Någon som polerar fälgar?

crazy martin skrev:
1500:- för båda.valle 46 tar 800:-

kan du spegla sig i denna eller? har du kollat bilderna överhuvudtaget?
ta kort rakt framifrån på godset så jag får se hur repårna ser ut:)

bigblock skrev:
Jag vill ha hela fälgarna polerade ekrar,nav rubbet!
Pris??
varför vill du det? Det kommer inte vara snyggt mer än första ggn du sätter på dom, eller orkar du plocka av allt när du skall putsa upp dom, av med oken, av med hjul, av med bromsskivor etc. ?

Den här var djävlig snygg. Lackar du motiven oxå?

Bifogat

• fälg.JPG
    fälg.JPG
    70.5 KB · Visningar: 103
som jag sa i andra tråden

när mina fälgar e sketna så ser dom ut som dina nypolerade :D :D :D

Ravetrancer skrev:
varför vill du det? Det kommer inte vara snyggt mer än första ggn du sätter på dom, eller orkar du plocka av allt när du skall putsa upp dom, av med oken, av med hjul, av med bromsskivor etc. ?
För att det är grymt snyggt,men det där låter ruggit jobbigt! Räcker det inte med att vara noga med att tvätta å torka eller ska jag måsta kroma fälgarna? :confused:

bigblock skrev:
För att det är grymt snyggt,men det där låter ruggit jobbigt! Räcker det inte med att vara noga med att tvätta å torka eller ska jag måsta kroma fälgarna? :confused:
jag brukar säga så här, att skall man slippa underhålla hela tiden med massa jobb som följd så skall man ha hellackade fälgar eller helkromade fälgar. Polerade fälgar är ett helvete att hålla rent på andra ställen än fälgbanorna. Men nu så vet du iaf så får du ju utgå därifrån:)

Ravetrancer skrev:
jag brukar säga så här, att skall man slippa underhålla hela tiden med massa jobb som följd så skall man ha hellackade fälgar eller helkromade fälgar. Polerade fälgar är ett helvete att hålla rent på andra ställen än fälgbanorna. Men nu så vet du iaf så får du ju utgå därifrån:)
Tack för tipsen! Jag får nog börja ringa runt å kolla vad det kostar att kroma dom,men det kostar väl en förmögenhet :(

bigblock skrev:
Tack för tipsen! Jag får nog börja ringa runt å kolla vad det kostar att kroma dom,men det kostar väl en förmögenhet :(

Kroma fälgarna skulle jag tippa på kostar ca 10k. Kanske till och med styckvis.

Therudeboy skrev:
Kroma fälgarna skulle jag tippa på kostar ca 10k. Kanske till och med styckvis.
10k skulle jag väl kunna betala för båda men inte per styck,då blir det till att hitta på nåt annat.Ska i alla fall ringa å kolla i morgon.

bigblock skrev:
10k skulle jag väl kunna betala för båda men inte per styck,då blir det till att hitta på nåt annat.Ska i alla fall ringa å kolla i morgon.

Har för mig att en "kofångare" till en jänkare kostar 15k att kroma. Helt sjuka priser på det iallafall. Och även om du kromar så krävs det förarbete, och för att det skall se fint ut behöver du Ravetrancers knullputs på fälgarna innan du kromar.

har hört att det inte håller så bra nu för tiden. de får inte använda de gammla metoder som de gjorde för. nån miljökrav eller nåt?

crazy martin skrev:
har hört att det inte håller så bra nu för tiden. de får inte använda de gammla metoder som de gjorde för. nån miljökrav eller nåt?
mmmm har oxo för mig det, det var nåt om 6-värt krom som var riktigt miljöfarligt.

Alu ska inte vara någon höjdare att kroma. Inte bara pajar, blir tydligen gulaktigt också.

Däremot finns det ett annat material som lämpar sig för kromning.
... Var det araldit? Ehh.. nä.. Något åt det hållet iaf.

majtii skrev:
Alu ska inte vara någon höjdare att kroma. Inte bara pajar, blir tydligen gulaktigt också.

Däremot finns det ett annat material som lämpar sig för kromning.
... Var det araldit? Ehh.. nä.. Något åt det hållet iaf.
funkar ganska bra tt kroma alu, dock så måste du ha otroligt grymt förarbete

Ravetrancer skrev:
mmmm har oxo för mig det, det var nåt om 6-värt krom som var riktigt miljöfarligt.

6-värt krom finns fortfarande, dock finns det lite mer cancerrisk med 6-värt än 3-värt.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats