Någon som har mer än en hoj?

En ducati supersport som jag inte är speciellt nöjd med, den är tråkig och ska förmodligen säljas, en fireblade som agerar ratbike och ett bygge som inte är klart än, duccen klar för att köras och firebladen blir reggad snart, bygget har inget reggnummer än!!!

/T509 på The Fighters logg...

Är lite sugen på att skaffa en till R1'a som man inte behöver vara så rädd om. Alltså en som man kan "busa" lite mer med.

Är det någon här som har två? Fungerar det bra? Eller blir det bara att man kör med den ena för att det är meckigt att ställa på den andra? har för mig att man kan gå in på internet och göra det? I så fall kan man ju ha den ena påställd hela tiden och den andra när man ska ut och plåga den :)
Vad tror ni?

Om du är smart så köper du en till likandan fast sämre skick då så klart och så beställer du en till nr skylt, gör om ram nr på den ena och försäkra båda på samma ingen kommer märka något har själv gjort så. Och skulle det bli så att den ena försvinner av någon andledning då har du dom gammla nr kvar och så kan du köra igen utan att igentligen göra något olagligt som någon märker! Se bara till att inte låna ut den till någon så att ni kör samtidigt! lycka till

Är lite sugen på att skaffa en till R1'a som man inte behöver vara så rädd om. Alltså en som man kan "busa" lite mer med.

Är det någon här som har två? Fungerar det bra? Eller blir det bara att man kör med den ena för att det är meckigt att ställa på den andra? har för mig att man kan gå in på internet och göra det? I så fall kan man ju ha den ena påställd hela tiden och den andra när man ska ut och plåga den :)
Vad tror ni?

Borde bli billigare att fixa hojen när den går sönder istället för att att köpa en till hoj.

Ni som äger flera hojar, hur får ni tid att köra dom? :va Med tanke på jobb, familj etc.

Jag testade att äga kinamoppe, cross och gathoj samtidigt. Kinamoppen var ju rolig första kvarten, sen gick den fetbort. Crollen var riktigt rolig att brappa runt på, men sen skulle det vårdas och grejas oxå vilket tar en jävla tid i anspråk. Med gathojen är allting enkelt, man bara åker en sväng när lusten faller på!:) Enkelt att vårda är det i regel oxå, spola av och lite kedjeklegg ibland, jämfört med crossen som skulle plockas isär i molekyler och rengöras efter varje repa:huvet

Men det skulle vara najs att äga en långfärdshoj oxå, säger jag nu...:rolleyes: värmland< >sthlm i somras sög getollon i kvadrat tyckte jag då:D Men nu är det februari, så då måste man romantisera precis allt som har med sommar och hojåkning att göra!:)

Sorry om det det blev lite OT dålå..

Last edited:
Åkte du den sträckan på en Ktm 660? Jag lyfter på hatten om så är fallet.
Nej fyfan!:näsblod Hade en Triumph TT600 då, troligtvis med alldeles för tunn limpa, eftersom det kändes som röven blödde redan i strängnästrakten:D
Vill inte ens tänka tanken att kuska den distansen på Ktm 660 med kronans 30L rygga felpackad med bärs:crash

jag har 3 hojar:

R1'a för att köra fort med
ktm 660 för att slanga och köra i stan med
ktm 525 till motorcrossbanan

funderar på att utöka men en fjärde. en gammal honda cr 500 som jag kan åka på joggingspåret med samt grusvägar

:hej

Vill ha:
En touringhoj. Banditen passar rätt fint där.
En banhoj. Något med clip-on i alla fall. Och gatreggad, så man kan leka av sig på krokvägarna.
En enduromaskin så jag kan leka av mig även ute i terränglådan utan att vara så överdrivet rädd om grejerna. E-reggad eller helst gatreggad, om en gratis pickup med service och parkering inte ingår.

Ser inte riktigt anledningen till att ha två Rettor. Vore det inte roligare att ha kvar din Retta och posera med, sen köper du en motard som du kan svina runt på?

4st hojar

zx10 banhoj som ligger i bitar o säger snälla sätt ihopa mig

cbr 600 för vägen

ktm 640 för att leka med

husqvarna cr 125 cross för offroad lek

hade nog haft fler men det e fan knökfullt i garaget nu :huvet

En Ktm 660 för körning inom kommunen o bus på bana. Klart roligaste hojen !

En VTR 1000 med både originalkåpor o fightermundering , för Norgesemestern i sommar , skjutsa flickvän o barn på o körningar utanför kommunen.

ZXR750 som står nerriven i garaget...projekthoj ! Frågan är om den nånsin kommer att bli ngt annat ???

110 cc fiddy så ungarna kan speka sönder grannens gräsmatta o jag kan hämta posten !

Vill inte sälja motarden , men man behöver en hoj för lite längre sträckor oxå. Insåg problemet med en dyr sporthoj med dyra försäkringar , så istället sålde jag o köpte VTR:en... Äldre hoj , billig försäkring , underbart ljud o går att motivera även när trafikförsäkringen höjs. :)

Köp en motard som lekhoj :)

Har en busa och en 525.a med motard och endurohjul, känns rätt komplett för min del.

KTM 660 Motard -Leka, lattja och bara njuta av.

Hornet 600 -Köra lite längre, snabbare och skjutsa med. Bra dom dagar jag inte orkar kicka.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back