Någon som har luftat bågen i år

Var ute och körde en liten bit igår.
Till min stora förvåning mötte jag flera
motorcyklar, bl.a en retta :tummenupp
Nu är våren nära :)

Premiärtur

Sådärja, nu har man fått hem sin nya hoj. ZX9-R 97:a.
Var tvungen att testa draget i den, har kört CBR 600 innan.
Vad skall man säga... helt ok. Var ute ett par mil och när man tyckte man blivit lite varm så drog man på lite extra. Huja! :skrämd fick bakhjulsläpp när jag slängde i 2:an. Kolla inte på mätarn men det var väl nånstans runt 110 blås kan jag tro.
He he.. :tummenupp vart lite försiktigare efter det. Hade ju inte ens hunnit försäkra hojen.. :bow :bow

Försten vet nån vart man hittar coola små vita eller svarta blinkers? Letar även efter ny regplåt. Helst 1 rads.

Såg innan ett inlägg med länkar till en sida där det fans "Skruvar" med lyse i. Typ små med en diod. Kan vara bra att montera över plåten.... nån som har länk??? :fakta

Last edited:
SJälvklart! Var ute och snurrade den 28 januari. Nu är det för j-a mycket grus, men hojvädret är på G i götet nu..

Jo det börjar suga i mctarmen nu.

Tog en sväng på tomten idag, var ju +6C!
tyvärr är min väg till vägen blöt och isig ännu (grusväg) + att stora vägen också är blöt så det får nog vänta lite till.

Ska vårfixa den lite i mörra. Har ju kallgarage så det är inte kul att greja på vintern. Glömde en del saker i höstas, vintern kom ju lite översakande....hrm.. Får bli oljebyte och tvätta av kedjan vintersmörjan. Jo jag han med det innan vintern...

Det var gött att få höra mullret igen när den startade.

Träffade en kille som arbetar på samma företag som mig idag. Han hade bytt tillsig en GPZ 900 igår så han körde den till jobbet idag. I Stockholm. I jeans och skinnjacka. Och jympadojjor.

Vädret i Sthlm idag har varit uppehåll men stora vattensamlingar överallt samt ganska smutsigt.

Själv är jag nog så mycket kyckling att jag väntar tills det blir torrt...

6 mil igår (söndag)

Ett enda stort leende hela tiden.

Tog ytterligare en tur igår....Nu har det blivit ca. 9 mil i år...Det är ju lite förädiskt med underlaget än så länge ....lite kallt och jävligt e det ju men vad gör man inte för världsfreden.. :bow

passade samtidigt på att åka och införskaffa ett nytt ryggskydd..Det bidde ett Knox.. verkar bra med skydden som går ut över skulderblad och höftbenet.. :tummenupp

:squid

Har kört 60 mil i år.. körde bla ner till växjö förra tisdagen.. ska hem igen på tors el fredag.. så de e bara o hoppas att vädret blir lite bättre tills dess.. lite surt o köra hem i regn..

Igår tillbringades flera timmar i garaget, så nu e hojen putsad, vaxad och har nya JSM-klistermärken. Hjälmen kommer i veckan, skinnstället hämtar jag imorrn och stövlar ska inköpas i veckan...

På lördag ställs hojen på! *lääängtar* Dessutom ska det bli underbart väder!

Första svängen idag! :)

Blev ett par mil... det var lite kallt. Men, imorgon ska det bli varmare, så då får det bli mer åka av!

Japp, premiärtur idag. 10mil blev det, ganska kallt och dåligt fäste i däcken :p men f-n vad kul det var med nya hojen :tummenupp

Såg en R1:a i dag i Örebro. Röd-vit.
Föraren hade Matchande ställ (röd o vit) samt Sverigeflaggor på knäna. Kan det ha varit blom?

Hoho, var ut första gången idag, en liten sväng bara.. har ju aldrig kört nåt större än en moppe förut så .. ja. jag saknar ord :D nu har jag bara en önskan.. mer värme!

Japp...då var även en annan av med oskulden för i år...blev 9 mil...riktigt trevligt. :)

ca 4 mil idag, mest snurr i och runt lilla Katrineholm :)

Skoj var det iallafall, man tycker det går så innihel*ete första gångerna på säsongen.. :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph