Någon som har en film på cr500?

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Hej!

Ja som sagt, är det någon som möjligtvis har en film på en Honda cr500?! Jag skulle väldigt gärna vilja se en sådan här hoj köra....=)

Så om nån sitter och trycker på en så lägg upp den snälla??

zpeppy skrev:
Hej!

Ja som sagt, är det någon som möjligtvis har en film på en Honda cr500?! Jag skulle väldigt gärna vilja se en sådan här hoj köra....=)

samma här.. alla gamla guppar tjatar ju om legenderna på 500or.. vill veta hur de låter :hihi

heimdal skrev:
samma här.. alla gamla guppar tjatar ju om legenderna på 500or.. vill veta hur de låter :hihi

Hej!

Legenderna körde dock 4-cyl RR maskiner inte 2-takts cross stånkor... :)

Men, jag håller med heimdal, upp med en CR500 film om ni har någon. Vet att många "hoppa långt" killar kör dom gamla 500 motorerna i dom lite nyare 250/450 chassina.

En sådan i motard utförande hade inte smakat bajs om man säger så :banana

Min peakar vid 6500-7000. Finns några som enligt rykte fått en att varva 11000 men det tror jag när jag ser bänkpapper.
philsson skrev:
de tror jag säkert på en så stor motor men de går inte dödvarva den nåt då?.

farmerlip skrev:
Min peakar vid 6500-7000. Finns några som enligt rykte fått en att varva 11000 men det tror jag när jag ser bänkpapper.
drar du dit en väldigt mager blandning så skall det nog gå men inte bra för din motor. med portning borde man kunna åstadkomma nåt litet till skulle jag tro.
Brutal maskin i vilket fall. Går dessa LV regga är min fundering.

En kompis har filmat då jag kört,om jag får tag i materialet nån gång så kan jag lägga upp efter att det har klippts :)

myter :rolleyes: 10,000rpm! kan säga att dom är stendöda på högre varv, på min cr500 -97 var cylindern portat för högre varv och skillnaden var att den inte tvärdog vid ca 6-7000 utan det gick och dra längre men det var ingen större ide, kan tänka mig att den var som bäst runt 5000, känns precis som att åka diesel, absolut inget varvande utan bara segdra!

Hade också en sån leksak när jag var bra mycket yngre, fasen man blir ju riktigt sugen igen. Gött ljud när man skickar på lite, dock ska man nog inte göra som jag gjorde.

Övade lite bakhjulsåkning på landsvägen, drog i rullen lite för snabbt på fjärde växeln och slog över. Blev till att gipsa underarmen :crash

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti