Någon med i Ducatiklubben?

har varit medlem i många år men har gått ur..
En patetisk organisation med lönnfeta tunnhåriga gubbjävlar som pratar om kamskaftsducati men åker på Honda 125:or från 70-talet.
Bankörningar är enda argumentet att vara med.
Det finns inget gudomligt med ducati, universum är oändligt så varför skulle gud bry sig om en liten tillverkare av dåliga motorcyklar?
Jag har försökt att hitta det gyllene snittet någonstans hos duccar men inte funnit något. Allt snack om själ, känsla utseende är bara subjektivt skitsnack.

Sälj Duccen och köp en Honda istället, så slipper du bry dig och kan koncentrera dig på att åka hoj istället.

Fist Woman skrev:
En patetisk organisation med lönnfeta tunnhåriga gubbjävlar som pratar om kamskaftsducati men åker på Honda 125:or från 70-talet.
Det finns inget gudomligt med ducati, universum är oändligt så varför skulle gud bry sig om en liten tillverkare av dåliga motorcyklar?
Jag har försökt att hitta det gyllene snittet någonstans hos duccar men inte funnit något. Allt snack om själ, känsla utseende är bara subjektivt skitsnack.

Sälj Duccen och köp en Honda istället, så slipper du bry dig och kan koncentrera dig på att åka hoj istället.
Hehe, du må skriva här för att reta folk, men detta inlägg håller jag med dig i, ditt knäppa fruntimmer..

:tummenupp

Fist Woman skrev:

De va la fan vad du ska va allvarig o pessemistisk. :7peta Ja köpte monstret för att jag tyckte att den ser frän ut, inte pga ifall några andra avgudar den eller inte... Efter ha ägt den i vecka nu så kan jag även säga att den passar mig som handsken! Sittställningen är perfekt för en ryggreumatiker som mig!

200 spänn för o gå med i klubben lär ja tjäna in på första bandag, o sen oavsett om medlemmarna är lönnfeta eller inte så lär de ha mer erfarenheter av ducati eller vilken annan motorcykel som helst än mig, o därmed kunna lära mig en del.

Mitt monster RULAR! :yoparty

lilltryne skrev:
De va la fan vad du ska va allvarig o pessemistisk. :7peta Ja köpte monstret för att jag tyckte att den ser frän ut, inte pga ifall några andra avgudar den eller inte... Efter ha ägt den i vecka nu så kan jag även säga att den passar mig som handsken! Sittställningen är perfekt för en ryggreumatiker som mig!

200 spänn för o gå med i klubben lär ja tjäna in på första bandag, o sen oavsett om medlemmarna är lönnfeta eller inte så lär de ha mer erfarenheter av ducati eller vilken annan motorcykel som helst än mig, o därmed kunna lära mig en del.

Mitt monster RULAR! :yoparty

#2413 :tummenupp ...hahaha, så ska det låta!!
Välkommen till sekt..menar klubben :tungan

Va bra! Någon att åka upp tillsammans med kanske? I onsdags var det ingen
av sektmedlemmarna på Jungans som skulle till Kinnekulle, trots mitt tjat :)

Tristan skrev:
... Har tänkt ta mig till Kinnekulle nästa fredag.

Kom till Jungans på onsdag vid halv åtta så får du se vad det är för några. Jag kommer att vara där med min pippigula. :)

Enda nackdelen är att en del är extrema Italien-fetischiter, jag höll på att få huvudet avbitet när jag sa att Grappa smakar spolarvätska och att gamla Alfa Romeos har skitkass kvalite! :D

Hightuned skrev:
Enda nackdelen är att en del är extrema Italien-fetischiter, jag höll på att få huvudet avbitet när jag sa att Grappa smakar spolarvätska och att gamla Alfa Romeos har skitkass kvalite! :D
Att försöka påstå att italienska bilar har någon annan än kvalitét än dålig kvalitét borde bestraffas med smisk. Omgående. :arsele

Italienska hojar har däremot inte så överdrivet dålig kvalitét nu för tiden, till skillnad mot vad alla som aldrig ägt italienskt försöker hävda. Själv så ägde jag en italienare (dock ej ducce) som vara av god kvalitét, förutom att den tappade bitar på grund av alla vibrationer och att den var lite löst ihopsatt... :brinnerup

Grappas kvalitéer ska jag inte uttala mig om eftersom att jag aldrig druckit någon. Men det kanske ska åtgärdas vid tillfälle. :fyllisar

(newsflash: en del "japanska" hojar skruvas ihop i sydeuropa)

Last edited:
Fist Woman skrev:

:corn

SDK #1794. Nej jag har ingen Ducce sedan ett par år tillbaks, men jag gillar Ducati, och vem vet det kanske blir fler i framtiden. Jag gick med pga bankörningarna, ett skäl nog att gå med. Sen ang de sociala aktiviteterna så får du väl testa själv att slå dig ner på det Italienska fiket/restaurangen där Ducatisterna träffas och lyssna på snacket om ventiler, kopplingar, kålfiber och "pinsamma japcrap-åkare" etc tills öronen blöder. :hihi Men det finns trots allt många trevliga riktiga hojentusiaster i SDK, fast de hjärntvättade fanatikerna kan man ju klara sig utan. Sen dom där "lönnfeta tunnhåriga kamskafts-Ducatisterna" ser man inte av så mycket längre i klubben, de verkar ha flytt fältet när Ducatis försäljning ökade, någonstans runt 1994 när 916 och Monstret kom.

Är oxo medlem fast det inte står nån Ducce i garaget.
Jag är med bara för att jag gillar fin Grappa.

Inte helt omöjligt. Ska försöka komma till Jungans på onsdag för att se om det verkligen inte är fler som ska med. Kan behöva lite gott kaffe efter att ha spenderat en hel dag i Nol och betalat en inte helt oansenlig summa i service.

duc916 skrev:
Va bra! Någon att åka upp tillsammans med kanske? I onsdags var det ingen
av sektmedlemmarna på Jungans som skulle till Kinnekulle, trots mitt tjat :)

Vart ligger jungans? Tänkte jag skulle försöka komma dit idag om jag hinner... Har ni någon fikatråd eller någe liknande någonstans? Brukar det va stor uppslutning där?

lilltryne skrev:
Vart ligger jungans? Tänkte jag skulle försöka komma dit idag om jag hinner... Har ni någon fikatråd eller någe liknande någonstans? Brukar det va stor uppslutning där?

Hej och välkommen till klubben!!

Nu är du definitivt fast i träsket med oss andra.

Ett tips är att maila webbis och be att han ordnar tillgång till klubbens egna forum, som ligger under www.ducceklubben.org

Där diskuteras allt från fika till motortrimmning osv. Forumet är ett kanonbra ställe att få svar på mer specifika Ducati frågor. Sen är det dessutom spärrat mot ickemedlemmar, vilket gör att man slipper vissa diskussioner.

För övrigt vill jag hålla med TüF. Klubben ger mycket om man är med på lite träffar. Efter att ha varit medlem i 4 år och aktiv som kontaktman i 2 år, så kan jag säga att idag när man skall på en sammankomst eller en bankörning så är det verkligen jätteskoj att träffa andra Ducatister.

Sen är vi faktiskt inte så fanatiska som det låter ibland på detta forumet, åtminstone inte de som jag träffat. Visst kan man slänga iväg en känga då och då, men oftast så är ju japsåkarna som israelerna.. man får tiofalt tillbaka.

Lycka till och ännu en gång VÄLKOMMEN!

//Amullo
Socio #2130
Kontaktman Stockholm
Svenska Ducati Klubben

amullo skrev:
Hej och välkommen till klubben!!

Ett tips är att maila webbis och be att han ordnar tillgång till klubbens egna forum, som ligger under www.ducceklubben.org

Ja betalade in medlemsavgiften häromdagen o där kunde man kryssa i att man ville ha tillgång till forumet, så det borde väl trilla ner någe mail om det om ett par dagar, "italienskt räknat"... :-)

Eller tror du man kan påskynda honom om man mailar?

lilltryne skrev:
Ja betalade in medlemsavgiften häromdagen o där kunde man kryssa i att man ville ha tillgång till forumet, så det borde väl trilla ner någe mail om det om ett par dagar, "italienskt räknat"... :-)

Eller tror du man kan påskynda honom om man mailar?

Stressa en Italienare........skämtar du?

/

lilltryne skrev:
Någon som är med där? Ger det någe? Är det någe skoj... ?

#2033 här :hej

Klubben är kanon, ett måste för Ducati frälsta.

Äger ingen ducce förnärvarande men sparar till en 996sps -00.

/ Magnus

Nysse skrev:
Stressa en Italienare........skämtar du?

/

Hehe.. ja e en überstressad person, allt måste gå JÄÄÄÄÄTTEFORT, undar om jag kommer bli utslängd från denna klubb.. hehe...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D