Någon som är duktig på att surfa?

Sry....VFR 6X ska det ju vara :o
 

Bifogat

  • 6x.jpg
    6x.jpg
    46.1 KB · Visningar: 137
Suzuka8H har traditionellt varit Hondas "slå sig för bröstet med ny teknologi"-tillfälle. Förra året var väl inte såå banbrytande med den nya "Line beam"-tekniken för framlysen som de valde att presentera på ett par RC211V, körda av Freddie Spencer och Mick Doohan. De visste helt säkert att det skulle sätta igång rykten om gathojar i RC211V-stuk, och det var ju precis vad vi fick.

5.jpg
 
Mattias skrev:
Suzuka8H har traditionellt varit Hondas "slå sig för bröstet med ny teknologi"-tillfälle. Förra året var väl inte såå banbrytande med den nya "Line beam"-tekniken för framlysen som de valde att presentera på ett par RC211V, körda av Freddie Spencer och Mick Doohan. De visste helt säkert att det skulle sätta igång rykten om gathojar i RC211V-stuk, och det var ju precis vad vi fick.

Den där "gat-RC211V:n" är det absolut fetaste/snyggaste/häftigaste/fräckaste jag sett i hojväg!
 
Mattias skrev:
Mnjaa. Alla Honda-räsers såg ut ungefär sådär i slutet på 80-talet. Med det resonemanget så har RVF funnits med tvåtakts V4 också.

87nsr500a.jpg

Bortsett motorn är NR750 och RVF750 lika varandra: ram, sving, proportioner har samma stuk (eller är likadana). Den parallellen kan man inte dra mellan fyrtakts- och tvåtaktsracers.
 
Last edited:
valmers skrev:
Den där "gat-RC211V:n" är det absolut fetaste/snyggaste/häftigaste/fräckaste jag sett i hojväg!

Håller med. Men utan den svingen och vetskapen om att det sitter en 230 hk V5-motor mellan fram- och bakhjul hade den inte varit lika fet. Den ser ju faktiskt ut som CBR 600 RR borsettt sving och en del detaljer.
 
Mattias skrev:
Suzuka8H har traditionellt varit Hondas "slå sig för bröstet med ny teknologi"-tillfälle. Förra året var väl inte såå banbrytande med den nya "Line beam"-tekniken för framlysen som de valde att presentera på ett par RC211V, körda av Freddie Spencer och Mick Doohan. De visste helt säkert att det skulle sätta igång rykten om gathojar i RC211V-stuk, och det var ju precis vad vi fick.

5.jpg

Är det roller-blade hjul på stödet? :va
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top