Någon på SH som såg MC-olyckan?

Magnus-Sthlm skrev:
2173767 Tack för det :)

Är allmänt blåslagen men klarade mig undan frakturer. Har svårt att röra höger axel och att stödja på höger knä som slog in och bucklade tanken men i övrigt mår jag efter omständigheterna oförskämt bra.

Hade full skyddsutrustning inklusive ryggskydd och det är jag oerhört tacksam över, annars hade det aldrig gått så bra som det gjorde.

Låter skönt att höra att det gick bra.
Även om man var på plats strax efter och pratade med föraren.

Lycka till nu med allt, framför allt med ersättning och dylikt.

MVH
:brinnerup

Magnus-Sthlm skrev:
2173688 Tycker i och för sig att det är helt ovidkommande vilket ursprung chauffören hade. Detso viktigare för mig var att han ärligt tog på sig hela ansvaret för olyckan och att han var otroligt ångerfull. Vi hamnde bredvid varandra på varsin bår på akuten och det var nästan så att jag fick trösta honom för att han hade så dåligt samvete. Så all heder åt honom.

En fet :tummenupp åt chauffören som hanterade det som en man.

Skönt att det gick bra för dig men vad hände med chauffören eftersom han hamnade på akuten på bår?

korvgubbe skrev:
2174200 :rofl
Nog för att taxichafförer ofta kör som idioter men en taxigrek har nog mer tid på hala vägar efter ett år än vad en svensk gammal PMS-skata har efter en livstid..
:tummenupp

Taxibolagen skriker efter chaufförer, men vilka tar jobben? Det är ju inga andra som vill. Och taxileg får man inte i någon flingpaket.

Magnus-Sthlm skrev:
2173688 Tycker i och för sig att det är helt ovidkommande vilket ursprung chauffören hade. Detso viktigare för mig var att han ärligt tog på sig hela ansvaret för olyckan och att han var otroligt ångerfull. Vi hamnde bredvid varandra på varsin bår på akuten och det var nästan så att jag fick trösta honom för att han hade så dåligt samvete. Så all heder åt honom.

:tummenupp

Last edited:
HanneZ skrev:
2174476 Prova o säg meningen. Du kan nog säga det på båda sätten men jag slår vad om att när du tänkte det i huvudet så tänkte du det som det satt ihop. Utrikes födda låtar ganska konstigt och det blir att man stakar sig. Utrikesfödda däremot har lite mer flyt. :)
Utrikesinköpta, utrikesexploaterade, utrikesavlidna...

Två ord funkar nog bättre.

Magnus-Sthlm skrev:
2174645 Ok kära små barn, nu räcker det.

Tack SWE 1 som startade tråden i syfte att efterlysa något vittne till min olycka.

Tack dom som har brytt sig och frågat hur det gick.

Ni som har gjort det här till en ren rasisttråd kan fara åt helvete alternativt gå in på Sverigedemokraternas hemsida och se om dom har något forum där ni kan ge uttryck för er trångsynthet och brist på intelligens.

Preach! :tummenupp

Bingo skrev:
2174081 Ja men ta en riktig taxi då, din snåle fan. Det fattar väl alla att för 29 kr, fast taxa, får man inte högsta kvalitet. Taxi Skåne ska du ta nästa gång. Lite dyrare, mycket bättre :tummenupp :D

Läs igen ...
Jag sa inget om att ÅKA taxi ... jag bara noterade att de flesta taxichaufförer inte kan köra bil nuförtiden.
F. ö. gäller ju det också de flesta skåningar. 90% borde åka tåg på vintern .. då kanske man t o m kunde skippa de j-a saltbilarna

Flubber skrev:
2173749 Men eftersom det inte finns lika många taxis som personbilar så ökas också statistiken mer för varje krock med en taxi än för en personbil som det finns så otroligt många av.

Det är väl % som %?
Hur många poäng statistik har du läst??

elwe skrev:
2175445F. ö. gäller ju det också de flesta skåningar. 90% borde åka tåg på vintern .. då kanske man t o m kunde skippa de j-a saltbilarna
Jag håller med, å det gäller inte bara skåningar! Här ska ju alla försöka köra lite fortare å gärna volta lite så fort smhi ens nämner snö å halka :huvet

Magnus-Sthlm skrev:
2173767 Tack för det :)

Är allmänt blåslagen men klarade mig undan frakturer. Har svårt att röra höger axel och att stödja på höger knä som slog in och bucklade tanken men i övrigt mår jag efter omständigheterna oförskämt bra.

Hade full skyddsutrustning inklusive ryggskydd och det är jag oerhört tacksam över, annars hade det aldrig gått så bra som det gjorde.
Hmmm, Håller med.. Att gasar runt utan är korkat. Jag klarade mig från att krossa foten och knät förra onsdagen. Vänstersvängande bil på 90 väg..

Min känga e fukkad och samma med knäskyddet i stället, men jag kan gå ialla fall..

Ooops skrev:
2170304 Ja undra varför.. vem körde taxi i Sverige för 10 år sedan?
Vem kör taxi idag?
Dessutom ät taxibranschen överetablerad och många arbetar (svart) 12-13 timmar om dagen (+ tar bidrag) 7 dagar i veckan. Härligt va :banana

Med tanke på all satans bokföring som är kring taxi så tvivlar jag starkt att det går att köra svart.

Du ska dessutom kunna visa upp kärjournaler och tidrapporter för 10 år tillbaks i tiden vid ev inspektion :)

Få böter för något du gjorde för 10 år sedan är väl kul? :D

Magnus-Sthlm skrev:

Tack SWE 1 som startade tråden i syfte att efterlysa något vittne till min olycka.

Ni som har gjort det här till en ren rasisttråd kan fara åt helvete alternativt gå in på Sverigedemokraternas hemsida och se om dom har något forum där ni kan ge uttryck för er trångsynthet och brist på intelligens.

Hear hear! :Bugar

Precis, som tråden EGENTLIGEN handlade om så var det tråkigt att höra om det inträffade men glad att läsa du är okej och att det gick "bra". Lite tur i oturen. Krya på dig! Åkte där igår hela vägen från St Eriksplan till Drottningholmsvägen så klart man tänker "kunde varit jag".

Get well! :fyllisar

Magnus-Sthlm skrev:

Tja är du en av dom som har nu?skönare det än vara en som ska :lol
(tror på lösen)

elwe skrev:
2170275 Förr var taxichaufförer, busschaufförer och andra yrkesförare sådana som man såg upp till.
De hade koll, var vakna, duktiga på att framföra sitt fordon snabbt och smidigt, ställde inte till det för andra, osv ...

Så är det inte längre ... När det blir halt är de de första som hamnar i diket, de är ofta vållande i olyckor, de hittar inte dit de ska ... undrar varför :confused:
Dra inte alla över en kant.Jag känner en taxi chaffis,och han har bättre koll en dom flesta jag känner

jojjo skrev:
2184982 Tja är du en av dom som har nu?skönare det än vara en som ska :lol
(tror på lösen)

Japp...I´m in the club :yoparty Trodde faktiskt att det skulle gå att hålla sig borta därifrån men jag har insett nu att du hade så rätt så rätt.

Funderar på att konvertera till Kawasaki om det bli inlösen, vad tycker du?

Last edited:
Skönt att det gick bra för dig! Oförutsägbara bilförare i innerstan är svåra att parera.

Funderar på att konvertera till Kawasaki om det bli inlösen, vad tycker du?[/QUOTE] Jag tycker du ska konvertera till en Ducce... :banana :)

sandstream skrev:
2186349 Ja, gör det!
Då slipper Suzuki-ägarna få dålig olycksstatistik ;)

Haha :hihi Jag har ju inte bestämt mig än. Men om man väljer Kawan så lär man väl riskera att vakna upp en morgon och hitta ett hästhuvud i sängen signerat med ett S mellan ögonen :skrämd

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra