Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
PutteLiten skrev:Och att KTMerna är höga, måste vara årets understatement...![]()
Ghost skrev:Jag hade en 625:a förut. Har ingen aing om hur det är med strypningen.
Men eftersom den går att strypa så måste 640:in oxå gå att strypa, om man vill...
Accar, toppfart beror på utväxling men är med standard utväxling fullt tillräckligt.
För skogskörning skulle jag rekommendera en lägre utväxling.
Bensinförbrukningen står (som vanligt) i direkt relation till hur du gasar, har inga exakta siffror på hur mycket per mil den drar.
Det är iaf en hoj som jag lätt kan rekommendera till någon som vill ha en.
Man ska dock vara på det klara med vilket användningsområde den är byggd för.
Eh... jo jag glömde nästan.. Den är HÖÖÖG.![]()
![]()
bullen skrev:ex:...toppfart...bra acc....bensinförbrukning?![]()
bullen skrev:mmm jag var och kollade på den på mc-mässan!!
det är supermontard ktm som jag är ute efter!!
jag tror inte 640 går att strypa, han på mässan sa att det bara var 625 som var strypbar!!...men vi får se!!....det är ju supermontard jag vill ha!!
jag har ju en MZ supermontar nu....fast det är ju bara en 125:a...
men jag ska forska lite mera i det ...jag fyller ju inte 18 förr en om ett år!!
så jag har ju god tid på mig att välja bland märken och sånt!!
hare gött
///////////////////////
joel![]()
bullen skrev:jag tror inte 640 går att strypa, han på mässan sa att det bara var 625 som var strypbar!!...men vi får se!!....det är ju supermontard jag vill ha!!
Så sant så! Enligt boken:Oljebyte 250mil Ventiljustering 500mil.Jag byter olja oftare,men det är väl upp till var och en....olaking skrev:hur ofta är Service intervallerna på den?
olaking skrev:hur ofta är Service intervallerna på den?
olaking skrev:Är KTM 620 nån helt annat modell eller är det nån yngre modell av 625?
TomK skrev:620 är den motor som fanns fram till och med 2001 och som blev 625 året efter - ytterst små förändringar.
Brodde skrev:Asså Strypa och strypa?
625:an levereras ju som 25kW som ny och strypningen består av Luftburks lock, annan nål, annat huvudmunstycke och annat lågfartsmunstycke och igenkorkat avgasrör med hjälp av "mödomsnätet".
Strypt är hojen svår att få gå "rent" och jag upplevde den som svårstartad.
Förbrukningen är som sagt inget att tala om för det är ovidkommande.
Körde nämligen min hoj som 25kW dom första 80 milen... För inkörningens skull.![]()
Brodde
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |