Någon på SH som såg MC-olyckan?

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Tur att det gick bra :pannkyss .

Har inte tittat på tråden sedan den startades och var ca en sida lång (och fortfarande ganska vettig). Fan vad det skrivs mycket skit på detta forumet ibland. Skall inte falla in i samma led o svara på hela rassedebatten om taxichaufförer (även om jag skulle vilja). Tycker det var strongt av killen att göra som han gjorde (inte alla hade gjort så, svenskar ELLER invandrare).

Ha det bra
 

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Ghettoborg
Hoj
ingen
Skönt att höra att du klarade dig förhållandevis bra Magnus. Lycka till med nya hojköpet, oavsett om det nu skulle ske en "olycka" och råka bli en kvackasakki :D

:tummenupp
 

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
H-D, Choppa
Åker taxi mycket i Malmö och det är otroligt att vissa får vistas i trafiken.
Åkte med en snubbe för en vecka sedan och han bränner över rödljus i en stor korsning.

-Hoppsan sa jag, inte bra det du..
-Nä, men det var nästan grönt.

Men hallå :va

De sitter alltid och pillar med massa annat, GPS, radion, mobilen m.m
Och kollar man på de flesta taxibilar i Malmö så finns det inte en enda utan en buckla eller annan skada.

Oavsett vem som sitter bakom ratten i taxin så tar jag det försiktigt i närheten utav dom.
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Jag får nog ta tillbaka lite av den cred som jag gav till föraren.
Pratade precis med Trygg-Hansa som är hans bolag och han har ännu inte skickat in någon skadeanmälan trots att han påstår att han gjorde det dagen efter olyckan.
Det visar sig också att han har 30!!!!!! dagar på sig att inkomma med skadeanmälan vilket i mina ögon är helt bisarrt. 30 dagar, lägg på ansvarsutredning plus det vanliga skickandet mellan avdelningar hit och dit plus att folk går på semester så verkar det som om åtminstone juni är helt körd för att åka hoj :mad:

Tycker att det är märkligt långt tid man har på sig att lämna in anmälan, i synnerlighet då ett av dom inblandade fordonen är odugligt att köra med.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Ja 30 dagar gäller... Det är som med räkningar och annat skit. Om dom inte lämnat in den då så går dom helt på din linje. Sen ska det värderas och du ska neka en gång och sen ska dom värdera igen och sedan betalas pengarna ut...
 

sandstream

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
2186365 Haha :hihi Jag har ju inte bestämt mig än. Men om man väljer Kawan så lär man väl riskera att vakna upp en morgon och hitta ett hästhuvud i sängen signerat med ett S mellan ögonen :skrämd
Ingen risk, när jag är klar med dig så kommer det att stå en K6 eller K7 i ditt garage :D

Trist att det ska ta sån tid med försäkringsbolagen vid en olycka :(
(Själv åker jag till Gotland i morgon för 3 dagar på Ringen :tungan )
 

jojjo

det finns dom som har och dom som ska
Gick med
19 Sep 2003
Ort
stockholm
Hoj
HaYaBuSa
Magnus-Sthlm skrev:
2186115 Japp...I´m in the club :yoparty Trodde faktiskt att det skulle gå att hålla sig borta därifrån men jag har insett nu att du hade så rätt så rätt.

Funderar på att konvertera till Kawasaki om det bli inlösen, vad tycker du?

Jag tycker att du ska börja med en provkörning,,,,nu har du ju kännt på k5:an.Kan ju va kul att vidga vyerna,eller åxå kommer du på att k5:an va den ultimata cykeln för dej(men välj för fan inte en grön kvack :3freak)
tji
 

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
elwe skrev:
2175445 Läs igen ...
Jag sa inget om att ÅKA taxi ... jag bara noterade att de flesta taxichaufförer inte kan köra bil nuförtiden.
F. ö. gäller ju det också de flesta skåningar. 90% borde åka tåg på vintern .. då kanske man t o m kunde skippa de j-a saltbilarna



Det är väl % som %?
Hur många poäng statistik har du läst??
Äh, du vet vad jag menar.. :rolleyes:
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Vilken stjärna...nu har den kära taxichauffören helt ändrat sin historia.
Jag ringde T-H idag och skulle kolla om han hade skickat in skaderapporten. Och visst hade han det, och dessutom hade han skrivit att jag var ansvarig för olyckan. Jag hade enligt honom trängt mig förbi och efter det hade vi krockat. Hur jag på ett sånt sätt lyckades parkera i hans framflygel är ju en gåta men men.

Tyvärr för hans skull så gick jag händelsen i förväg och tog mig friheten att skicka in hans förhör som gjordes med polis på plats där han erkänner att han "höll på med taxiradion och kom över i fel fil och när han svängde tillbaka så kom jag från ingenstans". Av en slump....hmmm....så visade det sig att han hade utelämnat den informationen till försäkringsbolaget.

Jag är ganska trygg i min övertygelse att jag kommer att få rätt och dagen efter jag har fått mina pengar på kontot så ska jag åka Taxi Stockholm, jag har hans taxinummer och det ska bli riktigt, riktigt roligt.
 

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Ort
close to Globen
Hoj
eldstorm
Dom tror alltid att dom ska komma undan. Därför man alltid ska ha med sig papper så man kan skriva pronto.
Och hitta vittnen
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Hårn1 skrev:
2204079 Dom tror alltid att dom ska komma undan. Därför man alltid ska ha med sig papper så man kan skriva pronto.
Och hitta vittnen

Som tur är har polisen gjort en fin skiss av olycksplatsen som helt motsäger hans senaste version. Dessvärre så visade samma poliser prov på en helt ofattbar inkompetens när dom misslyckades att förhöra det vittne som hade sett allt och som suttit med mig tills ambulansen kom och som jag pekade ut samtidigt som jag blev bortburen på båren.
Det finns dock vittnen som har sett så pass mycket att sammantaget med polisrapporten och hans första vittnesmål gör det helt omöjligt för honom att komma undan.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Är du säker på at det är hans version du fått veta?
Hans försäkringsbolag kan ha ett finger med i spelet.

Jag råkade ut för detta vid en incident då motpartens försäkringsbolag tyckte de gjorde en bättre bedömmning av en händelse än vi två som var inblandade :confused:
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
R1 wannabe skrev:
2204300 Är du säker på at det är hans version du fått veta?
Hans försäkringsbolag kan ha ett finger med i spelet.

Jag råkade ut för detta vid en incident då motpartens försäkringsbolag tyckte de gjorde en bättre bedömmning av en händelse än vi två som var inblandade :confused:

Jag är helt säker. Handläggaren hade en hög fall innan hon kunde ta tag i mitt men jag fick henne att titta genom alla papper och hon blev milt sagt förvånad över skillnaden i hans skaderapport och hans polisförhör. Så nu lovade hon mig att jag skulle få lite förtur och att dom ska ta beslut denna vecka.
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Det råkar inte vara någon på forumet som känner Überblade och vet hur man kommer i kontakt med honom???

Det var ju ett tag sen krocken ägde rum och jag har fortfarande nedsatt rörlighet i axeln, molnande värk i korsryggen, känselbortfall i vänstra låret och kommer behöva operera knäet då både främre korsbandet och menisken blev skakade.

Jag har blivit kontraktad av polisen som meddelade att taxichauffören kommer bli åtalad för vårdslöshet i trafik och vållande till kroppsskada.

Problemet är ju bara att Idioterna till poliser som var på plats tappade bort det vittne som såg hela krocken och som satt med mig tills ambulansen kom. Otroligt skickligt. Därför är det otroligt viktigt att jag får tag på Überblade som kom som en räddande ängel precis efter krocken och hjälpte mig att resa hojen och ta den till vägkanten. Trots att polisen har gjort en skiss om hur taxin stod uppställd så behöver den polis som har kontaktat mig fler personer som kan verifiera det och jag hoppas att Überblade minns hur hans bil var placerad.

Så har någon hans nummer så hör gärna av er eller ge han mitt nummer, 070-935 44 22. Tack på förhand. Rock on.
 

sandstream

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
Det var ju ett tag sen krocken ägde rum och jag har fortfarande nedsatt rörlighet i axeln, molnande värk i korsryggen, känselbortfall i vänstra låret och kommer behöva operera knäet då både främre korsbandet och menisken blev skakade.
Det låter inget vidare.
Krya på dig mannen :tummenupp
 

Oops

Snart i ett dike nära dig
Gick med
5 Sep 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Nu så
"Problemet är ju bara att Idioterna till poliser som var på plats tappade bort det vittne som såg hela krocken och som satt med mig tills ambulansen kom."

Aah dessa snutar, under vilken sten hittar man dom? Snett över väktar stenen?
För var gång mn träffar dem blir man mindre förvånad......
 

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Stenhamra
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Kan tillägga att jag själv varit med om att ett vittne tappats bort.
Vid min krasch i september så hävdade jag hela tiden att det var en kvinna som blev omkörd av han som trängde ner mig i diket, vet det eftersom jag pratade med henne när jag låg på marken.
Det förnekade polisen ända till en bekant träffade sambon som berättade att jag kraschat, hon sa då till sambon att det var hennes väninna som blev omkörd så det blev till slut JAG som fick kontakta polisen och berätta om kvinnan.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top