumret via PM till den som känner sig manad att hjälpa till att hitta hojens identitet.

Anlendningen till att jag vill ha identiteten på MC'n är att jag har äganderätt på den då jag har köpte den på lagligt vis. Min tanke är att få MC'n regitrerad och laglig till våren med dess originalpapper! Hojen är identifierad som en -04 nu!

Polisen är inte ett dugg hjälpsamma i ärendet, lösningen finns några registerslagningar bort, dock säger dom att dom "inte kan".

Jag önskar inga misstankar riktade mot mig, den som har frågor etc kan PM:a för telnr

det skulle jag vilja se :)

letat på polisen.se/webauktioner/stulna_fordon/mc men hittar inget

Nu är de inte Polisen själva som har webauktioner. Men i JKPG har de varit vid flertalet tillfällen auktioner på Västra Auktionskammaren med upphittade cyklar som stått för länge och moppar samt nån enstaka Cross antagligen blivit dumpad. Så leta där så hittar du kanske något...

:tummenupp

man skall kunna rönka fram numert med på nåt vis....

du kan inte få en lista från larmtjänst eller vad de nu heter ? ...

Om det är den blåa som såldes på polisauktion i Bålsta för ett tag sen så kan jag intyga att de tjatade länge och väl att det inte fanns något chassienummer kvar och de därför inte visste identiteten på den. Dock är den lagligt köpt av polisen (genom auktionsfirman) och borde gå att regga om man får fram chassienummret igen.

Det stämmer att det är den blåa från bålsta.
Nummret är borrat, dvs röntgen fungerar inte, men som sagt vissa siffror återstår och inget är omöjligt

Jag saknar min som blev stulen mellan den 24 & 25 aug 2010.
En svart Fireblde 2008 års modell.
MVH
Andreas

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...