pinku91
Schysst!
Har i princip 20 st problemtrådar om min Kawasaki zzr600 uppe just nu, och fler blir det säkert.
Provkörde den för första gången idag, efter att ha rensat förgasarna. (Jag har alltså aldrig kört den förut) och jag tyckte att den kändes väldigt o-pigg. Den går fint på tomgång och låga varv, men det känns liksom som att den dör vid ~5000 varv, typ som om att den vore strypt (vilket jag är rätt jättesäker på att den inte är). Jag hade iofs bara en halvskabbig 70-väg att tillgå.
Har ingen aning om vad det kan vara för fel, eller ens om det ÄR något fel, då detta är min första rad4:a efter att ha ägt två st twin-cyklar.
Trådens syfte är att ev någon kan känna igen vad jag beskriver, och känna igen felet, eller om någon kunnig skulle vilja komma och provköra den (alltså frivilligt, ej mot betalning :-( ) någon gång i veckan.
Den är dock avställd, obesiktad och oförsäkrad så jag vill ha någon som inte bara är galen utan faktiskt duktig.
Jag misstänker att det ev skulle kunna vara dom där högfartsnålarna i förgasaren som är lite felvridna, och jag överväger att ta mig ut till flygfältet (kanske imorgon) för att kräma ur den och skruva. Eller nåt.
För att öka chanserna för att någon ska vilja provköra så slänger jag upp en bild eftersom den är så jävla snygg ;-)
Ganska luddigt och osammanhängande, men jag hoppas att någon kan och vill hjälpa till på något vis!
/Klas
Provkörde den för första gången idag, efter att ha rensat förgasarna. (Jag har alltså aldrig kört den förut) och jag tyckte att den kändes väldigt o-pigg. Den går fint på tomgång och låga varv, men det känns liksom som att den dör vid ~5000 varv, typ som om att den vore strypt (vilket jag är rätt jättesäker på att den inte är). Jag hade iofs bara en halvskabbig 70-väg att tillgå.
Har ingen aning om vad det kan vara för fel, eller ens om det ÄR något fel, då detta är min första rad4:a efter att ha ägt två st twin-cyklar.
Trådens syfte är att ev någon kan känna igen vad jag beskriver, och känna igen felet, eller om någon kunnig skulle vilja komma och provköra den (alltså frivilligt, ej mot betalning :-( ) någon gång i veckan.
Den är dock avställd, obesiktad och oförsäkrad så jag vill ha någon som inte bara är galen utan faktiskt duktig.
Jag misstänker att det ev skulle kunna vara dom där högfartsnålarna i förgasaren som är lite felvridna, och jag överväger att ta mig ut till flygfältet (kanske imorgon) för att kräma ur den och skruva. Eller nåt.
För att öka chanserna för att någon ska vilja provköra så slänger jag upp en bild eftersom den är så jävla snygg ;-)
Ganska luddigt och osammanhängande, men jag hoppas att någon kan och vill hjälpa till på något vis!
/Klas