Någon som provat Tank Tredz?

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Är det någon som har testat Tank Tredz?

Är ute efter något som skyddar lacken, men framför allt ger bättre grepp. Vill ha något som är transparent, och hade först planer att slänga på stompgrips men har börjat vela nu och så fick jag upp ögonen för Tank Tredz.

Vore kul o höra om någon testat dem, och om det är ngt att ha? Eller andra tips? :)

Funkar svinbra! Sliter inte så mkt på stället heller. Go for it

Funkar svinbra! Sliter inte så mkt på stället heller. Go for it

Ah vad bra :tummenupp Beställde du från tanktredz.com? Eller finns det ngt annat ställe att beställa dem, så kanske man får hem dem lite snabbare än om man beställer från US and A :D Och var de svåra att få på?

edit: hittade nu att racerepairs säljer dem :yoparty

Last edited:
De fungerade inte alls för mig. Dåligt resultat och dåligt fäste på tanken (de lossnade). Det verkar emellertid som att jag fick ett måndagsexemplar eftersom de flesta andra verkar nöjda med dem. Själv blir det TechSpec Snakeskin även i fortsättningen.

Vet att bl.a Racerepairs tar hem Tank Tredz.

Ah vad bra :tummenupp Beställde du från tanktredz.com? Eller finns det ngt annat ställe att beställa dem, så kanske man får hem dem lite snabbare än om man beställer från US and A :D Och var de svåra att få på?

edit: hittade nu att racerepairs säljer dem :yoparty

Beställde från tanktredz.com ja.. Gjorde rent med kemisk ren bensin först, sen sätter du fast plasten samtidigt som du drar bort mer och mer av pappret. Typ så (y)

Mina funkade bra men inte så länge,blev en genomskinlig skyddsplast av de efter ett tag,nu kör jag med high fusion(eller vad de heter)från techspec.

Henrik

Har dom på hojen nu och är mkt nöjd =)

Oavsett vad du köper, så kolla noga var du har knäna vid de situationer du tänker använda dem.

Sjukt lätt att man sätter dem där man tror att knäna är, sedan visar det sig att så inte alls är fallet.

Har själv gjort det misstaget, två gånger till och med, så kan det gå när man är gammal och senil :detsaknasengubbemedkäppsmiley

Och stompgrips förstör stället, undvik.

Oavsett vad du köper, så kolla noga var du har knäna vid de situationer du tänker använda dem.

Sjukt lätt att man sätter dem där man tror att knäna är, sedan visar det sig att så inte alls är fallet.

Har själv gjort det misstaget, två gånger till och med, så kan det gå när man är gammal och senil :detsaknasengubbemedkäppsmiley

Och stompgrips förstör stället, undvik.

Hehe ja bra tips, ska jag tänka på. Tackar :tummenupp
Ja det är lite därför som jag inte riktigt är sugen på stompgrips. Så blir nog att testa Tank Tredz :)

Har samma upplevelse som JP.. satte på dem på tisdagen och körde in till svea på onsdagen och redan då började det släppa mellan själv gummilagret och plasten som fäster mot tanken.

Spara pengar och köp ett par stompisar direkt för det blir billigare i längden och visst det sliter lite på stället men dom gör det bästa jobbet att hålla dig kvar på hojen. :)

Jag har och är väldigt nöjd.. :)

Har samma upplevelse som JP.. satte på dem på tisdagen och körde in till svea på onsdagen och redan då började det släppa mellan själv gummilagret och plasten som fäster mot tanken.

Spara pengar och köp ett par stompisar direkt för det blir billigare i längden och visst det sliter lite på stället men dom gör det bästa jobbet att hålla dig kvar på hojen. :)

Verkar skumt..

Jag körde med mina hela förra säsongen och kör fortfarande med dem.
Kanongrepp än idag!

Däremot har de börjat lossna lite från tanken nu, men det är för att jag slet bort dem från orginaltanken och flyttade till nuvarande.

Verkar skumt..

Kanongrepp än idag!

Däremot har de börjat lossna lite från tanken nu, men det är för att jag slet bort dem från orginaltanken och flyttade till nuvarande.

Om de funkar bra och håller iaf en säsong, kan jag ju tycka det är värt det :tungan

Jag beställde mina direkt på sidan men givetvis fick jag en tilläggs inbetalning på 166kr från posten eller troligen tullen så istället för 300kr blir det 466kr om jag nu hämtar ut det.

Jag beställde mina direkt på sidan men givetvis fick jag en tilläggs inbetalning på 166kr från posten eller troligen tullen så istället för 300kr blir det 466kr om jag nu hämtar ut det.

Ok. Racerepairs tar 495 kr (inklusive moms) för dem :) Så tror jag beställer därifrån istället då och så kommer de förmodligen lite snabbare också :)

Jag är jättenöjd med Tank Treadz :tummenupp

Har tidigare använt Stomps och förstört ett skinnställ varje säsong, nött hål vid knäna rakt igenom, ska tilläggas att jag då kör ganska många bandagar och tävlat en hel säsong.
Men med Tank Treadz så är det knappt märkbart på skinnstället och tillräckligt bra grepp.

Gjorde rent tanken där man klistrar dom med breakclean och dom sitter fast utmärkt.
Det är nog A och O med grundlig rengöring så inget fett eller vax finns kvar där man klistrar Treadzen.

//Nitrous

Verkar skumt..

Kanongrepp än idag!

Då fick jag väl ett par måndags ex då. :)

Hade kunna köpa att dom släppte från tanken men nu var det mellan gummit och plasten med klister på som det släppte... men som sagt kan vara måndags ex.

Köp! bättre än stompisar som nöter hål på stället tillslut.

Nötte dock hål på tredzen efter en säsong (+1000mil)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti