Någon som provat Tank Tredz?

Håller med Marcell!

Funkar kanon, och håller förvånansvärt länge greppmässigt!

Skulle nästan vilja påstå att de inte sliter alls på stället :tummenupp

Sliter inte ens på textil.. Kör med löpartrikå ovanpå kevlarstället. :D

Någon som provar universal Tank Tredz?

/Johan

Nix, men om du funderar på klipp och passa in så har jag delat klippt itu ett set som hörde till en annan mc-modell och fäst på tank och kåpor.

Last edited:
Någon som provar universal Tank Tredz?

/Johan

Jag har de vågformade. Pissenkla att montera med hjälp av en smal färgroller (Utan hylsan) att pressa bort vattnet med. Tack SWE.S3 för hjälp och tips!

Men jag måste nog komplettera med ett par till. Likt tidigare nämnt är det bra att kolla så de hamnar där knäna är. :)

Den hittills bästa femhundringen jag investerat denna säsong. Hittills iaf...

Vad bra att så många verkar vara positiva till dem :) Har iaf beställt ett par nu så nu återstår det bara att se om även jag blir nöjd :D

Ingen som har lust att slänga upp en bild på hur de ser ut när de sitter på? :)

Jag har de vågformade. Pissenkla att montera med hjälp av en smal färgroller (Utan hylsan) att pressa bort vattnet med. Tack SWE.S3 för hjälp och tips!

Men jag måste nog komplettera med ett par till. Likt tidigare nämnt är det bra att kolla så de hamnar där knäna är. :)

Den hittills bästa femhundringen jag investerat denna säsong. Hittills iaf...

Med risk för att låta dum.. Men pressa bort vattnet? :va
Trodde man klistrade på de direkt på tanken efter att man bara rengjort? :)

Jag kör dem också.

Beställde universal och klippte till för att passa tanken (SuperDuke). Lossnar lite väl lätt i kanterna, men jag byter hellre var annat år, än klibbar på nåt som tar med sig lacken om man försöker få bort dem. (nästa ägare kanske inte alls vill ha?)

Och jag är helnöjd med greppet. Det var bättre i början, men funkar riktigt bra tycker jag.

Vad bra att så många verkar vara positiva till dem :) Har iaf beställt ett par nu så nu återstår det bara att se om även jag blir nöjd :D

Ingen som har lust att slänga upp en bild på hur de ser ut när de sitter på? :)

Med risk för att låta dum.. Men pressa bort vattnet? :va
Trodde man klistrade på de direkt på tanken efter att man bara rengjort? :)

Rengör ordentligt, spraya med blomspruta på tank och tank-tredz. Därefter passa in noggrannt. (Vattenfilmen gör att du har viss rörelsemån.) Sedan pressar du ut vatten och eventuella luftbubblor med rollern.

Rengör ordentligt, spraya med blomspruta på tank och tank-tredz. Därefter passa in noggrannt. (Vattenfilmen gör att du har viss rörelsemån.) Sedan pressar du ut vatten och eventuella luftbubblor med rollern.

Tackar :tummenupp

När jag väl montera dem så var det halvstressigt mellan passen på Gelleråsen =) Jag tvätta rent med vatten och handdiskmedel som någon lämnat kvar på den allmänna tvättplattan där, lånade en whiteboardpenna i teorisalen och så märkte instruktören upp när jag satt på hojen.

Dom sitter fortfarande som berget 800-1000 mil senare, nästa gång ska jag dock försöka få tag på något modellspecifikt istället.

Syns ganska dåligt va? Bra då är det som jag vill ha det :tummenupp
32464674.jpg

32309681.jpg

När jag väl montera dem så var det halvstressigt mellan passen på Gelleråsen =) Jag tvätta rent med vatten och handdiskmedel som någon lämnat kvar på den allmänna tvättplattan där, lånade en whiteboardpenna i teorisalen och så märkte instruktören upp när jag satt på hojen.

Dom sitter fortfarande som berget 800-1000 mil senare, nästa gång ska jag dock försöka få tag på något modellspecifikt istället.

Syns ganska dåligt va? Bra då är det som jag vill ha det :tummenupp
32464674.jpg

32309681.jpg

Ah vad bra :) Köpte du universala då? För jag beställde modellspecifikt. Ska nog också satsa på att markera hur jag sitter med knäna :D Var tanken torr när du monterade dem?

Ser bra ut :tummenupp

Ah vad bra :) Köpte du universala då? För jag beställde modellspecifikt. Ska nog också satsa på att markera hur jag sitter med knäna :D Var tanken torr när du monterade dem?

Ser bra ut :tummenupp

Jo de hade inte specifikt för min på hyllan, tanken var torr (och oskyldig) förutom wajjtbårdfärgen då men den ställde inte till med några bekymmer. Möjligen är det enklare med såpvatten men om den/klistret är tänkt för det vet jag inte.

Tänk på att sitta "rätt" när du markerar upp för knäna, var helt klart en fördel att ha en instruktör som instruera för mig som är glad amatör i ämnet :tummenupp Har för mig att hon hade stompgrip men hon förklara att det var mord på stället istället så jag ställer mig frågande och skeptisk till dem, hon körde en del av förklarliga skäl. Snake skin kanske funkar fint, sen att de ser ut som någon 2 fast 2 crapy dekal är ju en annan femma, framtaget over thäre måntro? Gällande modellspecifik så är det ju någon som har tyckt o tänkt att "så här blir bra" men det blir kanske inte så anpassat för just dig, visst lite justermån finns det förhoppningsvis.

Montera efter eget behag när du sitter korriktigt och sen om du vill ha mer/bättre fäste än vad den modellanpassade erbjuder kan du alltid komplettera med universal.

Jag har kört universalvarianten i två år nu, ca 500 mil bana + 250 gata. Börjar bli dax att byta nu pga slitage men hellre det än att det sliter på stället. Dom är lätta att klippa till och montera men ta det försiktigt med rengöringsmedel när ni tvättar, vissa produkter kan lösa upp gummiytan.

Jag går aldrig tillbaka till Stompgrips.

Ok. Racerepairs tar 495 kr (inklusive moms) för dem :) Så tror jag beställer därifrån istället då och så kommer de förmodligen lite snabbare också :)

Beställer man från utanför EU kan man skriva att de skall skicka prylarna som "Merchandise/Gift" i noteringsfältet som brukar finnas på beställningssidorna.

Jag har aldrig åkt på tull när jag köpt något. Vet inte om det beror på tur eller ovanstående.

mvh Johan

Beställer man från utanför EU kan man skriva att de skall skicka prylarna som "Merchandise/Gift" i noteringsfältet som brukar finnas på beställningssidorna.

Jag har aldrig åkt på tull när jag köpt något. Vet inte om det beror på tur eller ovanstående.

mvh Johan

Ok, tack för tipset :) Beställde från den svenska sidan, men om jag ska beställa ngt annat utanför EU så ska jag ha det i åtanke :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti