Någon som har testat nya Triumph Explorer?

Har du funderingar på det segmentet, måste du ju testa en Guzzi Stelvio också!

Självklart ska man göra det om man har möjlighet.Men den ser i mina ögon klumpigast ut och är ju så tung,och lite tröttare än dom övriga i segmentet.Sedan skall den ju vara törstigast med enl test,vad vet jag,men det är ju stor tank på dom nya:)

Bättre.
Polarn som åker trimmad 1198/996:a blev HELT såld efter en provtur. "Ultimata gathojen" sa han..

Min är mappad så den levererar mer effekt än en Ducati 1098 upp till ~9500varv. Kliver lätt upp på bakhjulet på tvåan med bara rullen till hjälp om man slår av DTC´n. 145häst och 120 nm är "okej"
http://www.ducati.ms/gallery/files/8/0/2/6/amullo.jpg

Jag är mer än lite nöjd. Bästa är att den går på offroadförsäkring hos Bilsport&Mc. :banana

Den går ju rätt bra den där,men är ju en landsvägshoj i mina ögon.Det enda som gör att den funkar sådär på ev,grusväg är ju att det är antispinn på den,men det funkar inte riktigt lika bra som på tex xtz1200,an:)

Ingen som funderat på V-Strom?
Blev helt såld på lillstrompan (DL650) efter en provtur :tummenupp
Känns som det är kräm i den trots sin 650 cc.

Skulle man råka välta med den behövs det inga övermänskliga krafter för att resa den igen (eller hålla emot när den vill ner).

Den går ju rätt bra den där,men är ju en landsvägshoj i mina ögon.Det enda som gör att den funkar sådär på ev,grusväg är ju att det är antispinn på den,men det funkar inte riktigt lika bra som på tex xtz1200,an:)

Det håller jag definitívt med om. Multistradan är lite som en BMW GS utan adventure paketet. Ska man ha grussmiskare så vill man ju också gärna ha ett större framhjul.
Men.. Ett test på grusväg kanske? Jag gillar kommentaren vid 3.37 o framåt!

Last edited:
För asfalt är Explorer en kanonhoj. På grus är den lite för extrem och dessutom är körställningen bättre anpassad för sittande än stående körning.

Om du väljer mellan 1200GS och Explorer och du vill ha ha en potent asfaltstourer som kan hantera skitvägar och grus då och då - välj Explorer. Vill du däremot ha en hoj som verkligen kan hantera både grus och asfalt, och kanske har ett lite tydligare grusfokus, är BMW ett bättre val.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti