någon med erfarenhet av puch maxi? behöver meckhjälp!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
håller på att renovera en puch maxi (ska ha den som stadsmoppe för att kunna komma fram lite snabbare och smidigare i stadstrafiken) och har redan stött på problem! kopplingen ska bytas (det är mycket mer som ska göras men det är den jag har problem med just nu) men vill inte lämna sin plats i motorblocket...:huvet och ja, jag har lossat den stora muttern i mitten! någon som jobbat med den här typen av mopeder, har en eller bara vet vad jag ska göra? hjälp mig!

Mvh Anton.

kopplingsproblemet har löst sig men nu har jag ett nytt problem på halsen: hur fan monterar man tillbaka kickdreven och kompani?:huvet

Bwahaha... Moppe.... Jag ha lagt bud på en moppe på blocket, hoppas jag får den!

Bwahaha... Moppe.... Jag ha lagt bud på en moppe på blocket, hoppas jag får den!

varför är det ingen som gnäller på dominator rocks?:confused: han kör ju fs1:a till vardags:fakta min maxi är faktiskt bara ett renoveringsprojekt för skojs skull kombinerat med nytta, sådeså:fatta! (lund är fan inte snällt mot motrcyklar:( )

edit: jag lyckades fixa både koppling och kick så nu kan ni ägna er åt att gnälla på att jag har moppe tills jag kommer på nåt nytt att be om hjälp om:rolleyes:

Last edited:
varför är det ingen som gnäller på dominator rocks?:confused: han kör ju fs1:a till vardags:fakta min maxi är faktiskt bara ett renoveringsprojekt för skojs skull kombinerat med nytta, sådeså:fatta! (lund är fan inte snällt mot motrcyklar:( )

edit: jag lyckades fixa både koppling och kick så nu kan ni ägna er åt att gnälla på att jag har moppe tills jag kommer på nåt nytt att be om hjälp om:rolleyes:

Om du markerar hela mitt inlägg så kanske det ljusnar :rolleyes:

OMG, måppe!

Vem åker Måppe lixom? Shit :rofl

Hur töntig får man bli? Väx upp och kör Retta ffs!

Det låter som om du inte är rätt person att meka moppe. Inget illa ment. :pannkyss

En besservisserkommentar: ifall du skruvar isär någonting, skriv och rita upp det på ett papper så behöver du inte fundera på t.ex på vilken sida brickan satt o sådana saker som är lätt att glömma.

Last edited:
Om du markerar hela mitt inlägg så kanske det ljusnar :rolleyes:

nu såg jag:D sorry, var trött när jag läste senast...:rolleyes: hoppas att du får den:tummenupp

OMG, måppe!

Vem åker Måppe lixom? Shit :rofl

Hur töntig får man bli? Väx upp och kör Retta ffs!

du gör:fakta

köp du en åt mig så ska jag köra den så att den inte vet vad den heter, måppefucko!:mad:

Det låter som om du inte är rätt person att meka moppe. Inget illa ment. :pannkyss

En besservisserkommentar: ifall du skruvar isär någonting, skriv och rita upp det på ett papper så behöver du inte fundera på t.ex på vilken sida brickan satt o sådana saker som är lätt att glömma.

nähä? och vad grundar du det på?:va att jag fått lite småproblem och istället för att chansa, göra fel och få göra om vänder mig till bättre vetande?:va

jag fotar istället, lättare att se;) och nu var det inte det som var problemet, kopplingen hade "rostat" (eller vad det nu var för beläggning) fast i kopplingsfästet och ville därför inte komma ut och det jag undrade över gällande kickdreven var hur fan man skulle passa in kickfjädern eftersom den inte verkade vilja stanna på sin plats. det löste sig dock efter lite knixande så än så länge har jag väl inte gjort nåt som tyder på att jag är en dålig meckare?:va

Last edited:
nähä? och vad grundar du det på?:va att jag fått lite småproblem och istället för att chansa, göra fel och få göra om vänder mig till bättre vetande?:va

jag fotar istället, lättare att se;) och nu var det inte det som var problemet, kopplingen hade "rostat" (eller vad det nu var för beläggning) fast i kopplingsfästet och ville därför inte komma ut och det jag undrade över gällande kickdreven var hur fan man skulle passa in kickfjädern eftersom den inte verkade vilja stanna på sin plats. det löste sig dock efter lite knixande så än så länge har jag väl inte gjort nåt som tyder på att jag är en dålig meckare?:va

Kickfjäder brukar vara ett sådant klassiskt "nybörjarmoppemek" som 15- åringarna mot bättre vetande klantar sig på. De skruvar bort grejorna och får inte dit det sedan.

Jag håller med att det är bättre att du fotar och frågar innan du plockar sönder moppen. Min kommentar var inget illa menat. Jag drog kanske för snabba slutsatser.

Lyckat till med skruvandet. :)

Edit: Ifall det är en manuellt växlad moppe så brukar man väl använda sig av en specialavdragare? Eller så fulmekar man och slår på den lite så kan den lossna.

Last edited:
Kickfjäder brukar vara ett sådant klassiskt "nybörjarmoppemek" som 15- åringarna mot bättre vetande klantar sig på. De skruvar bort grejorna och får inte dit det sedan.

Jag håller med att det är bättre att du fotar och frågar innan du plockar sönder moppen. Min kommentar var inget illa menat. Jag drog kanske för snabba slutsatser.

Lyckat till med skruvandet. :)

Edit: Ifall det är en manuellt växlad moppe så brukar man väl använda sig av en specialavdragare? Eller så fulmekar man och slår på den lite så kan den lossna.

jo, det är nog sant... det är krångligt i början men man vänjer sig:D det som förbryllade mig den här gången var att den skulle sträckas så jävla långt för att kllicka i "hacket" i kickdrevet... men som sagt, efter lite pill och många svordomar gick den i:)

det är lugnt, tyckte mest att det var lite väl snabbt att säga om nån är lämpad att mecka eller inte:) och jag brukar ju få ihop mina grejor så... tyckte väl inte riktigt att jag förtjänade att slängas ner i det facket:D men vem är jag att döma mig...

tack:tummenupp

specialavdragare till vad? och nej, det är en automatare så...:) tack iallafall!

Dra iväg ett pm när du har fått ordning på racern så kan vi dra ut och hålla stumt :yoparty :badass

lätt, kommer du ner till lund då eller?:D snacka träsmak i röven efter en stockholm-lund-resa på moped...:näsblod btw, vad gör en puch maxi på stumt?:va 15 knyck?:va

lätt, kommer du ner till lund då eller?:D snacka träsmak i röven efter en stockholm-lund-resa på moped...:näsblod btw, vad gör en puch maxi på stumt?:va 15 knyck?:va

15 knyck du jävlar!

Puch Maxi är skiten, näst efter Yamma FS1 då ;)

[YOUTUBE-ID]QQdCzhWaz08&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID][/YOUTUBE-ID]

15 knyck du jävlar!

Puch Maxi är skiten, näst efter Yamma FS1 då ;)

[YOUTUBE-ID]QQdCzhWaz08&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID][/YOUTUBE-ID]

hehe, satan...:hihi men den där hade växlar, det har inte min:confused:

förresten, att jag äger nåt som du tycker är skiten... that's gotta count for somethin':D

edit: nån som har nåt tips på hur man blir av med ett svänghjul som inte vill lossna?:rolleyes:

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra