Någon som har varit på Bali?

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
Ktm 450 exc
Jag och tjejen sitter och ska bestämma oss för ett resmål och det lutar åt Bali.

Så jag tänkte bara höra om någon här på SH har besökt Bali och vad ni tyckte om det hela.
Tipps, sevärdheter måste göra mm........

Vi ska åka i Juli när det är högsäsong.

Ja jag har varit där,

Sevärdheter, Sanurs fina stränder
Apdjungeln
Risfält (enorma områden)
Buddhist-tempel (Munkarna lånar gärna ut orangea saronger så att du får lov att gå in :yoparty :rolleyes:

Skriver mer när jag kommer på det.

Edit1: Öns vulkan, du ser dock inte mycket eftersom där är så dimmigt
och tänk på att ta med mat för där är EN restaurang däruppe med taskig bukfylla för rövarpris.

Edit2: Snorkeldykning vid de två öarna som är sydöst om Bali (kommer inte ihåg namnen)
Färjan tog typ 40min har jag för mig.
Där kan man med åka gummibanan efter motorbåt.

Vill du köpa billiga t-shirtar så ber du om detta i affärerna,
polisen är ute efter piratkopior så de är gömda bakom hyllor och i väskor i taken m.m. :D

Last edited:
Last edited:
Bali är surf. Surfar du inte så lär du dig surfa!

Mitt tips är Gili islands som ligger norr om Lombok (ön öst om Bali), går fast boats dit för omkring 600 sek. 3 småöar med fantastisk dykning och livskvalitet. Riktiga paradisöar varav en har 12 invånare tror jag.

Kuta är både rövhål och riktigt kul. Finns grymma butiker, bra uteliv, trevligt folk och trevliga backpackers. Men det är skitigt, luktar fan på vissa ställen och försäljarna kan vara sååå jävla jobbiga.

Om du röker så prova på deras lokala cigg, typ sampoerna mild. Den är annorlunda men man älskar den efter ett par dar. :)

Oddjob är ute och cyklar. Vill man köpa original t-shirts för BRA priser gör man det men det finns även massa olika slags småbutiker som säljer fejk-grejer överallt. Men det finns ignen anledning eftersom det finns GRYMMA butiker med 1500-2000 boardis i vissa affärer för under halva priset som hemma.

Kuta är både rövhål och riktigt kul. Finns grymma butiker, bra uteliv, trevligt folk och trevliga backpackers. Men det är skitigt, luktar fan på vissa ställen och försäljarna kan vara sååå jävla jobbiga.

Så att kuta är inte att rekomendera om man bara ska ta det lungt, slappa och glida då?
...jaja, lite fest blir det nog!

Ja, min kusin omkom där.

usch då
jag firade nyår 94-95 på den baren, lätt att tänka sig hur det skulle sett ut.
Kuta va ok då, gissar att det är för mkt folk nu

Så att kuta är inte att rekomendera om man bara ska ta det lungt, slappa och glida då?

Det är inga paradisstränder i Kuta, därimot finns ett ruggigt bra ställe som heter Dreamland typ 20min bort med taxi, alla vet vart det ligger. Men det går att chilla i Kuta, det är ett chillarställe :)

åk till bali ....lätt värt
åk till kuta isåfall... i sanur tillexempel är det bara lyxhotell ... dit kan du åka på dagen tar en halvitmme och kostar max en hundring...

bra surfing i kuta också...
större stad finns mer att göra på kvällarna...

Oddjob är ute och cyklar. Vill man köpa original t-shirts för BRA priser gör man det men det finns även massa olika slags småbutiker som säljer fejk-grejer överallt. Men det finns ignen anledning eftersom det finns GRYMMA butiker med 1500-2000 boardis i vissa affärer för under halva priset som hemma.
NU TAR DU OCH FÖRKLARAR DIG! :mad:

Jag var där November till December 2004 i Kuta,
och om läget med pirattröjorna har ändrats sen dess så drar jag tillbaka mitt påstående.

Annars borde du skämmas som skriver så.

Ser även ut som att du har missuppfattat mig, jag talade ENBART om pirattröjor.

NU TAR DU OCH FÖRKLARAR DIG! :mad:

Jag var där November till December 2004 i Kuta,
och om läget med pirattröjorna har ändrats sen dess så drar jag tillbaka mitt påstående.

Annars borde du skämmas som skriver så.

Ser även ut som att du har missuppfattat mig, jag talade ENBART om pirattröjor.

:rofl

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...