Någon satte eld på min Yamaha YZF ikväll!!

Lider!

Jag lider med dig så mycket! Dom lär ju få dyra sjukhusräkningar om någon får nys om vem det var! :mad:

Fy farao... Jag rusa ner och kolla min hoj utanför jobbet direkt - man blir ju alldeles kall. :S

Gigantisk *comfort* och hoppas att du *väldigt* snabbt får en ny hoj av försäkringsbolaget. Man kan ju inte leva utan sina MC-turer...

Det där kan man ju verkligen kalla :fuckyouburnout...

Skämt åsido, riktigt trist och otroligt korkat att elda med bensin utanför bostadshus!

Varför hälla bensin över hojen när det finns minst 18liter i den att tillgå?

Det (enda) positiva är väl att FB borde handlägga kvickt då du slipper 1månads handläggningstid som vid stöld.

Trist, verkligen trist, hoppas allt löser sig fort för din del så inte hela säsongen går åt utan hoj. Uppenbarligen växte somliga upp med cement i sandlådan… Hoppas de åker dit!

Jasså.. har du klotat hojjen med halvförsäkring? :rolleyes:

Att nån ska hämta bensin o elda upp just din hoj.. nja. Tveksamt måste jag säga! Speciellt ungdomar utan stålar.

Att du var där utomhus o kunde fota hojen innan bakdäcket ens hunnit smälla är ju ännu mer osannolikt.

Last edited:
avundsjuka är så jävla fult. "har inte jag en motorcykel så ska inte ngn annan ha det, jag tänder på " tviiiii
lider med dig.

Hojen går väl att ersätta, det obehagliga i historien är att det borde rubriceras som mordbrand.... Tänk om det blivit en rejäl brasa av huset.

tycker nog det luktar något skumt här om du inte har skaffat dig ovänner det senaste...

som sagt vem tog kortet?
kommer med al säkerhet rubriceras som mordbrand då ett fönster gick sönder in till lägenheten. Grattis till dom som torskar på detta...Hoppas för guds skull det inte va TS som gjorde en fuling...

Kom du hem och det brann för fullt:vaDu måste ha varit förövarna rätt nära, snudd så man känner lukten av dem..hoppas det reder sig för dig utan för mycket strul.

Mänskligheten fortsätter att att degenerera, ibland undrar jag varför lobotomi inte används som "behandling" nu för tiden.

Låter ju som några j* psykfall.

En jag känner med en Ford Shelby GT bromsade snällt in för att låta en man i 25års åldern passera på övergångstället ... i lördags i kungsängen förra helgen.
Vad händer?
Jo den killen retunerar vänligheten med att sparka sönder ena backspegeln.
Psykfallet blir nedbrottad och kvarhållen (inte på nått sätt ihopknycklad utan bara nedbrottad och fasthållen) av han jag känner som ringer polisen.
Polisen kommer o tar hand om psykot
Polisens kommentar "Jo vi känner till killen. Han måste vara ute på permision från rättspsyk där han normalt håller till"

WTF?

Så det springer omkring psykfall som inte tål att andra har en pryl som de själva vill ha men inte har råd med och därför bara måste förstöra.
Tyvärr finss det som inget man kan göra åt det :huvet:huvet:huvet

Jag var inne i lägenheten när det hände, det var någon annan som bodde i området som tog bilderna (troligen hade det gått någon/några minuter när de togs)

Åtminstone 2 personer såg de som gjorde det, men oturligt missade att få med dom på kort (tappade kameran i golvet när de försökte skynda sig)

Några personer försökte springa efter men misslyckades...

Till de som spekulerar i att jag skulle sätta eld på hojen själv: Varför skulle jag riskera att elda upp min egen lägenhet? :va

Som jag nämnde tidigare, liknande brand skedde för snart 2 veckor sedan i samma område. :huvet

Jag ska leta fram bilder på "vraket" och lägga om om ni vill se!

Låter ju som några j* psykfall.

En jag känner med en Ford Shelby GT bromsade snällt in för att låta en man i 25års åldern passera på övergångstället ... i lördags i kungsängen förra helgen.
Vad händer?
Jo den killen retunerar vänligheten med att sparka sönder ena backspegeln.
Psykfallet blir nedbrottad och kvarhållen (inte på nått sätt ihopknycklad utan bara nedbrottad och fasthållen) av han jag känner som ringer polisen.
Polisen kommer o tar hand om psykot
Polisens kommentar "Jo vi känner till killen. Han måste vara ute på permision från rättspsyk där han normalt håller till"

WTF?

Så det springer omkring psykfall som inte tål att andra har en pryl som de själva vill ha men inte har råd med och därför bara måste förstöra.
Tyvärr finss det som inget man kan göra åt det :huvet:huvet:huvet

Lite OT men ni får ursäkta, detta är så jävla "Sverige"!
Om en person sitter på rättpsyk gör han väl det av en anledning? Hur i helvete kan man få permission från dylika anstalter?

Enda "permissionen" som skulle accepteras från ett dömt straff är en kula i huvudet om personen hellre föredrar det.
Den dagen jag bestämmer så... :)

No trial, no jury, straight to execution.

[YOUTUBE-ID]pC9SIDllpGk[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey