Suomalainen
Gudomlig sporthojare
276 i mätarfart, fanns väl någon enstaka kilometer kvar att klämma ur kanske. Slipon, annars helt orginal...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Holger skrev:alltså min r1 går inte fortare än min fzr gjorde,tror det beror på att jag inte kommer undan fartvinden bra med orginal ruta.kör 280 på 5:an men inte fortare på 6:an den ökar inte alls när jag lägger i den.
Geiger skrev:Det låter verkligen konstigt... Antingen så sitter du rakt upp, vilket jag inte tror att någon gör i 280, eller så går inte hojen som den ska.
Holger skrev:nej då ligger ner såklart men fartvinden tar lite i axlar men även lite på huvudet,ska prova att byta till en lite högre ruta tror den går fortare då sen kanske dreva ner 1 kugg fram.
Geiger skrev:Dervar du ner den, så kommer det säkerligen att gå fortare på mätaren, men inte i praktiken.
Annars kan jag göra det, de flesta moderna sporthojar (så även denna) mäter hastigheten på utgående drev på motorn, så sätter du dit ett mindre drev kommer det snurra fler varv i minuten på en viss sträcka, det är du med på?GibsonSG skrev:Kan du utveckla det där lite, jag hänger inte riktigt med i resonemaget![]()
Silwer skrev:Annars kan jag göra det, de flesta moderna sporthojar (så även denna) mäter hastigheten på utgående drev på motorn, så sätter du dit ett mindre drev kommer det snurra fler varv i minuten på en viss sträcka, det är du med på?
Detta komer ge en högre mätt fart på mätaren.
sunkan skrev:de va fan skumt att min bara gör 266..
kan det vara att hastighetsmätaren visar olika mycket fel??
eller mår din hoj helt enkelt bättre!
CorbenDallas skrev:Det är kanske så att din R6a inte är så vild som du vill göra gällande.![]()
![]()
sunkan skrev:undrar i fall någon här har maxat sin r6:a??
I fall någon har det så kan ni väl skriva vad ni hade för mätarfart!.
Polaren hade sin i 292 km/h....på mätaren då. De e snabbt!!
Bennybåge skrev:Snackade med en kille (tror det var -99, det året då R6:an kom), att hans mätare hade visat 295 eller 299... (kommer inte ihåg vilket)....
när han börnade på en isfläck fullt i 6:ans växel.. :kocko![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |