Någon som bänkat sin KTM 625 -03:a??

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Ystad
Hoj
Ingen för tillfället...
Har för mig att jag sett siffror på någon som bänkat sin 625:a, men e oförmögen att hitta just den tråden... :confused: Har precis beställt en 625 SMC -04 till nästa säsong så man e ju lite sugen på hur mycke effekt den lämnar... (e förvisso lite högre komp. i -04:an!!!) :crash

Nu längtar man bara tills hojen dyker upp... (jan-feb...) :cool: :D

//Tobbe
 
Finns det än som heter 620 också? och vad är det för skillnad?
Nu kanske jag sabbar din tråd, sorry!

//Joker
 
Joker skrev:
Finns det än som heter 620 också? och vad är det för skillnad?
Nu kanske jag sabbar din tråd, sorry!

//Joker

620 e "föregångaren" till 625... Vad det e för skillnad e jag inte helt säker på, men har för mig att 620:n inte va riktigt så "pålitlig" som 625:an samt att 620:n hade mindre kubik...? (tror jag iaf :confused:) Ingen fara med att du sabbar tråden, man måste ju fråga för att få svar, eller?? :p
 
I stort så har 620 609kubik å en dellortoförknasare

625 har just 626 kubik å en kehin (porrigare) förknasare, jag tror det var 1mm längre vevsläng som gjorde det, inte borr

det verkar diffa några hästar oxå.........

Tobbe_Borg skrev:
620 e "föregångaren" till 625... Vad det e för skillnad e jag inte helt säker på, men har för mig att 620:n inte va riktigt så "pålitlig" som 625:an samt att 620:n hade mindre kubik...? (tror jag iaf :confused:) Ingen fara med att du sabbar tråden, man måste ju fråga för att få svar, eller?? :p
 
Min SXC 625 gav 50,5hk på hjulet original.Locket på sidan där man plockar ut luftfiltret var bortplockat förresten
 
Last edited:
Hur långt har din gått då? Minst en 300lär du plåga den innan den går som den ska..........

Dra på ett helsystem så blir det andra bullar på pappret

Busaberg skrev:
Min SXC 625 gav 50,5hk på hjulet original :zpy
 
Den hade gått ca 350 mil.Har ett Spes slipon på nu,ny bänkning på tisdag och kolla om ljuddämparen gör någon skillnad :confused:
 
Busaberg skrev:
Min SXC 625 gav 50,5hk på hjulet original.Locket på sidan där man plockar ut luftfiltret var bortplockat förresten

Hörs ju inte så dumt med tanke på att det ska på ett Akra helsystem o lite annat små fix oxå... :D
 
Busaberg skrev:
Den hade gått ca 350 mil.Har ett Spes slipon på nu,ny bänkning på tisdag och kolla om ljuddämparen gör någon skillnad :confused:

inte för att vara sådan men slipon gör oftast bara liite eller inget mer än ljudet...
helsystem är det som gäller om man vill ha mer än ljudet!
 
Yepp, helrör råKKar.........

devetdu skrev:
inte för att vara sådan men slipon gör oftast bara liite eller inget mer än ljudet...
helsystem är det som gäller om man vill ha mer än ljudet!
 
Holy Rider skrev:
Varför sålde du 660n då :confused:

Tja, ibland slår det mer "slint" i huve´t än vanligt, men nu när jag beställde ny så fick det bli en med elstart... :tummenupp

E nog lite bekväm av mig oxå så jag tror att den kommer "passa" mig lite bättre. Sålde ju 660:n till någon uppe vid Helsingborg, kanske någon du känner!?!? :rolleyes:

//Tobbe :cool:
 
Enligt KTM-Sommer så ger det inte så mycket att byta avgassystem på SXC-03.Dom hade testat bänkörning flera
dagar och ansåg att hojen går bäst efter man har pillat bort
alla strypningar samt öppnat luftburken :rock Mer behöver man inte göra enligt dom,om man inte ska byta kam,då kan ett helsystem kanske komma till sin rätt.

Men ett ställbart munstycke måste vara kalas för vinteråkat :tummenupp

http://www.ktm-sommer.de/Seiten_03/FX_zub_end_03.html
 
Last edited:
KTM640Y2K skrev:
Enligt KTM-Sommer så ger det inte så mycket att byta avgassystem på SXC-03.Dom hade testat bänkörning flera
dagar och ansåg att hojen går bäst efter man har pillat bort
alla strypningar samt öppnat luftburken :rock Mer behöver man inte göra enligt dom,om man inte ska byta kam,då kan ett helsystem kanske komma till sin rätt.


Får väl ta o beställa en annan kam då oxå... :p :D
 
Last edited:
Är det någon som kan ge tips på vilken kam som är lämplig för SXC-625-03 :fakta
 
Uppdatering på bänkningsfronten.Med sliponet på gav den 52,5 hk på hjulet,ca 2 hk mer än med originalburk.Fick gå ner flera steg på huvudmunstycke och den går ändå lite fett på höga varv.Förmodligen är det väl elstartmodellens lilla luftburk som kväver lite.Jag har inte sågat på ovansidan utan bara gått lös på sidokåpan med hålsåg.Nu kanske det är svårt att jämföra mellan olika bänkar,men som jämförelse hade han kört en CRF 450 i samma bänk=ca 40 hk på hjulet :bow
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top