Någon med erfarenheter av DC kedjor?

Mitt intryck av DC är att det är en utmärkt kedja som man mycket väl kan använda om man får ett bra pris, utpriset har jag dock aldrig tyckt vara tillräckligt attraktivt i jämförelse med andra för att motivera mig att testa.

2781620 Mitt intryck av DC är att det är en utmärkt kedja som man mycket väl kan använda om man får ett bra pris, utpriset har jag dock aldrig tyckt vara tillräckligt attraktivt i jämförelse med andra för att motivera mig att testa.
350 sek per kedja känns som ett bra pris tycker jag, det är det jag fått nämligen.

Låter som ett utmärkt pris om det är en DC520MXL2-G du får

DC520MXL2-G
Brottstyrka: 29400 N
Vikt per 100 länkar: 1,29 Kg

Brottstyrka och vikt är ungefär samma som för reginas motsvarighet så för 350 kr är det billigt.

DID 520ERS2, 25,9 kN, 1,15 kg/100 länkar. Lite svagare men också lite lättare.

Jag tror jag kommer att köra med denna:

EK 520RX, 37,3 kN, 1,41 kg/100 länkar. Tyngre men rätt mycket starkare också.

2782051 Låter som ett utmärkt pris om det är en DC520MXL2-G du får

DC520MXL2-G
Brottstyrka: 29400 N
Vikt per 100 länkar: 1,29 Kg

Brottstyrka och vikt är ungefär samma som för reginas motsvarighet så för 350 kr är det billigt.
Självklart var det fel kedja.....får se vad de rätta hamnar på i pris.

Det var fel kedja och även fel nitverktyg eftersom den kedja jag ska ha har "shouldered pins". Lelles tog tillbaka utan prut och ska fixa rätt nu så jag återkommer om pris. :)

2783478 Kring tusingen skulle jag gissa....
Utpriset på den kedja utan o-ringar som jag köpt var 739 kr. Efter allt strul med fel kedjor och annat sluatde det hela att jag fick fyra kedjor och ett nitverktyg trots att jag bara betalat inköpspris för två kedjor och verktyg. Känns bra. :)

*/ ?>
Back