Någon som känner igen sig?

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
image001.gif

Han använder fel teknink. Jag är ett data snille :rolleyes: av hög klass.
Man ska sparka på hårdisken. När morsan kommer och gormar så svär man åt henne och kallar henne %&=?#"¤¤. Sen går man ner till hobby rummet och ger sig på väggen med sina knutnävar. Slå tills man blöder eller det är håll i väggen. Sen är det mästa bra.

Så brukar jag göra

//bara mina två liter 2-takts olja

*suck* Känner igen mig alldeles för väl!

Sådär brukar det se ut när jag motvilligt är tvungen att göra nånting i ekonomisystemet på jobbet!

SAP R3 (tyskt ekonomisystem) måste ju vara guds hämd på oss syndare eller nåt :död

Honken skrev:
*suck* Känner igen mig alldeles för väl!

Sådär brukar det se ut när jag motvilligt är tvungen att göra nånting i ekonomisystemet på jobbet!

SAP R3 (tyskt ekonomisystem) måste ju vara guds hämd på oss syndare eller nåt :död

Hahaha... Och gör man affärer på något annat sätt än de fördefinierade formerna som finns i SAP R3 så gör man FEL. Det har tyskarna bestämt. Så är det bara, går inte att ändra på. :huvet

Halogen skrev:
Hahaha... Och gör man affärer på något annat sätt än de fördefinierade formerna som finns i SAP R3 så gör man FEL. Det har tyskarna bestämt. Så är det bara, går inte att ändra på. :huvet

Jo... Problemet vi har är att systemet från början inte är avsett för vår typ av verksamhet utan vad jag förstår mer för industrin...

Det mest sjuka är ju alla knappar på verktygsfältet. Att en knapp med 4 prickar och en fyrkant på betyder ändra inställningar är ju fullt logiskt... eller inte :kocko

UrbanTiger skrev:
Satt mycke med R/3 tidigare i ekonomidelarna. Hitta ganska bra i systement och röjde friskt i tabeller och fixa med raporter och skit. Gjorde en hel del konfigurering också. La av med det och gjord annat i två år.
Nu har firman bytt version och låst allt så man kan inte göra ett skit... precis värdelöst :3freak

Jag sitter kanske 1-2 ggr i månaden och skapar/tittar på de projekt jag leder. Problemet är att man använder det alldeles för sällan. Skulle jag sitta och hålla på varje dag skulle jag säkert bli jävligt vass men ekonomi är i min värld fullständigt ointressant!! Jag vill bara pyssla med teknik!

Dom håller på i ett annan del av företaget att införa R3 även för fakturering av slutkunder och inte bara internfakturering. Dom har nu suttit typ 10 pers i över ett år och testat genom alla funktioner och de välbetalada SAP konsulterna verkar fortfarande inte ha fått att allt funka smidigt! Det är därför jag påstår att det är fel system för verksamheten!

UrbanTiger skrev:
Det går utmärkt att justera de flesta funktioner. Sen att folk inte kan ändra på sig är en annan femma.

Folk ska inte behöva ändra på sig. Bättre då att fixa ett system som stöder verksamheten fullt ut.

Men att sitta och diskutera SAP halv ett en lördagnatt håller fan inte... Skål! :banana

Uppar med "något helt annat"

"And now for something completely different" som MP-gänget brukar säga. :rolleyes:

tuff gifanimation. :)
doorbanger.gif

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!