Någon som har testat nya Triumph Explorer?

Har du funderingar på det segmentet, måste du ju testa en Guzzi Stelvio också!

Självklart ska man göra det om man har möjlighet.Men den ser i mina ögon klumpigast ut och är ju så tung,och lite tröttare än dom övriga i segmentet.Sedan skall den ju vara törstigast med enl test,vad vet jag,men det är ju stor tank på dom nya:)
 
Bättre.
Polarn som åker trimmad 1198/996:a blev HELT såld efter en provtur. "Ultimata gathojen" sa han..

Min är mappad så den levererar mer effekt än en Ducati 1098 upp till ~9500varv. Kliver lätt upp på bakhjulet på tvåan med bara rullen till hjälp om man slår av DTC´n. 145häst och 120 nm är "okej"
http://www.ducati.ms/gallery/files/8/0/2/6/amullo.jpg

Jag är mer än lite nöjd. Bästa är att den går på offroadförsäkring hos Bilsport&Mc. :banana

Den går ju rätt bra den där,men är ju en landsvägshoj i mina ögon.Det enda som gör att den funkar sådär på ev,grusväg är ju att det är antispinn på den,men det funkar inte riktigt lika bra som på tex xtz1200,an:)
 
Ingen som funderat på V-Strom?
Blev helt såld på lillstrompan (DL650) efter en provtur :tummenupp
Känns som det är kräm i den trots sin 650 cc.

Skulle man råka välta med den behövs det inga övermänskliga krafter för att resa den igen (eller hålla emot när den vill ner).
 
Den går ju rätt bra den där,men är ju en landsvägshoj i mina ögon.Det enda som gör att den funkar sådär på ev,grusväg är ju att det är antispinn på den,men det funkar inte riktigt lika bra som på tex xtz1200,an:)

Det håller jag definitívt med om. Multistradan är lite som en BMW GS utan adventure paketet. Ska man ha grussmiskare så vill man ju också gärna ha ett större framhjul.
Men.. Ett test på grusväg kanske? Jag gillar kommentaren vid 3.37 o framåt!
 
Last edited:
För asfalt är Explorer en kanonhoj. På grus är den lite för extrem och dessutom är körställningen bättre anpassad för sittande än stående körning.

Om du väljer mellan 1200GS och Explorer och du vill ha ha en potent asfaltstourer som kan hantera skitvägar och grus då och då - välj Explorer. Vill du däremot ha en hoj som verkligen kan hantera både grus och asfalt, och kanske har ett lite tydligare grusfokus, är BMW ett bättre val.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top