Någon som e sugen på kaffe .....

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
.... Jag sitter insnöad i Staffanstorp och har inte kunnat ta mig till jobb idag. Jag bjussar på kaffe för den som är sugen.

jävla gnällis, jag kunde ta mig till jobbbet:gnissla
Har du fixat profilerna nu idag då:)

Fantastiskt... Skåne blir lamslaget för lite vitt pulver... Jag stod vid bussen och väntade i 30 minuter imorse innan en gubbe kom förbi och sa "Du verkar inte ha hört på radion att alla bussar är inställda fram tom. kl. 12 idag", därefter började jag kämpa med att ringa taxi, vilket var i stort sett lika lönlöst...

Så äckligt patetiskt att en hel infrastruktur rasar samman för 20 cm snö... herrejävlar! I norrland räknas detta för fan till rimfrost, och då kör man gladeligen samma som hastighetsbegränsningen... folk som inte klarar köra bil i detta väglaget borde få indraget B-kort....

Fantastiskt... Skåne blir lamslaget för lite vitt pulver... Jag stod vid bussen och väntade i 30 minuter imorse innan en gubbe kom förbi och sa "Du verkar inte ha hört på radion att alla bussar är inställda fram tom. kl. 12 idag", därefter började jag kämpa med att ringa taxi, vilket var i stort sett lika lönlöst...

Så äckligt patetiskt att en hel infrastruktur rasar samman för 20 cm snö... herrejävlar! I norrland räknas detta för fan till rimfrost, och då kör man gladeligen samma som hastighetsbegränsningen... folk som inte klarar köra bil i detta väglaget borde få indraget B-kort....

PRECIS! Så djävla irriterande med allt gnäll.
När jag körde till Malmö idag kl 07.55 så var det inga problem att komma fram.

Håller med.. o varende år e de "snökaos"....

Lite kul var att jag kom till jobbet utan problem, en annan boende i samma del av staden var insnöad....

Vill man vara insnöad.. så är man... vill man inte så ska det mycket... MYCKET till..

Felet e att här nere saltar dom satan, sen smälter skiten o fryser direkt,, = IS BANA... I norrland saltar dom och sopar rent på större vägar, men låter snön packas på mindre vägar, med viss plogning för drivor m.m. Packad snö har superbra grepp. Men de fattar inte vägverket här nere...

Nä,, Umeå gör dom fina jobb.. :tummenupp

Du är den första som säger det till mig :D

:D :D :D Personen i fråga får hänga med på ett gas i sommar med dig :yoparty :yoparty

Last edited:
Felet e att här nere saltar dom satan, sen smälter skiten o fryser direkt,, = IS BANA... I norrland saltar dom och sopar rent på större vägar, men låter snön packas på mindre vägar, med viss plogning för drivor m.m. Packad snö har superbra grepp. Men de fattar inte vägverket här nere...

Nä,, Umeå gör dom fina jobb.. :tummenupp

:D :D :D Personen i fråga får hänga med på ett gas i sommar med dig :yoparty :yoparty

word! packad snö är så mycket bättre än slask och is.

och hur fan kommer det sig att alla i stan helt jävla plötsligt får för sig att 2 filer är en fil för mycket när det är snö och ligge i mitten av filerna och blockerar. folk är pantade och åker generellt för lite på ställ i kurvor....

och jag, jag är sur på att folk inte kan uppföra sig.
all jävla kritik till vägverket.

Min flickvän ee i staffanstorp i dag...jag kan ju säga till henne att hon ska titta förbi på en kopp kaffe.:tuttar :näsblod

Problemet här är väll drivorna som är 2-3 meter på sina ställe. körde själv på de mindre vägarna i natt och de gick att komma fram men inte mer...

men förstår inte hur det kan vara sånt kaos inne i samhällena.
förbjud utlänska lastbilar på vägarna. De står nog för 80% av avåkningarna detta "kaos" :)

idag tog det bara tjugo min länge att åka till jobb. men hem tog det två timmar längre. nu när jag kommer hem ska det drickas single malt och ätas gott. sedan ska jag Pissa bort all snö. hejja gul snö! mr k från Mobilen på tåget.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph