Någon som bänkat sin KTM 625 -03:a??

Busaberg skrev:
Uppdatering på bänkningsfronten.Med sliponet på gav den 52,5 hk på hjulet,ca 2 hk mer än med originalburk.Fick gå ner flera steg på huvudmunstycke och den går ändå lite fett på höga varv.Förmodligen är det väl elstartmodellens lilla luftburk som kväver lite.Jag har inte sågat på ovansidan utan bara gått lös på sidokåpan med hålsåg.Nu kanske det är svårt att jämföra mellan olika bänkar,men som jämförelse hade han kört en CRF 450 i samma bänk=ca 40 hk på hjulet :bow

Verkar ju faktiskt lovande... :tummenupp Får väl ta o se till så att min hoj får ordentligt med luft när den väl dyker upp!! :crash Trodde att en CRF 450 lämnade mer än ca 40hk på hjulet... :confused:
 
Var med vid Busabergs bänkning av KTM'en :skrämd
Bänken tycker jag verkar visa lite snålt värde
Det verkar finnas olika värden dom kan köra bänken i typ SAE
som kördes på KTM'en.såg även att det finns nå värde som kallas
DIN och de verkar visa högre värde i kusar.
En annan teori kan vara att det skiljer mellan olika bänkar
hur mycke hp de blir på pappret. :fakta
ska dit med min Husa o bänka så fort jag fått mitt FP system av Håkan :rock
 
Vilka strypningar finns det på ktm 640?

Om man tar bort alla strypningar och drämmer ditt en helsystem hur många hästar får man då ungefär?

Hur mycket fortare går den?
Hur mycke bättre acc får den?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top