Någon provköra streetfighter, Borlänge?

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
Har i princip 20 st problemtrådar om min Kawasaki zzr600 uppe just nu, och fler blir det säkert.

Provkörde den för första gången idag, efter att ha rensat förgasarna. (Jag har alltså aldrig kört den förut) och jag tyckte att den kändes väldigt o-pigg. Den går fint på tomgång och låga varv, men det känns liksom som att den dör vid ~5000 varv, typ som om att den vore strypt (vilket jag är rätt jättesäker på att den inte är). Jag hade iofs bara en halvskabbig 70-väg att tillgå.

Har ingen aning om vad det kan vara för fel, eller ens om det ÄR något fel, då detta är min första rad4:a efter att ha ägt två st twin-cyklar.

Trådens syfte är att ev någon kan känna igen vad jag beskriver, och känna igen felet, eller om någon kunnig skulle vilja komma och provköra den (alltså frivilligt, ej mot betalning :-( ) någon gång i veckan.
Den är dock avställd, obesiktad och oförsäkrad så jag vill ha någon som inte bara är galen utan faktiskt duktig.

Jag misstänker att det ev skulle kunna vara dom där högfartsnålarna i förgasaren som är lite felvridna, och jag överväger att ta mig ut till flygfältet (kanske imorgon) för att kräma ur den och skruva. Eller nåt.

För att öka chanserna för att någon ska vilja provköra så slänger jag upp en bild eftersom den är så jävla snygg ;-)

Ganska luddigt och osammanhängande, men jag hoppas att någon kan och vill hjälpa till på något vis!

/Klas

Bifogat

• 264382_10150378629559115_782369114_10233796_7843672_n.jpg
    264382_10150378629559115_782369114_10233796_7843672_n.jpg
    116.1 KB · Visningar: 1,339
of topic: ja den va rätt fräck :)

Tack! :-) Kan tyvärr inte ta åt mig mycket av det estetiska, förutom uppfräschning, backspeglar, framlykta och förlängd bakram för att kunna ha sadel. Tror han som byggde den heter Noll-koll här på forumet.

Är det framkalla från en mv? Snygg hoj!

Framkalla = framlampa? :tungan Den är iallafall från en Yamaha MT-03

Last edited:
Varför Borlänge om du e bosatt i Norrköping, verkar inte finnas många hojåkare i Borlängetrakten det är ju lite tunt överhuvudtaget härikring är tyvärr inte på hemmaplan, varför inte PM:a Mr Helmut turbomaster om han kan testköra den åt dig bara ett tips, hade gärna hjälpt dig om jag vore hemma. PM mig om du kör fast

Varför Borlänge om du e bosatt i Norrköping, verkar inte finnas många hojåkare i Borlängetrakten det är ju lite tunt överhuvudtaget härikring är tyvärr inte på hemmaplan, varför inte PM:a Mr Helmut turbomaster om han kan testköra den åt dig bara ett tips, hade gärna hjälpt dig om jag vore hemma. PM mig om du kör fast

Pluggar i Norrköping men är hos föräldrarna (och där står även mc:n, fortfarande) under sommaren, och åker tillbaka till Norrköping igen på lördag, men då utan mc eftersom jag får min tunga behörighet den 2 september...

tack för tipset! :-)

jag kan hjälpa dig om du vill... Pm:a så får vi snacka lite :tummenupp

Var som sagt ute på flygfältet idag, och det var jag som meskörde igår :-) 5000 varv/min = häst. 9000-10000 varv/min däremot! Okej nu är det ju "bara" 100 pållar i den, men jag kommer ju från en twin på 25 kw, så jag blev iallafall rädd...

Tråden är med andra ord onödig nu :-)

haha ja var du helt ovetande om att man måste varva skiten ur små radfyror eller ofta radfyror rent generellt? speciellt i jämförelse med v-twinnar som i princip alltid har mer drag (än radfyror) på lägre varv. nu vet du, så är det! :tummenupp

Nø fan ør det dørfær jag inte kommer upp i mer 70 på 6:an. Heheheheheheheheheheh

ør i denmark å drinker pils tjolaheeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj :tummenupp

haha ja var du helt ovetande om att man måste varva skiten ur små radfyror eller ofta radfyror rent generellt? speciellt i jämförelse med v-twinnar som i princip alltid har mer drag (än radfyror) på lägre varv. nu vet du, så är det! :tummenupp

Nej det är klart jag har ju läst det säkert 200 gånger här på forumet, men å andra sidan så är ju här på forumet allt under 1000 cc mopeder, 150 hästar för lite, och har man en busa så måste man turboladda den. Jag däremot sket i brallan när jag åkte ostrypt 125:a första gången så jag tog det där om att "varva skiten för att det ska hända nåt" med en nypa salt om jag ska vara ärlig. Nu vet jag dock att även för en som jag så måste man varva skiten om man vill komma nån vart med en rad4a.

Jaja! :gnissla

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...