Någon mer som fick brevet av Försvarsmakten?

Ja, jättegärna!

:lol

Skitfel tråd att kludda i, men kolla in det här klippet med samma apparat. Låter inte fullt så hemmagjort:

[YOUTUBE-ID]iARDJt2KCXk&hl=sv_SE&fs=1[/YOUTUBE-ID]

Ska dra ihop en liten tipslista till dig, men inte nu.

Det är väl bra om de "slipper undan". Är det någon du skulle vilja ha som vapendragare när det gäller?

På den tiden jag lumpade var det svårt att "slippa undan"

Vi hade en kille som alla andra helst hade sett "slippa undan"

Han höll på att skjuta tårna av sig själv när han skulle göra patron ur efter en skjutövning. (kula kvar i loppet och riktade bössan neråt, och skulle tomklicka)

När vi skulle kasta handgranat så stod kastledaren brevid och påminnde oss om vad man skulle säga och göra, killen hade dragit sprinten men kom inte ihåg vad han skulle säga/göra sen, så kastledaren påminnde honom om att säga "Jag kastar" varpå killen säger, jaha, ska du kasta? och sträcker över handgranaten. (men släppte den inte som tur var)

Han gjorde en massa fler dundertabbar också, men roligast var ju när han fick erbjudande om att jobba och helt sonika åkte hem från lumpen, utan att meddela sig med någon. (vi andra skrev och lämmnade in en AFSE-blankett (borttappat föremål) på honom)

Hans mamma som hade ringt och talat om att han hade fått erbjudande om jobb tyckte att "Arbete måste ju vara viktigare än det där militära, du får ju lön för att arbeta".

Han var kvar som skrivbiträde när jag muckade....

Typiskt socialdemokratiskt uttalnde från nån som vare sig klarat gymnasiet eller fysikprovet när det väl var dags för mönstring. Låt mig gissa, du skyllde på astma eller att du var sååå kär i din nuvarande flickvän, fjolla.
Såja, lugn å fin. Är inte sosse, har en MSc och min fysik är det inget fel på. :)
Har oxå svårt för lata jävlar som inte drar sitt strå till stacken... Vet inte hur många gånger man har hört olika storys folk har hittat på för att "slippa undan" som vissa verkar se det...
"snyft" :arsele

Personligen sket jag i värnplikten pga tidsbrist. Överlåter det åt folk som tycker sånt är kul.

Finns inte mycket vettigt i lumpen idag. Det är ju (kommer bli helt) i princip helt frivilligt.

Visst sillmjölkar kanske många utav dom som säger att dom har knäproblem eller saknar morsan för mycket under mönstringen.

Sen finns det två kategorier till. Ena är (till viss del jag) som var taggad till lumpen. Helt förändrad vardag och nya erfarenheter osv osv. Sen är man där. Man gör det dom säger man ska gör helt enkelt. Efteråt svär man spottar ut snusen på asfalten (vilket är absolut förbjudet), knyter näven i fickan och snackar med polarna vilken onödigt BS det är.

Andra skaran är det MÖP:arna, krigshjältarna var dröm är att sätta på kärringen där hemma samtidgt som plutonsbefälet står med piskan och skriker. Dom lever för detta, och fortsätter till 100% med utlandstjänst och militärhögskola.

Ungefär som när vi sköt pansarskott. Visst första dagen var det ju kul att panga. Men sen att gör exakt samma sak om och om igen 4 dagar till blev ju bara extremt drygt. Medans man själv bara var lättad att den dryga veckan var över var en viss skara nästan ledsna att den gick så fort.

Nej fy fan...

Visst allt är inte drygt. Jävligt kul hade man då man körde sin lastbil i terrängbanan. Även att stå på skjutbanan är ofta skoj. Jag uppskattar iaf jullovet nu. :tungan

Jag kan vara...

Såna här trådar är bara blaj, för de riktiga pojkarna skulle ändå inte skriva någe, så det är bara töntar som jag som skriver nåt.

Hur är man när man är en riktig "pojke"?
Låter väldigt fjolligt i mina öron.

för de riktiga pojkarna skulle ändå inte skriva någe,

De riktiga pojkarna?
Du menar dom små männen i gröna trikåer, dom värsta fjollorna som finns? Fy fan i helvet vad jag avskyr folk som av nån anledning får det att framstå som legitimt att bära automatvapen. Om du missa hela fylle-ironin med tråden så kan jag härmed meddela att om det är något jag avskyr värre än vänsterfilsmarodörer och s.k miljövänner så är det dom där små patetiska männen (ni s.k kvinnor i "armén" räknas som män, ni har ju musche...) i gröna kamouflagekläder.

Hur jefla patetisk är man inte som svensk (eller medborgare) när man drar på sig kläderna ihop med en AK5 och tror man räddat världen för att man skjutit nån stackars afgan eller what-ever? Hey, wise-ass, droppa puffran så ska du se att det blir så jefla mycket bättre! "Ja, men vi räddar dom ju från terroristerna" :5sure

Hade försvarsmakten lagt sina pengar på nuke's istället så hade vi ju haft något att säga till om, vad gör vi nu? Konkar blåbärssoppa och kexchoklad till folk som ger blank f-n i våran inblandning, patetiskt!

Svenska soldater är :ghey :fakta

De riktiga pojkarna?
Du menar dom små männen i gröna trikåer, dom värsta fjollorna som finns? Fy fan i helvet vad jag avskyr folk som av nån anledning får det att framstå som legitimt att bära automatvapen. Om du missa hela fylle-ironin med tråden så kan jag härmed meddela att om det är något jag avskyr värre än vänsterfilsmarodörer och s.k miljövänner så är det dom där små patetiska männen (ni s.k kvinnor i "armén" räknas som män, ni har ju musche...) i gröna kamouflagekläder.

Hur jefla patetisk är man inte som svensk (eller medborgare) när man drar på sig kläderna ihop med en AK5 och tror man räddat världen för att man skjutit nån stackars afgan eller what-ever? Hey, wise-ass, droppa puffran så ska du se att det blir så jefla mycket bättre! "Ja, men vi räddar dom ju från terroristerna" :5sure

Hade försvarsmakten lagt sina pengar på nuke's istället så hade vi ju haft något att säga till om, vad gör vi nu? Konkar blåbärssoppa och kexchoklad till folk som ger blank f-n i våran inblandning, patetiskt!

Svenska soldater är :ghey :fakta

Läs ovanstående...

Nu är det väl ändå så att det är dom som älskade att leka krig som små, gärna leker krig som stora pojkar oxå...

Om man inte hade minst femtielva vapen o sprang runt o gjorde pang-ljud med munnen när man va liten så är man antingen tjej eller gay! :fakta

Men de flesta växer ju upp o leker med andra saker.

Fast ja ska väl erkänna att ja allt tycker det är lite kul att springa runt i skogen o skjuta med färgpickadoller o sådär.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8