hehe japp samma... Trodde helt ärligt att jag skulle åka på däng...
Körde mot Nisses Bmw igår, 2 plusgrader ute .
Han susade om mig vid ca 200 när vi startade från rullande och ca 70, jag fastnar i luftmotståndsväggen och min låga rödljusdrevning gör även att kammen peakat vid 200, det går segt då.
Det kändes som att vi byter roller i trakten av 150-170 nånstans. Vi körde en vanlig stillastånede också. Uppskattar att jag höll stumt ca 400 meter, han var säkert påväg ikapp mig då men hann inte om.
När vi däremot startade rullande från 100+ så hade bilen ganska snabbt övertaget.
Jag räknade lite, min hoj väger fulltankad och klar 211, jag väger 93, plus skinnställ, stövlar, ryggplatta, hjälm, handskar och rygga. Det blir nog en ekipagevikt på minst 310 och 127 rwhp borde vara ung 140-145 på veven. Det blir 0,46 Hk/kg. Nisses har enligt honom 490 Hk på veven och vikten 1300kg vilket ger 0,38 hk/kg. Men sedan så har ju min kåplösa hoj ett fruktansvärt cv-tal. Så det känns som om teori och praktik stämde igår. På 201 och 402m är jag nog king mot bilen, men det är mest tack vare det som händer 0-120 tror jag.
Nåväl, min hoj är ju lite byggd som en hotrod, att kunna vara en joker vid rödljus och 200 meter. Det funkar den bra till. Sedan har jag ju forfarande S&S-motorn rätt original, men originalkam. Vill man ha mer på toppen ska man byta till vassare kammar. Samt bygga ett bättre avgassystem än det trånga 1200-system jag har nu. Men nytt avgassystem ska jag bygga i vinter.
Några kåpor blir det aaaldrig! Då får heller bilarna ta mig i de farterna.
Nisse var en riktigt trevlig motorkille att snacka med! Det var nog mer motorsnack än vi körde.