Någon som har ett jobb åt en ung tjej i Gävle?

Saknar helt kontakter i stan men vill tipsa om två bra sidor när man söker jobb.

jobrapido.se - bra sökmotor på jobbannonser.

monster.se - man tankar upp sin cv o sen ringer arbetsgivare/headhunters upp. Eftersom det kostar pengar att söka efter personal är varje träff för arbetsgivaren vädligt värdefull. Hade man bara fått tipsa om EN sida, är denna överlägsen!

Det headhuntas nog inte så många florister eller lagerarbetare på såna sidor.

Pappa är utbildningschef i en sydsvensk större stad som har floristutbildning. Där gjordes en undersökning vad personerna som tog examen försörjde sig på 1,3,5 år efter examen. År 5 jobbade 5% som florister och främsta orsaken till branchbyte var den svåra arbetsmarknaden. Fast är man driven, artistisk och har en ambition så får man jobb oavsett branch.

Må så vara men jag tror att de florister du tänker på är sådana som antagligen har fått sin utbildning betald via CSN eller som gymnasieutbildning. Min flickvän och denna tjej har betalat det helt ur egen ficka då den utbildningen de gick på ej är studiestödsberättigad men har väldigt bra rykte och där merparten av alla som klarar utbildningen har ett fast jobb inom en kort period efter avslutade studier.

Som sagt, hon är duktig inom sin bransch men jag vet inte vad hon söker mer än så. Jag får be om att återkomma gällande detta :gnissla
Starta eget tror jag inte är aktuellt just nu tyvärr även om det har funnits tankar om detta.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN