Någon som har ett jobb åt en ung tjej i Gävle?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
En kompis flickvän har precis flyttat upp till Gävle där han bor sedan ett tag tillbaka och hon sa upp sig från sitt jobb utanför Västerås då det av förklarliga skäl var för långt för att pendla.

Så nu letar hon nytt jobb, någon här som kan tipsa om ett i Gävle-trakten?
Hon är utbildad florist och har jobbat med det i några år men jag antar att hon kan tänka sig att jobba med det mesta i dagsläget då det är svårt att vara kräsen i Gävle :va

Och ni behöver inte länka till AMS eller dylikt utan jag är mer ute efter någon med kontakter.

Edit/ Jag skrev ung men 25 är nog mer exakt...

Last edited:
Är det så dåligt med jobb här? Jag har sagt upp mig och hittills är det bara 5 sökande på min tjänst. Då har den annonserats ut i tidningarna. Hon kan ju söka mitt men hon kanske inte är så sugen på att spaka ett asfaltsverk.

Njae, hon är nog inte så pigg på att köra asfalt... Antagligen söker hon det mesta inom handel men jag vet inte om hon nyss har börjat söka då hon slutade sitt jobb för en kort stund sedan och har haft semester.
Det optimala vore ju en tjänst som florist men jag antar att hon kommer besöka alla blomsterbutiker i Gävle.

Florist med fast jobb som säger upp sig:confused:

Florist känns som de enda som har sämre arbetsmarknad än jämställdhetspedagoger i Saudiarabien.
Men å andra sidan så är fräscha blommor en av få saker som folk för det mesta inte köper billigt via Ebay från Kina. Floristera kan nog tacka sin lyckliga stjärna för att folk fortfarande tar studenten, gifter sig, fyller jämnt och dör.

Florist med fast jobb som säger upp sig:confused:

Florist känns som de enda som har sämre arbetsmarknad än jämställdhetspedagoger i Saudiarabien.

Det är nog inget man blir bara för att det finns mycket jobb så klart, men att det skulle vara dåligt med floristjobb vettefan. Tjejen är utbildad florist och har varit på flera ställen tills hon hittade ett hon fastnade för.
Har man utbildning samt är konstnärligt lagd så har man jobb som florist då det ej finns så många.
Men i Gävle verkar det kanske vara värre :näsblod

Men å andra sidan så är fräscha blommor en av få saker som folk för det mesta inte köper billigt via Ebay från Kina. Floristera kan nog tacka sin lyckliga stjärna för att folk fortfarande tar studenten, gifter sig, fyller jämnt och dör.

Olyckor, naturkatastrofer, tragedier och terrordåd kan vara rena guldgruvan för florister oxå... Det såg man i Oslo...

Olyckor, naturkatastrofer, tragedier och terrordåd kan vara rena guldgruvan för florister oxå... Det såg man i Oslo...

Helt galet mycket blommor i Oslo, dessutom så skänkte många blomsterbutiker bort blommor till det hela och gick miste om fin förtjänst.

Hon har inte funderat på att starta upp eget då?
Vet visserligen inte hur stort utbudet är här i Gävle (Skriver så eftersom jag är i Gävle för tillfället).

Har man modet, viljan och talets gåva, så tror jag att man lyckas på åtminstonde en vecka, om inte ett par dagar att ordna sig ett jobb om man bara går runt till företag och butiker eller vad det kan vara, presenterar sig och hör sig för om arbete på direkten eller eventuellt om det finns framöver.

Det är nog inget man blir bara för att det finns mycket jobb så klart, men att det skulle vara dåligt med floristjobb vettefan. Tjejen är utbildad florist och har varit på flera ställen tills hon hittade ett hon fastnade för.
Har man utbildning samt är konstnärligt lagd så har man jobb som florist då det ej finns så många.
Men i Gävle verkar det kanske vara värre :näsblod

Pappa är utbildningschef i en sydsvensk större stad som har floristutbildning. Där gjordes en undersökning vad personerna som tog examen försörjde sig på 1,3,5 år efter examen. År 5 jobbade 5% som florister och främsta orsaken till branchbyte var den svåra arbetsmarknaden. Fast är man driven, artistisk och har en ambition så får man jobb oavsett branch.

I Gävle måste det ju finnas gott om floristjobb, finns ju en poet där som har skrivit och besjungit om rymdblommor och andra konstnärliga kreationer :D
(iofs har han väl flytt därifrån men andan (anden :confused: ) måste finnas kvar)

Det kan inte vara så svårt.
Tycker det är mest blommor o fruntimmers-prylar överallt när man traskar runt i Gävle.

Vad kan hon?
Jobbat med tidigare?
Ålder?

Är föfdd o uppvuxen i stan med en del kontakter inom lite olika branscher.. Men jag vill ogärna rekommendera någon om jag har noll koll på vad denne gjort innan.

Gävle har det tufft efter att Ericsson stängt ner.. Finns en del öppningar på telemarketing/kundtjänst sidorna om man har rätt lynne för det.

Gävle har redan grymt många florister. Kolla bara på fuel medias gamla filmer, bara en massa florister och ambulansförare. Ryktet säger att en viss florist blev av med kortet; köpte en Speedflight och började spaka ett asfaltsverk.:D

Saknar helt kontakter i stan men vill tipsa om två bra sidor när man söker jobb.

jobrapido.se - bra sökmotor på jobbannonser.

monster.se - man tankar upp sin cv o sen ringer arbetsgivare/headhunters upp. Eftersom det kostar pengar att söka efter personal är varje träff för arbetsgivaren vädligt värdefull. Hade man bara fått tipsa om EN sida, är denna överlägsen!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN