Någon som är duktig på att surfa?

Nyteknik skrev:
Bilderna på länken visar den vanliga NR 750... :confused:
Den du letar efter finns inte, den heter NR750 & inget annat.

Bifogat

• clouseau.gif
    clouseau.gif
    10.3 KB · Visningar: 542
Modellbeteckningarna är knappast slumpmässiga heller. Har hojen ovala kolvar heter den inte RVF. Så enkelt är det. Ge upp. ;)

Mattias skrev:
Modellbeteckningarna är knappast slumpmässiga heller. Har hojen ovala kolvar heter den inte RVF. Så enkelt är det. Ge upp. ;)

Jag ger upp när jag ser en bild på -87 års Suzuka 8-timmars Honda 750 och ser att det står NR på dess sida. Det kan jag svära på att det inte gör. :mattias

"Honda had tried the oval-piston concept before. The original motorcycle named NR750 was an endurance racer which appeared at Le Mans in 1987. It failed to finish, but was very fast with a wide powerband. It weighed just 145kg and made over 150bhp - in the days when superbikes were doing well to put out 135 horses."

Så fort jag hittar en bild på den så ska jag visa. Men jag är SÄKER på att ingen RVF har haft ovala kolvar. Då är det ingen RVF.:fakta

Tadaaaa!!!

nr7501.jpg

Mattias skrev:
"Honda had tried the oval-piston concept before. The original motorcycle named NR750 was an endurance racer which appeared at Le Mans in 1987. It failed to finish, but was very fast with a wide powerband. It weighed just 145kg and made over 150bhp - in the days when superbikes were doing well to put out 135 horses."

Så fort jag hittar en bild på den så ska jag visa. Men jag är SÄKER på att ingen RVF har haft ovala kolvar. Då är det ingen RVF.:fakta

Tack :tummenupp

Meeeen satan...allt jag hitta var en från suzuka -89, och den såg inge bra ut....alls :gråta

Bifogat

• rc30crashedrcsuzuka89.jpg
    rc30crashedrcsuzuka89.jpg
    78.5 KB · Visningar: 436
Nyteknik skrev:
Bra jobbat! Jag hade fel i att den kallades RVF. Men rätt i att det fanns en ovalkolvsversion av den motorcykel vars siluett är känd som RVF750. Var hittade du bilden?! :hej

Mnjaa. Alla Honda-räsers såg ut ungefär sådär i slutet på 80-talet. Med det resonemanget så har RVF funnits med tvåtakts V4 också.

87nsr500a.jpg

Fast........var det NR750 som hade på suzuka -87 då?

Året innan hade dom premiär för sin RVF-6X, ni vet den med 360 graders veven (big bang) och som låg till grund för RC30.
Verkar konstigt att dom skulle ställa upp med en exprimentell modell och ett oprövat koncept som ovala kolvar på DEN tävlingen som Honda måste vinna annars begår dom harakiri.
Verkar mer troligt att dom körde sin RC30 som var _den_ maskinen att ha, vilket dom bevisade på suzuka -86 då den krossade motståndet.

Fast...vad vet jag...snart lite mer iaf :D

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...