Osis_zzz
Ny medlem
- Gick med
- 5 Aug 2010
- Hoj
- Husaberg Fs650 2002, BMW F650GS Dakar 2002, Ducati Monster 620 2003
Som rubriken lyder. Jag skulle behöva svar på ett par frågor.
Koppling:
Hur nära handtaget har ni dragläget? Min drar oroväckande nära gummit. Jag har luftat kopplingen men det verkar inte hjälpa.
Växellåda:
Har ni problem med att växla ner genom registret, samt att få i friläget när motorn är igång? Jag har stora problem med detta. Speciellt nerväxlingen ställer till det rejält vid rödljus och liknande. Lite jobbigt med proceduren kärringstopp>växla ner>kicka>iväg igen, varje gång man stannar.
Koppling:
Hur nära handtaget har ni dragläget? Min drar oroväckande nära gummit. Jag har luftat kopplingen men det verkar inte hjälpa.
Växellåda:
Har ni problem med att växla ner genom registret, samt att få i friläget när motorn är igång? Jag har stora problem med detta. Speciellt nerväxlingen ställer till det rejält vid rödljus och liknande. Lite jobbigt med proceduren kärringstopp>växla ner>kicka>iväg igen, varje gång man stannar.

Brosan va produktionschef på Husaberg när det låg i Laxå. Hängde själv där rätt så ofta. Det gjordes 6000 hojar om året då. Och alla provkördes innan leverans. Ganska angenämt uppdrag. Så när dom va nya vet jag att bland annat friläge gick lätt att få i.