Någon med 600cc som vill rejsa mot BMW (filmas)?

Den där bilen går grymt bra, utan tvekan.:tummenupp Jag trodde att GSX-R 1000 skulle dra ännu hårdare. R6:an gick riktigt bra. Jag trodde faktiskt att BMW:n skulle dra R6:an efter att ha sett racet mot GSX-R:en. Vilka hastigheter startade ni från i de första tre racen?
 
Jag hade gärna haft en likadan bil, fast jag hade haft lite mer existerande ljuddämpning eftersom jag är äldre än Nisse :D E30 är nått av det coolast BMW har byggt, speciellt i vitt ;) . Ser fram emot en sjätte växel i den.

Den där bilen går grymt bra, utan tvekan.:tummenupp Jag trodde att GSX-R 1000 skulle dra ännu hårdare. R6:an gick riktigt bra. Jag trodde faktiskt att BMW:n skulle dra R6:an efter att ha sett racet mot GSX-R:en. Vilka hastigheter startade ni från i de första tre racen?

Runt 130-140. De sista reporna mot mig så ligegr jag i 120 och väntar in Nisse, när han ska passera så slår jag fullt, detta för att han ska ha laddtrycket uppe och göra det jämnare, då drar jag inte ifrån som i första repan när jag vrider på nån sekund efter jag ser att hans bil sätter sig. Snabbaste vi startade från tror jag var 160.
 
Last edited:
Kul och se. Utgången var ju given, har man vart och sett på en hel del dragracetävlingar där man kör std mc klasser tillsammans med bilar så inser man att en hoj är ruskigt snabb i accet. Ska till över 700 hästar för att slå en hoj. En std 1000cc gör ca 6,70 / 185km på åttondelen, Finns en 242 V8:a som har ca 600-700 hk Den körde 6,44 / 175 km samma tävling. Kan jämföra med en Camaro ca 450 hk, (brorsans) Han körde 7,95 /143 km . Inget hjulspinn, klistrad bana.

BMW:n verkar ganska jämn med min härk. Testade i somras mot en R1:a. Jag var först till hundra, :D men sen.... Var kanske 20 m efter vid 201 m . :rolleyes: Vi har annars testat mot streetracebilar här i stan. Finns några snabba skylines och rx7:or. Alla får stryk lätt av en 1000cc. Trots fyrhjulsdriften på bilarna.
 
Last edited:
Hur många kronor har det gått åt till bilen om man räknar allt som är gjort?
 
Jag hade gärna haft en likadan bil, fast jag hade haft lite mer existerande ljuddämpning eftersom jag är äldre än Nisse :D E30 är nått av det coolast BMW har byggt, speciellt i vitt ;) . Ser fram emot en sjätte växel i den.QUOTE]

Bmw 850 är Jävligt cool med:tuttar :yoparty
Fan får inte citat skiten att funka :tungan
 
Såg najs ut :)

Mest impade R6'an.

Ja om det var samma r6:a sunkan körde med på Bromma förra sommaren så går den sjukt bra. Killarna bakom mig i kön till starten undrade om det var en literhoj minns jag. Jag åkte på pisk med min 1200-snurra.
 
Grimt kört sunkan!! skulle nästan kunna tro att det lurar en sliten gammal 1000cc motor på den moppen:D Jag som var bombsäker på att nisses e30i skulle dra ifrån i dom högre hastigheterna men icke. Diggar din 325 men borde den inte gå bättre om den nu har 450 bänkande hormonstinna kameler, gick den som den skulle eller var där några problem? Borde ju iaf dra ifrån vid den sista repan där farten var ganska så hög.
 
Ja om det var samma r6:a sunkan körde med på Bromma förra sommaren så går den sjukt bra. Killarna bakom mig i kön till starten undrade om det var en literhoj minns jag. Jag åkte på pisk med min 1200-snurra.

hehe japp samma... Trodde helt ärligt att jag skulle åka på däng...

Grimt kört sunkan!! skulle nästan kunna tro att det lurar en sliten gammal 1000cc motor på den moppen:D Jag som var bombsäker på att nisses e30i skulle dra ifrån i dom högre hastigheterna men icke. Diggar din 325 men borde den inte gå bättre om den nu har 450 bänkande hormonstinna kameler, gick den som den skulle eller var där några problem? Borde ju iaf dra ifrån vid den sista repan där farten var ganska så hög.

Var ju iofs bara rakt fram... Hålla stumt e ju inte så jätte svårt hehe..
 
Last edited:
hehe japp samma... Trodde helt ärligt att jag skulle åka på däng...

Körde mot Nisses Bmw igår, 2 plusgrader ute .
Han susade om mig vid ca 200 när vi startade från rullande och ca 70, jag fastnar i luftmotståndsväggen och min låga rödljusdrevning gör även att kammen peakat vid 200, det går segt då.

Det kändes som att vi byter roller i trakten av 150-170 nånstans. Vi körde en vanlig stillastånede också. Uppskattar att jag höll stumt ca 400 meter, han var säkert påväg ikapp mig då men hann inte om.

När vi däremot startade rullande från 100+ så hade bilen ganska snabbt övertaget.

Jag räknade lite, min hoj väger fulltankad och klar 211, jag väger 93, plus skinnställ, stövlar, ryggplatta, hjälm, handskar och rygga. Det blir nog en ekipagevikt på minst 310 och 127 rwhp borde vara ung 140-145 på veven. Det blir 0,46 Hk/kg. Nisses har enligt honom 490 Hk på veven och vikten 1300kg vilket ger 0,38 hk/kg. Men sedan så har ju min kåplösa hoj ett fruktansvärt cv-tal. Så det känns som om teori och praktik stämde igår. På 201 och 402m är jag nog king mot bilen, men det är mest tack vare det som händer 0-120 tror jag.

Nåväl, min hoj är ju lite byggd som en hotrod, att kunna vara en joker vid rödljus och 200 meter. Det funkar den bra till. Sedan har jag ju forfarande S&S-motorn rätt original, men originalkam. Vill man ha mer på toppen ska man byta till vassare kammar. Samt bygga ett bättre avgassystem än det trånga 1200-system jag har nu. Men nytt avgassystem ska jag bygga i vinter.

Några kåpor blir det aaaldrig! Då får heller bilarna ta mig i de farterna. :hihi

Nisse var en riktigt trevlig motorkille att snacka med! Det var nog mer motorsnack än vi körde. :hihi
 
Last edited:
Axl45: Vet inte och vill inte räkna :D

Ric: Tror bilen gick som den skulle, dock är kylaren i minsta laget så det är precis att den lyckas hålla nere tempen. Blir sjukt varmt under huven efter några repor! Vet inte om det påverkar så mkt dock? Vi körde betydligt mer än vad som syns på filmen :)

Problemet är ju också min utväxling, ny låda är på G så vi får köra om i vår! :) Nu går den ca 250 mätarfart på varvstoppet (som jag slår i varje repa haha)

"Visste" att jag skulle åka på däng av gixxern, men trodde ändå det skulle gå lite bättre mot R6an! Den gick fint! :D
Ska förhoppningsvis även testa mot en original R6 -00 i helgen, så får vi se hur stor skillnaden är.

Körde mot Jörgens balla HD igår, den filmen kommer upp under eftermiddagen :)

Sunkan och oljekyld: Tack för en kul kväll! Saknade ni några klipp? Tog dom med bäst skärpa och med lite variation :)
 
Ja om det var samma r6:a sunkan körde med på Bromma förra sommaren så går den sjukt bra. Killarna bakom mig i kön till starten undrade om det var en literhoj minns jag. Jag åkte på pisk med min 1200-snurra.

men de är ju ordnat nu med din 1600cc maskin :tungan
 
Nu vill inte jag vara den som är gnällig, men det där var en av de sämsta filmer jag någonsin sett. Allt är ju bara ett totalt mörker, förutsatt att det inte är fel på min skärm.
 
Nu vill inte jag vara den som är gnällig, men det där var en av de sämsta filmer jag någonsin sett. Allt är ju bara ett totalt mörker, förutsatt att det inte är fel på min skärm.

Det är kulturskymningen, allt är ett enda mörker i Sthlm, vi har inte ens en dragstrip, än mindre en motorbana.
 
Visserligen är Sthlm ett stort mörker. :) Men jag hade absolut föredragit kulturgryning. Då hade man i.a.f. sett vad som hände på filmen.

Bra att köra på natten för att ha lite trafik på motorvägarna. Sedan tror jag att Nisses mest filmade för att dokumentera vad som accelerationsmässigt skilde mellan de tre ekipagen. Själv skiter jag i vad jag ser, I'm only in it for the sound! Dessutom är det ju förmodlig bra med oskärpa för filmaren så slipper han sitta och sudda bort regnr. Nisse har säkert fixad oskärpa med flit :hihi
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top