HenRRik
Eurodragster.com
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Besiktade mc`n i maj och fick ett par anmärkningar. Fixade dom och sen gick tiden och demensen slog till, idag slog det mig, satan måste ju ombesa hojen! Full rulle in till bilprovningen och då visar det sig att jag är EN (1) dag för sen, så det blir en helt ny besiktning. Ok tänker jag, jag klantade ju mig och glömde bara att bita i det sura och tror att då tar vi en ny besiktining på direkten! -Jaha, jag rekommenderar dig att boka en tid på internet säger besiktningsmannen..
Till saken hör att det är inte en kund i hallen förutom mig, ingen på parkeringen däremot 3 besiktnigsmän som står och pratar.
Menar du att du inte kan besikta om den här och nu då? säger jag. Den är en (1) dag för sen, du kan väl vara lite mänsklig och ta den, det tar ju max 10 minuter!?
Nix, det kan jag inte säger han för jag kan inte boka in den i datasystemet.
Ok säger jag och går, bitandes migsjälv i tungan, har 5 andra bilar så det är dumt att börja gorma på bilprovningen.
Kan det vara så? Min teori är att han inte orkade hjälpa mig för han ville stå och prata med sina kompisar. Är deras datasytem så dumt?
Så jag kollade alla besiktingsstationer inom 15 mil ca och tidigaste tiden är 28 juli 10 mil härifrån. Här hemma är nästa tid 31 augusti. Gött!
Skönt att de äntligen ska få kunkurrens!
Till saken hör att det är inte en kund i hallen förutom mig, ingen på parkeringen däremot 3 besiktnigsmän som står och pratar.
Menar du att du inte kan besikta om den här och nu då? säger jag. Den är en (1) dag för sen, du kan väl vara lite mänsklig och ta den, det tar ju max 10 minuter!?
Nix, det kan jag inte säger han för jag kan inte boka in den i datasystemet.
Ok säger jag och går, bitandes migsjälv i tungan, har 5 andra bilar så det är dumt att börja gorma på bilprovningen.
Kan det vara så? Min teori är att han inte orkade hjälpa mig för han ville stå och prata med sina kompisar. Är deras datasytem så dumt?
Så jag kollade alla besiktingsstationer inom 15 mil ca och tidigaste tiden är 28 juli 10 mil härifrån. Här hemma är nästa tid 31 augusti. Gött!
Skönt att de äntligen ska få kunkurrens!