Någon som behöver bostad i Sthlm? "nära centralt"

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Fanns inget lämpligt alternativ under köp/sälj, så jag kollar läget här. Vissa krav finns dock..Men det är en liten 2a, 5 min från city med bil, Nacka. Lägenheten är en bostadsrätt, och uthyres fullt möblerad. Inkl el, vatten, tv, hemmabio & mina dvd-filmer. Balkong i söderläge, sola hela dagen om du vill (jag gör't).

Har inte för avsikt att tjäna pengar på den, men vill inte gärna gå back medan jag går under ytan för en stund.

Räntan kostar ca 4 lax per mån, och hyran ligger på 2. Tänkte cheka läget här, före blocket..

Hyres ut till en början 080801-090531 ev längre.

Krav: Antingen tjej 20+ med fast antällning & helst boyfriend. Eller kille 25+ med eventuell sambo, fast anställning. Inga röj-fester är ok. Hemsläp - fine, jag vill inte veta detaljer ok.

Vi skriver kontrakt 3 mån i stöten. Shabblar ngn, så kommer baltic inkasso, Och är det en singel-tjej som vill hyra, så kan jag eventuellt ingå i hyran utan extra kostnad. Ställer upp på det mesta, beroende på om jag ska iväg eller ej. Men troligen kan jag inte stanna kvar.

Deal?

Last edited:
Vad ar det for DVD filmer du har i hyllan och hur manga W ar hemmabion pa?

Brysh ska komma hem? :hihi

--

Är väl 250+ dvd.. Hemmabio ok, ca 10k:- när det var ganska nytt. 32" lcd för 20 lax, en av få lcd som man kan kolla fotboll/hockey på, där tv'n hänger med uppdatering - "prylgay".

Kan lämna mitt glidmedel i nattuksbordet om du vill? :yoparty

Brysh ska komma hem? :hihi

--

Är väl 250+ dvd.. Hemmabio ok, ca 10k:- när det var ganska nytt. 32" lcd för 20 lax, en av få lcd som man kan kolla fotboll/hockey på, där tv'n hänger med uppdatering - "prylgay".

Kan lämna mitt glidmedel i nattuksbordet om du vill? :yoparty

Meeen det var verkligen inte så många filmer och lite väl billigt hemmabiosystem för mitt intresse...:tuttar

Och hyran får ju inte vara oskälig, det kan som sagt stå dig dyrt längre fram.

Man blir ju inte återbetalningskyldig för en möblerad 2a i nacka för 6 tusen. Speciellt inte om det är en bostadsrätt. Hyresrätterna ligger ju typ på 6 tusen och för en bostads får man ju ta ut mer pengar.

Go for it micke, ps hittar du bara en singel brud som vill hyra så kan du ju alltid be henne ringa mig:slicka. Så har hon ju en sambo på engång:)

"går under ytan för en stund"

Så är det Säpo eller Hells Angels som kommer att ligga och lurpassa i buskarna utanför?
:va

Man blir ju inte återbetalningskyldig för en möblerad 2a i nacka för 6 tusen. Speciellt inte om det är en bostadsrätt. Hyresrätterna ligger ju typ på 6 tusen och för en bostads får man ju ta ut mer pengar.

Jo, gilla eller inte, men man får inte ta ut räntekostnader i hyran. Helt sjukt förvisso men så är det. Tror jag.

Jo, gilla eller inte, men man får inte ta ut räntekostnader i hyran. Helt sjukt förvisso men så är det. Tror jag.

Låter ju logiskt eftersom räntor är avdragsgilla. :)
Man får inte lura staten på pengar för då dör man döden. :mattias

Jo du får ta ut räntekostnader.... Du får ta ut vad en liknande hyresrätt kostar i samma område plus lite till för möbler o slitage....

Konsumentverket skrev:
Du har inte rätt att ta ut vilken hyra du vill av andrahandshyresgästen. Du kan bli återbetalningsskyldig om hyran inte är skälig i förhållande till lägenhetens bruksvärde - alltså jämförbar med en hyra för en motsvarande lägenhet i den kommunala allmännyttan. Är det en hyresrätt du hyr ut i andra hand är det troligt att din hyra motsvarar bruksvärdet, men om det är en bostadsrätt kan det skilja sig från månadsavgiften. I föreningar med låga månadsavgifter kan du tjäna på att hyra ut i andra hand medan du i omvända fall inte har rätt att ta ut hyra som täcker din månadsavgift om föreningen har höga månadsavgifter!

Det är tillåtet att lägga på 10-15 procent på andrahandshyran om lägenheten hyrs ut fullt möblerad. Lägenhetsinnehavaren har även rätt att ta betalt för el, Internet, kabelt-tv, p-plats och liknande faktiska kostnader som finns för lägenheten.

Så här kan det mycket väl ligga till!

Så här kan det mycket väl ligga till!

STFU Jack. :mad:
Du ska alltid vara så jävla duktig, rädda hela ön. Ingen får veta var vapnen ligger förutom Jack, och om du är så jävla bra på att ortopeda dig, vad fan tar du all de farligaste uppdragen för? Och om du gått någon typ av grundkurs i fysiologi kanske du kunde vv och upplysa Hug om att han väger typ 300kg för mycket, hur fan det nu är möjligt att inte gå ner i vikt när man nu bor på en öde ö och äter gräs i månader. Och fatta att Kate vill steka Sawyer för hon gillar bad boys, inte tönt boys som är jete duktia läkare.

Fy fan för dig och dina jävla besserwisserkunskaper.

STFU Jack. :mad:
Du ska alltid vara så jävla duktig, rädda hela ön. Ingen får veta var vapnen ligger förutom Jack, och om du är så jävla bra på att ortopeda dig, vad fan tar du all de farligaste uppdragen för? Och om du gått någon typ av grundkurs i fysiologi kanske du kunde vv och upplysa Hug om att han väger typ 300kg för mycket, hur fan det nu är möjligt att inte gå ner i vikt när man nu bor på en öde ö och äter gräs i månader. Och fatta att Kate vill steka Sawyer för hon gillar bad boys, inte tönt boys som är jete duktia läkare.

Fy fan för dig och dina jävla besserwisserkunskaper.

Rökte du gräs och drack starköl till lunch?:D

Hur är det med parkeringsmöjligheter?

/IntraSseradt!

Tänker du på knarr så har jag garage tvärs över gatan du kan få hyra in dig i. För bil får du prata med Micke, som är en jefla trÅkfitTa som inte ska åka knarr nåmer på ett tag utan bestämt sig för att bli vUxEn!!! :mad:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti