Någon med snickarerfarenhet...

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Kan man göra såhär...? Har breddat portöppningen då gamla porten va slut och nya 2400 bred, gamla runt 2000 nånting...

visabild.php

visabild.php

dels så står både balken och skarven på "karmen" och skarvningen var tajt, om den är lika stark vet jag ej...

Kan inte påstå att jag precis förstår:va men ett generelt tipps vid skarvning är väl att snekapa så bli de starkare och kan inte gå i sär!

Jag förstår inte heller.

Det var lagt en limmträbalk som avväxling över den gamla porten, den har du nu skarvat och du undrar om den kommer att bära?

Jag skulle ha bytt hela limträbalken då jag är för dålig snickare för att kunna höfta hållfasthet.

känns som att limträbalken gör föga nytta om skarven ligger uppepå garageporten. Och 2 st 195*45 på plasken som ligger under balken är inte direkt styvt. Det sviktar lätt med tiden (ser ut som dom redan sviktar på bilden). Så om balken vilar uppepå så är väl i så fall att det kan störa porten i framtiden. I övrigt så ligger ju bjälklaget tvärs garaget på dom hela väggarna så det är ingen risk att taket skulle rasa in p.g.a. det där ingreppet.
Limträbalken borde i alla fall passerat porten och vila på den stående 195*45an...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT