någon som har erfarenhet av ktm 625

Varför köra me strypning? det räcker väll med att den är "strypt i papperet"?

En fråga; Hur är 625 mot 640 vibrationsmässigt?
 
AtlantiZ skrev:
Varför köra me strypning? det räcker väll med att den är "strypt i papperet"?

En fråga; Hur är 625 mot 640 vibrationsmässigt?

Jag skulle nog säga värre men jag är inte säker på att Sara säger samma sak. Vi är dock båda överens om att den vibrerar mer. :rolleyes:

Flat speed vibrationerna är riktigt ordentliga men man lär sig leva med det och tänker ej så mycket på det förrän man åker en liten sträcka motorväg vilket inte är så kul mer än på slangen.
625 är dessutom djävligt hetsig vid flat speed pga FCR´en.
Ska köras aktivt och då märker du inte mycket av vibrationerna...

Daniel...
 
ypvs skrev:
Jag skulle nog säga värre men jag är inte säker på att Sara säger samma sak. Vi är dock båda överens om att den vibrerar mer. :rolleyes:

Flat speed vibrationerna är riktigt ordentliga men man lär sig leva med det och tänker ej så mycket på det förrän man åker en liten sträcka motorväg vilket inte är så kul mer än på slangen.
625 är dessutom djävligt hetsig vid flat speed pga FCR´en.
Ska köras aktivt och då märker du inte mycket av vibrationerna...

Daniel...

Hm... nja jag vet inte det jag, min SXC vibrerade mindre än kompisens 640.
Kanske bara jag som hade "tur" med min hoj eller han som har "otur" med sin? :confused:
Men hetsig på gasen det är den. :yoparty
 
bullen skrev:
hur är hojen i övrigt!!...jag menar funkar den med strypning!!...eller är det så tråkigt så man spyr!!??jag måste ju ha strypning i 2 år tills jag blir 20...och får tungt kort....

Fixx har rätt, men måste man så går det nog att köra strypt i 2 år...
Är ju ingen vidare effekt attt tala om... Det är därför man "spyr".

Men den som väntar på något gott..... :D
 
Jag skulle definitivt inte köra med strypningar i två år, motorn kommer nog inte må så bra tror jag. Jag skulle ta bort dem och försöka begränsa trottellyftet (det sitter ju en redan när den är strypt men ändå)
 
Tillverka en snabbstrypning då.
Ingen snut tar in hojen på strypningskontroll förrän de själva provkört den.
Och i en vanlig kontroll kollar de ej sånt alls. Enda gången skulle vara (vilket även det är djävligt osannolikt) efter en olycka alt efter ett förföljande...

Så, stryp av fanskapet och tillverka ett gashandtags-stop tex som du kan sätta i under körning, tex om snuten kommer upp bakom och vill stanna dig. Inte så svårt att göra med en sprint ed och att snuten skulle upptäcka det händer inte. Likaså besiktningen om du ska besikta den som 25kW nån gång...

Hmm, borde inte vara så svårt att göra eller köpa ett inställbart elektroniskt varvtalsstopp som sätter maxvarv till 4500 varv ed också. Då behöver du bara en liten kontakt för att aktivera den...

Ungefär som EPA-traktor bönderna gjorde förr med sina växellåds spärrar under sätena... hehe

Daniel...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top