Någon som kan lösa den här kluringen

• Thread starter Thread starter crm
  • Start date Start date
Matte är ju inte så himla komplicerat egentligen. :tummenupp
Nej de är ju inte det, iaf inte förens matte d/e nånstans (gymnasie matte, inte pallrat mig in till högskolan än, blir nog nästa år)

Men med tanke på att det här blir mitt tredje dygn utan sömn så e allt svårt..

Nej de är ju inte det, iaf inte förens matte d/e nånstans (gymnasie matte, inte pallrat mig in till högskolan än, blir nog nästa år)

Men med tanke på att det här blir mitt tredje dygn utan sömn så e allt svårt..

Vänta bara tills du kommer till högskolan. Då räknar man inte med siffror längre utan (nästan) bara med bokstäver, saker som går till oändligheten eller till noll, roterar figurer runt i koordinatsystem, har koordinatsystem som följer med i rörelse m.m. Många av talen går inte att räkna med miniräknare eftersom det är saker som ska bevisas...

Och som inte det är nog så upptäcker man att datorn kan räkna fel... eftersom den räknar i binära tal så kan det ibland bli avrundningsfel :brinnerup

Förlåt frågan men vad är det matte? Ska enligt en lärare jag haft gå att bevisa att 1+1 är 1 om man krånglar till det tillräckligt. inget sånt:hihi jag orkar inte tänka själv men förklaringen till att det är 5 verkar ju stämma. exakt vad står det i facit?

Pratar vi inte mängder (som i fallet med högen) eller liknande så blir bara 1+1=1 om man bryter mot räknereglerna. Visas oftast som exempel på att man måste vara noga med vilka regler som gäller när man räknar med imaginära tal.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg