Någon som kan lösa den här kluringen

• Thread starter Thread starter crm
  • Start date Start date

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
Förutsatt att balansvågarna A och B väger alldeles jämt, Hur många spader behövs för att vågen C ska väga jämt?

A är den uppe te vänster B den te höger C den där nere såklart. glömde bara rita ut det....

Får svaret till 5. Men i facit står de annat och jag börjar tro de står fel i facit....:D

Bifogat

• Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    29.3 KB · Visningar: 119
Får det också till 5.. om man gör om det till siffror blir det enklare:
spader=1
hjärter=2
ruter=3

Eller har jag fel???

får det oxå till det ruter 3 hjärter 2 spader 1..

Men facit står de 3 och sen världens längsta uträkning

Förlåt frågan men vad är det matte? Ska enligt en lärare jag haft gå att bevisa att 1+1 är 1 om man krånglar till det tillräckligt. inget sånt:hihi jag orkar inte tänka själv men förklaringen till att det är 5 verkar ju stämma. exakt vad står det i facit?

HAHAHAHAHHAHAHA dör av garv. Jag läste på fel fråga. HAHAH de står 5 i facit, sådär nu var det löst oxå=)

Boken var uppdelad i 4 delar, samma frågor men olika svårighetsgrad.
så jag läste på kapitell 2 i facit, därav det superkrångliga svaret och fel svar=) hehe

Men vafan nu har man ju suttit å försökt få fram ett annat svar sen du la in trådjäveln :P

Haha, samma som killen som fråga om vad han ska göra nykter en helg så sitter folk och och lämnar förslag och tips , kl.20.40 har han fått i sig 2 glas vin och drar på fest :D:näsblod

Fast de var inte enda saken jag blandat ihop idag.
Träffade en tjej på krogen som jag hälsat på 2 ggr förut men aldrig pratat med riktigt.
Så träffa ja henne i lördags och vi pratade endel å så, och jag var ändå förvånansvärt städad hade inte druckit spec mkt.

Så igår tänkte ja adda henne på facebook och så skrev jag och fråga om hon hade kul på krogen igår. Och får svaret "jasså va du oxå ute"

Efter lite om och men kommer hon fram till att de inte kan ha varit henne jag träffade

Men jag är fan säker på de va hon, lika säker som att svaret skulle bli 5 så detta ska ja fan reda ut asså...

Fast de var inte enda saken jag blandat ihop idag.
Träffade en tjej på krogen som jag hälsat på 2 ggr förut men aldrig pratat med riktigt.
Så träffa ja henne i lördags och vi pratade endel å så, och jag var ändå förvånansvärt städad hade inte druckit spec mkt.

Så igår tänkte ja adda henne på facebook och så skrev jag och fråga om hon hade kul på krogen igår. Och får svaret "jasså va du oxå ute"

Efter lite om och men kommer hon fram till att de inte kan ha varit henne jag träffade

Men jag är fan säker på de va hon, lika säker som att svaret skulle bli 5 så detta ska ja fan reda ut asså...

Du ljuger.
Det finns ingen krog i Degerfors. :fakta

Förlåt frågan men vad är det matte? Ska enligt en lärare jag haft gå att bevisa att 1+1 är 1 om man krånglar till det tillräckligt. inget sånt:hihi jag orkar inte tänka själv men förklaringen till att det är 5 verkar ju stämma. exakt vad står det i facit?

boolsk algebra :rolleyes:

Det är inte så svårt. Ta en grushög och lägg ihop med en annan grushög. Hur många grushögar har du då? :rolleyes: :5årsnivå

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...