Ankan_84
Gudomlig sporthojare
Pinsamt, men men...hade bråttom...glömde ta bort skivlåset, la in ettan... hjulet låst sig...hmm??. Undrar om nåt hände med bromskivan o oket?? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ankan_84 skrev:2157028Pinsamt, men men...hade bråttom...glömde ta bort skivlåset, la in ettan... hjulet låst sig...hmm??. Undrar om nåt hände med bromskivan o oket??![]()
Ankan_84 skrev:2157028Pinsamt, men men...hade bråttom...glömde ta bort skivlåset, la in ettan... hjulet låst sig...hmm??. Undrar om nåt hände med bromskivan o oket??![]()
Hmmmm, längst upp på sidan, lite åt höger finns den här , om man man anväder den så kan man hitta saker. Helt otroligt, jag vet. Fast prova den, resultaten är häpnandsväckande...Ankan_84 skrev:2157028Pinsamt, men men...hade bråttom...glömde ta bort skivlåset, la in ettan... hjulet låst sig...hmm??. Undrar om nåt hände med bromskivan o oket??![]()
stronzo skrev:2157074Detta är oerhört vanligt (den som söker - finner). Själv har jag lyckats med
detta och i fall 1 som inträffade 1993 föll jag på sidan med Dominatorn med
i princip inga skador förutom allmänhetens idiotförklarade blickar.
I fall 2 så backade jag hojen för hand och trasade sönder kolfiber-framskärmen!
![]()
Ankan_84 skrev:2157125tja... jag la in ettan och skulle bara köra in den lite mer i garaget,,, hjulet gick inte mer en en halv meter.... var ute o testade att bromsa lite i ca 50 km/h.... inga slag eller studsande i bromsandet...frambromsen nöp som vanligt tyckte jag... tror ni det e ok då???
Satan va pinsamt![]()
MaScoot skrev:2157156Vad är det för hoj?
Du bör testa i högre hastigheter.
Om du inte känner något vid en hyggligt hård inbromsning i 90 så ska det vara lungt!Ankan_84 skrev:2157157Suzuki SV 650, körde te jobbet nu. (Jobbar skift), va uppe i över 90km/h och bromsade ner den... kunde nte känna några slag eller studsar... fin och mjuk bromsning.... dock så hör man ett lite skavnade ljud av bromsarna när man bromsar... men det gör man ju alltid...(klossar mot skiva)
Ankan_84 skrev:2157519tja, det kan man göra...nån som vet va en skiva kostar??
Mahti skrev:2157544mumma (original ~3000kr/st ?, iaf för kawasaki)
stronzo skrev:2157074
I fall 2 så backade jag hojen för hand och trasade sönder kolfiber-framskärmen!
![]()
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025